Progesteron waarde lutuale fase

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Catmommy, Feb 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Van mijn ziekenhuis krijg ik maar een beetje informatie heb het idee dat ze je zo min mogelijk wijs willen maken. Vandaar dat ik t hier ff vraag :)

Na twee rondes Menopur met eisprong doormiddel van pregnyl 5000 werd ik beide keren ongesteld op 9 dpo.

Nu de eerste cyclus met Puregon gestart omdat Menopur niet goed bij mij te doseren was.
    Ze hopen nu dat de lutuale fase nu ook goed is.

Ik zit morgen op 6 dpo en ik moet op 7 dpo en 9 dpo in de ochtend bloedprikken op de progesteron waarde.

De gyn vertelde dat deze voor het mooie minimaal 30 moet zijn.

Maar als deze op 7 dpo nog goed is, wil dat dan zeggen dat ik niet op 9 dpo ongesteld kan worden of kan het in 48 uur zover kelderen?

Hoe gaat de progesteron opbouw? Wat doet de progesteron waarde bijvoorbeeld bij zwangerschap/innestelling rond 9 dpo?
    En bij welke waarde ga je menstrueren?

2. meike1234

meike1234 Actief lid

Sep 27, 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb ook een te korte lf. De arts denk zelf dat het komt omdat ik geen goeie eisprong heb ook de afgelopen ronde met clomid niet. Deze ronde krijg ik ook pregnyl in de hoop dat ik dan niet al na 8 dagen ongesteld wordt. Ik volg je ff.

3. roos85

roos85 Bekend lid

Dec 6, 2012
    537
    3
    18
    Hoi,
    ik zit pas net in de begin onderzoeken, maar ik ben bij de gyn terecht gekomen omdat ik een LF heb van 4-7 dagen.
    Bij mij is gebleken dat mijn progesteron 5dpo een waarde had van 5. Veel te laag dus! Mijn gyn was verbaasd dat ik pas 8dpo een menstruatie kreeg. Hij vond deze waarde passen bij een menstruatie.

Bij een eerdere echo bleek dat ik wel een eisprong heb gehad, maar door de progesteronwaarde twijfelt hij hier nu aan.
    Dus de komende dagen krijg ik elke 2 dagen een echo en na de eisprong moet ik meerdere keren laten testen op progesteron.

Ik blijf dit topic dus ook nog even volgen, want zelfs mijn gyn vond mij een lastig geval :(

4. LizzyLynn

LizzyLynn Actief lid

Apr 16, 2014
    386
    30
    28
    Gelderland
    Ook ik lees even me.

Hier ook een korte lf. Tussen de 4 en 7 dagen al 8 rondes. Ik moet volgende week donderdag voor progesteron prikken. Volgens de echo gisteren heb ik wel een eisprong gehad woensdag op donderdag ergens. Dinsdag bij de echo op cd 12 had ik een follikel van 16,5 mm

Ben benieuwd!

5. Rieketje

Rieketje Actief lid

Apr 21, 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een te korte lf hebt, meestal de oorzaak van te weinig progesteron, kunnen ze utrogestan bolletjes voorschrijven. Ik had zelf ook maar een lf van 6 dagen en nu met utrogestan mooi 14 dagen! Succes!

6. meike1234

meike1234 Actief lid

Sep 27, 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Klopt, maar de oorzaak kan ook liggen bij een slechte eissprong. Vandaar dat mijn arts dt eerst goed wil hebben. Als het dan nog niet goed is gaat hij weer verder kijken.

7. roos85

roos85 Bekend lid

Dec 6, 2012
    537
    3
    18
    hier inderdaad hetzelfde. Mijn gyn twijfelt ook of ik wel een goede eisprong heb.
    Straks weer een echo!

8. Onzeker85

Onzeker85 Actief lid

Feb 11, 2014
    367
    44
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, hier in het voortraject voor IVF MNC ook een te lagen progesteron waarde gemeten. Bij mij denkt de gyn ook dat ik geen goede eisprong heb gehad. Mijn lf was ook na de IUI's altijd al erg kort. Zijn er nog dingen die ik tijdens de volgende afspraak beter na kan vragen?

Share This Page