CB huisbezoek bij 18 maanden - ervaringen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Eylem, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier op het CB doen ze een huisbezoek bij 18 maanden. Nu begreep ik van andere mama's hier dat dat bij heel veel andere CB's helemaal niet standaard is (waar ik bij het maken van de afspraak wel vanuit ging).

Wie heeft er wel ervaring mee, en wat is de gedachte achter dit huisbezoek? Het kind in de eigen omgeving zien, ofzo? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in zo'n 'controle' thuis en zit nu te twijfelen of ik de afspraak zal omzetten naar een gewone afspraak op bureau.

2. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben deze controle op het bureau gehad, maar misschien omdat de wijkverpleegkundige al tig keer hier thuis is geweest. Toen de kinderen kleiner waren vonden wij het namelijk logistiek makkelijker dat zij hier kwam voor de controles.

En ik vond het alleen maar leuker eerlijk gezegd. Gewoon gezellig op de bank met een kopje koffie, en de kinderen konden lekker hun gang gaan met eigen speelgoed, en zij zat hun te obeserveren, en van alles te vragen. Ik kon mijn vragen ook rustiger bespreken.
    Volgens mij is de bedoeling van de 18mnd controle om de thuissituatie een beetje te bespreken, waar loop je tegenaan thuis, hoe speelt het kind (dat zien ze thuis veel beter), en kunnen ze volgens mij veel beter zien wat het kindje al 'kan'. Op het bureau moet het allemaal op commando, en dan lukt het meestal niet.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Bij Eva kwamen ze met 18 maanden (of was het 2 jaar? Denk eigenlijk 2 jaar) bij ons thuis, nu met Lisa heb ik de afspraak gewoon op het cb. Maar het maakt me niet zoveel uit, voordeel is wel dat kinderen thuis meer zichzelf zijn.

Share This Page