Mijn dochtertje van 6 maanden wordt momenteel erg veel wakker door het draaien in haar slaap. Ze is vanavond tussen 19:15 en 19:30 op bed gegaan. En ik ben al 5 of 6 keer naar boven geweest!! Omdat ze ineens gaat huilen, en dan kom ik bij haar bedje en ligt ze op d'r buik. Dat is op zich niet zo'n ramp natuurlijk, maar eignelijk is dat niet helemaal de bedoeling. Want zo gauw ze op d'r buikkie ligt, wordt mevrouwtje wakker!! Dit gaat 's nachts ook zo, als ze een slechte nacht heeft zie ik elk uur van de klok. Een "goeie" nacht komt ze de eerste keer om 2 uur dan om 4 en daarna tussen 6:30 - 7:00. Ze sliep altijd van 20 tot 8 uur. Dat ze dat omzet van 19 tot 7 vind ik geen probleem hoor!! Maar dat onrustige slapen, kennen wij niet van haar!! Iemand hier ervaring mee?? Evt. een oplossing voor ons?? Lieve groetjes en een knuf Annika & Mylène
ja...heel herkenbaar! Lucas heeft dit enkele weken geleden gehad. Die maakten wij overigens wel wakker om 23u voor een voeding maar hij sliep dan tot de volgende ochtend. Maar meneer had net geleerd om te rollen van rug naar buik, alleen kon hij niet terug! Dan begon hij te tijgeren en uiteindelijk te huilen omdat hij ergens in een hoekje van zijn ledikant te vinden was. Dit heeft hier ongeveer 2 weken geduurd. Nu rolt hij alle kanten op en vinden we hem 's ochtends in bed op de meest vreemde plekken (we hebben daarom ook meteen het dekentje uit bed gehaald en stoppen we hem alleen nog in onder een lakentje ivm stikkingsgevaar)....maar hij slaapt wel gewoon door. Ik denk dat jouw kindje ook gewoon even moet wennen aan deze nieuwe stapjes in haar ontwikkeling!
Ik heb er nog geen ervaring mee (gelukkig), mijn dochter heeft het op de buik draaien ontdekt en doet niets anders! Erg leuk om te zien! Helpt het niet om haar strak onder een lakentje te leggen? Ik doe tussen matras en spijlen hydrofielluiers zodat het zo strak mogelijk zit sindsdien ligt ze altijd netjes op dezelfde plek in bedje....Voor verdere tips lees ik mee voor het geval dat...
Ze is erg bezig met nieuwe dingen leren!! Ze rolt al een hele tijd van rug naar buik en terug.. Dus dat zou het probleem niet zijn!! Maar onze verbazing werdt vandaag gewekt toen ze in kruiphouding zat!!! Tijgeren in d'r bedje en op de grond lukt al een tijde want ze komt me gewoon overal achterna!! (Ik weet een box is goed voor d'r, maarrrr dan heb ik huilend, gillend & schreeuwend kind! We proberen het wel hoor af en toe en soms lukt het zelfs!!) Mja die fase moeten we dus gewoon door!! Denk ook alles met elkaar.. Oei ik groei zegt: sprong 6 maand Ze heeft een virus infectie (niet ziek van, bulten/vlekken lijken op waterpokken) D'r tandjes beginnen pijn te doen!
Ik heb laken en deken afgeschaft omdat ze zich ook omdraait (dus met hoofd aan voeten eind ligt). Als ik haar lakentje dus over wil doen, doet ze haar beentjes omhoog haha dus lukt niet
Hier stoppen we lucas super strak in, maar op de een of andere manier kan hij zich zo loswurmen dat het lakentje nog super strak ingestopt zit maar hij er bovenop ligt in zijn slaapzak
Hmmm..... Hopelijk ontdekt die kleine van mij dat nog lang niet haha soms kunnen die kleintjes je ontzettend doen verbazen erg leuk maar niet altijd handig