Het komt nu vaak zo dat de laaste voeding voor het slapen rond 19.00/20.00 is en als hij daarna slaapt dan komt ie bijna altijd rond 04.00. Dus hij slaapt dan wel mooi paar uur achter elkaar. Nu zou je dan denken dat als je hem nog een late voeding geeft als wij op bed gaan dat hij dan bijv de nacht overslaat.. maar nee hoor dan komt hij juist altijd vroeger gister ook weer geprobeerd en kwam ie dus al om half 3.. Herkent iemand dit en zal die vanzelf de nachtvoeding overslaan of kan ik net zo goed die late voeding niet geven en gewoon zo laten??
Tja het wakker maken in de avond kan 2 kanten op gaan. Of je kindje slaapt er wat langer door omdat het buikje nog even gevuld is tussendoor. Of je hebt je kindje uit zijn/haar diepe slaap gehaald, en word juist eerder wakker omdat het niet meer in die diepe slaap komt maar juist lichter blijft slapen. Dat laatste lijkt me bij jullie het geval. Je kan het een aantal dagen proberen, kijken wat er gebeurd. Maar anders zou ik gewoon lekker rustig afwachten meid, hij gaat vanzelf een keertje doorslapen.
Gewoon proberen eens een week niet wakker te maken en kijken wat er gebeurt. Er zal steeds meer tijd tussen gelaten worden tot ie ineens doorslaapt....
@meranou:ja ik maakte hem dus ook niet wakker en dan komt ie om 4 uur @hannekek klinkt logisch! en vind niet erg dat hij komt snachts maar omdat ik volgende week weer ga werken zal ik hem moeten voeden rond 06.15 en dat is wel vlak na die van 4 uur maar goed dat is dan niet anders
Ik heb er ook 1 die nog 's nachts 2 keer komt. We maken hem NOOIT wakker voor een fles, echt nooit. Ben benieuwd wanneer dit over gaat
Wij hadden dat ook bij dochter. Het maakte heel lang niet uit of we wel of niet nog de laatste voeding rond 23:30 gaven of niet. Mevrouw kwam heel lang om 4 uur. Uiteindelijk ging ze gewoon doorslapen maar dat heeft wel een tijdje geduurd. We gingen zelf om 22:30 naar bed en hoorde dan wel wanneer ze zich meldde.
ja ik laat hem nu ook maar gewoon liggen en ik voed algemeen ook op verzoek tenzij er te lang tussen gaat zitten