geen angst voor dieren

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sweetlakecity, Apr 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik verbaas me soms dat mijn dochter soms totaal geen angst heeft voor dieren. Ik was vandaag zo trots! Zelf scheet ik 10 kleuren maar zij wilde persee die vlinder op haar hand.:D En natuurlijk een foto he!
    Hebben jullie ook foto's van je kindje die totaal geen angst toont?

2. Sweetlakecity

Oja, vond deze ook stoer:D Stond ze gewoon even een koe in de tuin van ons vakantie huisje een stokbroodje te geven. Vieze slijmerige bek maar nee mevrouw stopte het er gewoon even in.:$:$

3. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier nog zo'n peuter die totaal niet bang is! Vind alle dieren even prachtig en vraagt dus bijna dagelijks of we naar de diertjes gaan of naar de dierentuin. Daar is mama helemaal blij om want die is ook zo'n dieren fan!

4. Sweetlakecity

ze vind alleen spinnen eng...vreemd want die hebben nooit wat gedaan. Ik snap er niets van.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier was ze bang voor niks... Maar inmiddels durft ze nog net de kinderboerderij op.
    Alles wat opdringerig doet is eng...
    Van de loslopende biggen tot geitjes en de koe.

Zet dr voor een kalf van een hond.. Dat vind ze prima.
    Raar kind :)
    Hoofd past bijkans in z'n bek en mevrouw zegt: deze is wel lief hè mam!

6. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter is alleen bang van ezels. Staat hier zo'n gek exemplaar in het park. Die komt dan ineens balkend aangerend, ik schrik er zelfs van, laat staan een kind wat laag in de kinderwagen zit...

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    #7 Arevinol, Apr 22, 2012
    Last edited: Apr 22, 2012
    Hm, hier niet zo'n dierenvriendinnetje ;) Terwijl we zelf 2 katten hebben en tot voor kort een konijn..!

De katten aaien vindt ze zelfs nog best een beetje eng. En soms zit ze ze ook te plagen :cool:
    En idd opdringerige dieren, daar moet ze echt niets van hebben! Snel wegwezen!

Verder is ze eigenlijk helemaal niet snel ergens bang voor.

Nog even IEUW voor die koe hierboven!!

8. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Geen foto's, maar hier een peuter die dus nergens bang voor is. Alleen als een hond tegen hem op springt schrikt hij even, om vervolgens helemaal in een deuk te liggen.. 'Aaah lief he mama'
    Mijn ouders hebben een boerderij met kippen, konijnen, koeien en geiten, misschien dat het daar ook door komt. Laat hem één moment los buiten en je bent hem direct kwijt. Gelukkig hoef je nooit lang te zoeken, want hij rent direct naar de koeien.. Ze zijn banger voor hem dan andersom:D Er staan twee hele rustige beesten tussen die rustig blijven eten als hij eraan komt.. Aait ze zonder angst over hun kop.. Krijg m dan nog maar eens mee naar binnen;)

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier ook geen angst voor dieren, maar ja; zoon is dan ook een echte mini-zogelukkig, dierenvriend dus!

Die foto van die koe is leuk zeg, waar was dat?

10. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Mijn zoontjes zijn ook 2 grote dierenvrienden, erg leuk om te zien. Laatst zat er een naaktslak en ik gruwel van die beesten. Zie mijn zoontje ineens voorbij lopen, met dat ding in zijn handen. Dus ik zei wat doe je nu? Hij zei die vind jij niet leuk toch, dus zet hem wat verder weg. Zo schattig.
    En 1 van mijn jongens is laatst erg boos geworden op een ander jongetje. Bij ons zijn vaak duiven in het centrum, en dat jongetje rende er steeds achter aan, dus mijn zoontje er heen en riep dat hij moest stoppen en altijd lief voor dieren moest zijn, zo lief om te zien.

Ze willen later als ze groot zijn ook dieren redders worden haha

11. Saskia78

@jada: ik vraag me altijd af hoelang dat blijft... Veel kinderen zijn ineens wat minder redderig als ze ouder worden.
    Wilde zelf jaren dierenarts worden maar dankzij goed advies van school werd het wat anders :(
    Achteraf spijt... Maarja.

12. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb ook geen idee of zoiets blijft, maar vind het wel bijzonder hoe wijs ze zijn met dieren.

Ze mogen op zaterdag altijd 'opblijven' om funniest home video te kijken. Toen er reclame op was had je die reclame van stichtiging dierenlot. Ik was in de keuken en hoorde ooooooo ooooooooooo wat zielig. Mijn zoontje zag die dieren die mishandeld waren. Aan het eind komt die dierenambulance in beeld. De dag erna liepen we naar mijn ouders en kwamen diezelfde ambulance tegen, ze waren beide onder de indruk ervan. En ze waren het er echt samen over eens dat ze dierenredders zouden worden ( heb een tweeling en ze discusseerde er samen over).

Mensen zijn ook altijd verbaasd hoe zij dieren benaderen. Heel mooi om te zien, mensen merken altijd wel dat we veel dieren bezoeken.

We hebben ze wel geleerd dat ze altijd eerst moeten vragen aan de eigenaar of ze de hond mogen aaien. Je weet natuurlijk nooit of een hond iets doet.

13. Saskia78

@jada: heerlijk hoor :)
    hier ook fanatiek voorstander van normaal en sociaal gedrag richting dieren.. maarja voorlopig rent ze hardgillend weg zodra er een big naar dr kijkt.

heb me rot gelachen.. zware paniek.. er likte een big aan dr laars.
    serieus van de andere kant van de kinderboerderij kwam de dierenarts aanlopen om te kijken wat er precies aan de hand was en of we hulp nodig hadden.
    en ik weiger om meteen in te grijpen en dr te beschermen omdat ze zich dan enkel banger gaat gedragen.. ik hou wel dr hand vast en laat dan zien dat er ECHT niks ergers gebeurd dan een vieze laars.. in de hoop dat het volgende keer minder eng is.. maar tot nu toe.. :)

en moet altijd stilletjes lachen om die mensen die dan aankomen lopen met een klein hondje.. en dan als argument gbruiken "hij doet niks hoor.. kijk maar"
    terwijl dat beest dan aan de lijn "danst" en enthousiast en lief opspringt.
    Tja DAT is dus waar ze bang voor is...

14. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier is eigenlijk alles ook leuk. Koeien, varkens, honden, geen probleem. Kinderboerderij is ook onwijs favoriet!

Enige wat ze laatst had was geitjes. Die zijn natuurlijk wat opdringerig en toen ze ging rennen renden ze achter haar aan. Mamaaaa! ;) Maar het was al gauw weer goed!

15. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

onze dochter vam 20 maanden is ook nergens bang voor !

geen dier is haar te groot... ze zou zo nog op een leeuw aflopen ben ik bang.

dieren lijken ook niet bang voor haar te zijn..... pas zijn er kleine geitjes geboren bij de kinderboerderij, de mensen die er werkten zeiden dat de geitjes bang waren voor mensen en zich nog niet graag lieten aaien, ook moedergeit was nog wel beschermend dus beter van niet,

en indd, moedergeit was beschermend naar heel mensen toe,
    maar toen liep mijn dochter erheen... ze was me net iets te snel af, maar kon haar nog net tegenhouden, maar toen zag ik dat mamageit zelf richting mijn dochter kwam, heel lief en heel rustig,
    toen kwamen ook de babygeitjes mee met mamageit en gingen over mijn dochter heen kroelen, echt zo super schattig,

16. Sweetlakecity

de koe is in centerparcs in frankrijk. Les trois fortes ofzo iets. Leuk he! Ipv de hertjes die je altijd daar ziet.

Ieuwww een slak! Ik deed er altijd zout op. (oeps)

saskia> hahahaaaaaa zie t voor me ja.

17. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook zo'n meid die nergens bang voor is, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat wij een grote hond hebben (oud duitse herder)... Als de hond te 'opdringerig' is duwt ze hem aan de kant en roept heel hard 'NEE!'. Ziet er zo grappig uit als zo'n kleine opdonder de hond commandeert (en helemaal omdat de hond dan ook nog luistert, haha!)

Kinderboerderij is hier ook zwaar favoriet.
    De geitjes, schapen, varkens en kippen worden stuk voor stuk nagedaan en geaaid (als ze dit toelaten natuurlijk). Moeten haar wel nog echt leren om aan andere mensen te vragen als ze een hond wil aaien. Maar daar is ze nu nog te klein voor...

Hopelijk blijft het zo!
    Probeer haar ook altijd zoveel mogelijk maar te laten doen en niet te snel in te grijpen, maar wel zo dat ze geen negatieve ervaringen krijgt..

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    De oudste is panisch voor alles wat pootjes heeft. Als er ook maar een geit naar haar kijkt, is het al gillen. Voordeel is wel, dat ze nooit zomaar op honden afloopt. Nadeel is , dat er een jongetje uit haar klas vroeg om te komen spelen donderdag en die hebben een hondje. Lief beestje, doet geen vlieg kwaad, maar 's avonds was het brullen op bed, dat ze niet bij hem ging spelen. Ook al word er gezegd, dat het hondje in een andere kamer is.

De jongste vind dieren prachtig en giechelt erop los, als er weer een geit of hond aan haar staat te snuffelen.

19. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    haha, hier ook zo'n dierenvriend. Is ze in de zandbak aan het spelen, "komt ze naar binnen rennen, kom papa kijken, waarna dan, spin papa spin kijk" en wijzen. Of dan is ze aan het spelen en gaat ze de mieren helemaal bekijken. En in de kinderboerderij gaat ze naast de bokjes zitten en vind ze het helemaal leuk. Zelf vind ik t minder dat ze de bijen en wespen ook zo leuk vind..

20. Saskia78

@stroopie: hier liep ze vandaag nog enorm enthousiast op een dalmatiër af die voor ons liep.
    Dus ik zei nog... Eerst vragen!
    Nou toen ie z'n kop omdraaide omdat hij dr hoorde was het meteen gillen :)

En die mevrouw: tja van achter is hij wel veel leuker hè :)

Share This Page