wel of geen loopfietsje geven?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bunchy, Sep 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    onze kleine man wordt binnenkort 1 jaar en wij als ouders willen hem graag een cadeautje geven...
    ik zie veel kindjes ier in de buurt op een loopfietsje naar de winkel of speeltuin gaan...
    ik dacht echter dat dit niet zo goed was voor de looptechniek..

wat is nou echt een leuk cadeau om als ouders aan een 1 jarig kindje te geven??

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Wat voor loopfietsje bedoel je?

Zo-een op 2 wielen? Want die zijn voor oudere kinderen (vanaf een jaar of 2,5). Het gaat dan meer om de balans aanleren waarmee je later kan fietsen.

Of bedoel je zo een met drie (of vier) wielen? Bijvoorbeeld zo'n auto? Ik geloof dat die officieel ook vanaf een jaar of 1,5 zijn. Wij hebben die gegeven toen mijn zoontje 1 werd, maar hij had er pas een paar maanden later interesse in.
    Ik zou niet weten of dat slecht is voor de looptechniek. Dat hoor ik voor het eerst...

3. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
  4. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    ik bedoelde iid zo'n 2 wieler fietsje waar je kinderen mee ziet half lopen, half fietsen met beide voetjes aan de grond en dan rennen maar...
    maar dat is pas als ze 2,5 zijn.... ok dan is hij daar nog veel te klein voor..
    misschien dan een 3 wieler of toch maar een blokkenkar waar hij achter aan kan lopen en houvast aan heeft?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Loopfietsje zou ik bij 2 doen. Eerst maar goed leren lopen inderdaad, al weet ik niet of het echt veel uitmaakt. Zolang ze ook maar veel gewoon lopen lijkt het me geen probleem. Qua motoriek&coordinatie is het vaak nog lastig. En je benen goed bewegen, sturen en je evenwicht houden is nogal een kunst.

Hier kreeg ons jochie met 1 een houten-loop-bakfiets, voor binnen. En een blokkenkar. Maar hij liep toen nog niet los, pas bij 1,5. En met 2 een driewieler. Maar met zo'n duwstok erbij is een driewieler ook eerder al leuk. Dus dat is ook nog een optie bij een vlotte loper

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Tja, leeftijd is afhankelijk van 2/3 wielen. Wil hier graag een wishbone bike hebben, die kan vanaf 1,5 jaa geloof ik. Tot 4-5 jaar ofzo. Kun je helemaal verstellen enzo. Zijn alleen erg duur :(

7. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Onze dochter heeft van opa & oma een hobbelschaap gekregen. Kan ze nu ook nog niet op, maar over een paar maandjes kan ze er eerst op hobbelen en later kan ik de wieltjes uitklappen en kan ze erop rijden. Misschien hebben ze ook zoiets voor jongens.

http://www.donk-toyshop.nl/WebRoot/StoreLNL/Shops/62373787/4B12/41AE/07AD/3FCA/98DC/C0A8/28BC/E05F/4148_schaukelscharf1.jpg

Van andere opa & oma heeft ze een smarttrike fiets gekregen. Vindt ze nu al erg leuk en die zijn er ook vpor jongens. Daar kan hij nog heel lang op.

http://imagenes.eurekakids.net/n/2031570200/smart-trike-triciclo-zoo-butterfly.jpg

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben toen zo'n loop/duwauto gekocht met stuurtje erop. Daar wordt nu (half jaar later) echt veel gebruik van gemaakt.

Waar mijn zoon zich echt heel lang mee kon vermaken toen hij 1 was, was de leer en lanceerballenbaan van Vtech.
    En van dat houten speelgoed kraaltjes/draaidingetjes etcetc.

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Loopfietsje ook nog niet gekocht hoor met 1 jaar
    Met 1 jaar hebben wij een houten poppenwagen geven
    en ze had wel de allerkleinste vier-wiel houten zit-konijn-fietsje (haha moet ik het anders noemen)
    en met 1,5 kreeg ze een driewiel fietsje voor buiten

10. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik denk dat een loopfietsje idd voor wat ouder is, mijn zoontje kan er nu iig nog niks mee.
    Wat hier leuk was aan eerste verjaardagscadeaus (grote dingen, want ook van kleine dingen was/is veel leuk): loopauto, hobbelpaard, activiteitentafel, loopwagentje, little people, duplo primo (niet meer in de handel, maar soms op mp nog wel te krijgen en echt super leuk voor die kleintjes, de gewone duplo is nog veel te moeilijk als ze 1 zijn).

11. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben deze voor onze dochter gekocht, ze heeft hem zelf alvast uitgepakt van de week (mama de gangdeur niet dicht gedaan) en vind hem geweldig, vooral de geluidjes die er uit komen!

Google Images

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter kreeg een eigen peuterstoeltje. Daar is veel gebruik van gemaakt.

De échte loopfietsjes zou ik pas vanaf 2 doen. Maar je hebt ook die simpelere plastic fietsjes met 1 wiel voor en 2 vlak naast elkaar achter. Dat zou misschien wel met 1,5 kunnen, die zijn ook erg laag (voor 7,95 ofzo- in de kleurstelling rood/blauw/geel)

13. noa80

noa80 Bekend lid

Jun 7, 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    sandraske, die hebben wij Yara ook gegeven voor haar eerste verjaardag, ze vindt hem nog steeds erg leuk. Alleen jammer dat het niet een echt stuurtje is.....Yara trekt hem inmiddels wel mee de bocht om maar toen ze nog kleiner was kon ze alleen maar rechtuit.

14. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier heeft ze een blokkenkar gekregen voor haar eerste verjaardag van opa en oma... en een lol dat ze er mee heeft!
    Ze kan er nu ook goed achter lopen en sjeest ermee door het huis... zowel op haar knieën als lopend.
    Zo'n loopfiets met twee wielen is inderdaad voor oudere kinderen die al kunnen lopen! Het is overigens wel goed zo'n loopfiets, omdat ze daarmee al goed leren hun evenwicht te houden voor als ze écht gaan fietsen.... Maar misschien iets voor volgend jaar??

15. Isis26

Isis26 Niet meer actief

onze oudste heeft een wheeluybug gekregen (koe) en me nichtje hebben we er ook eentje gegeven (varken). Hij is er nu nog dol op (2jr en 2 mnd)

16. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    IVM tijdnood vraag ik me af of iemand toevallig onlangs een mooie houten blokkenkar heeft gekocht waar je achter kan lopen?
    waar zou ik een mooie kunnen vinden???
    of is iemand er onlangs een tegengekomen.
    een nadeel wat i kvan vriendin hoorde is dat ze omkieperen als ze niet zwaar beladen zijn.... herkenbaar?

17. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    @Tamaraliza: nu weet ik wat ik Jayden geef voor zijn eerste verjaardag, dank je wel!!
    Het wordt een smart trike! Ziet er helemaal geweldig uit!

18. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wij hebben die van de prenatal...ze loopt er hier prima achter en is nog nooit omgekiept! Zitten veel gekleurde blokken in..
    Nadeel is dat ie niet goed stuurt en ze eigenlijk zelf alleen maar rechtdoor kan, maar weet niet of dat bij andere blokkenkarren ook is!
    Verder erg tevreden hoor, ze vindt het zelf ook erg leuk...(niet onbelangrijk)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij hebben met 1 jaar aan de oudste een wheelybug gegeven, heel veel op rondgereden en de jongste scheurde er ook al snel op los. Wij hebben een bijtje, maar je hebt ook een koe of een lieveheersbeestje.

20. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    DL heeft ook een loopfietsje gekregen toen ze 1 werd, van hout..
    ze kon er al snel zelf op gaan zitten, maar duurde even voor ze doorhad hoe ze vooruit of achteruit kon gaan.. tis er 1 met 3 wieletjes, en ze sjeest er nu mee door de kamer alsof het niets is
    voor 1 jarige vind ik de muziekboekjes van Vtech erg leuk met de kinderliedjes.. dat ding heeft hier wat batterijen versleten

Share This Page