Wel of geen loopstoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Oh wat een geweldige reactie...! :D:D:D:D

Toch maar eens naar de coffeeshop morgen, ik heb namelijk weleens gehoord dat héél veel mensenkinderen dat fantastisch vinden en dat gun je je baby natuurlijk ook...!

Gewoon maar tien minuutjes per dag, dat kan toch geen kwaad...?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn moeder zei altijd: 'Alles waar TE voor staat is niet goed'.
    Alles met mate dus.
    Je kunt namelijk ook TE krampachtig doen...

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben er zelf geen fan van, gewoon omdat ik het er stom uit vind zien en niet nodig vind. :)
    Nu kwam ik een paar weken geleden bij mijn s.ouders en ja hoor... ze hadden een verrassing voor de kleine man, een loopstoeltje dus. Ik had nog gezegd tegen ze dat ik dat helemaal niets vind, en niet luisteren hoor ;). Hij heeft er ook amper ingezeten, dus misschien zijn ze binnenkort dat ding zat (staat gruwelijk in de weg :p) en gaat ie de deur uit :D. Iemand hier interesse? ;)

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik zie er het nut niet van in, we hebben 'm in ieder geval nooit gemist hier.. Sinds ze kan staan loopt ze achter haar babywalker en toen ze kroop kon ze ook overal waar ze wilde komen.
    Nee, ik zou er nooit een aanschaffen.
    Ik ben een voorstander van wachten tot ze zelf dingen (willen) doen.
    Zelf van de lig naar de zitstand bijvoorbeeld, zelf kruipen, zelf opstaan en de babywalker vasthouden etc. etc.

5. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    mijn dochtertje van 8 maanden vind het prachtig om erin te race
    en mijn oudste dochter van 3 jaar nu zat er ook gewoon erin toen ze 7 maanden was geen problemen mee gehad met de heupen

succes met je beslissing

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Niet gehad en niet gemist. Als je er zelf eentje wilt voor je kind, moet je dat gewoon doen. Mij leek het helemaal niks, dus geen spijt van.

Misschien een scheve vergelijking, maar niet iedereen die rookt, krijgt kanker. Is roken daarmee minder ongezond? Kortom: misschien heeft het voor jou geen negatieve gevolgen gehad, maar wil je het risico lopen met jouw eigen kindje?

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Niet gehad, niet gemist, en komt er ook niet in.

Als ze willen lopen, gaan ze maar staan, en zelf lopen, maar niet kunstmatig in zo'n ding.

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik denk dat mijn zoontje het geweldig zou vinden. Hij is zo bezig met proberen te staan. Hij is zo gefrustreerd dat hij nog niet kan kruipen en zitten. Maar toch ben ik niet van plan een loopstoel te kopen. Het wordt afgeraden door artsen en fysiotherapeuten dus het lijkt mij gewoon onverantwoord om het te doen. Ik denk ook dat de kans dat je kindje wat oploopt als hij/zij er niet te vaak in gaat niet al te groot is, maar ik vind niet dat je met de ontwikkeling van je kind dat soort risico's moet nemen.

Daarbij is mijn vriend bewegingswetenschapper dus komt het er sowieso niet in.

9. adi

adi Niet meer actief

Even een aanvulling op alle persoonlijke ervaringen.

Er lopen niet alleen horror verhalen op internet. Heb je weleens de waarschuwingen op de verpakking van een loopstoel zelf gelezen?
    - max 2x 10min per dag (hier houden de meeste mensen zich al niet aan, want wat zijn 10min nou? En de overige 23uur en 40min per dag staat dat lompe ding te staan in de kamer?)
    - er worden verschillende voorwaarden gesteld aan de motorische ontw van het kind dat erin zit. Als je die leest komt het op neer dat je de stoel eigenlijk maar even kunt gebruiken.

10. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Dit is mijn achterbuuf en heb die van haar gekregen haha ;)

Zoals zij zegt met koken of was ophangen is het straks handig als ze stevig kan staan...

Verder mag ze lekker zelf leren staan en lopen

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #31 dirksmama, 30 mei 2012
    Laatst bewerkt: 30 mei 2012
    Oew, heel slecht voor de rug, en veel te veel druk op het kruis. Door het 'jumpen' in sommige opzichten nog belastender als een loopstoel.

Is het nou echt zo moeilijk om je kind gewoon zichzelf te laten ontwikkelen? Om in zijn eigen tempo de kamer door te gaan en te ontdekken, op een manier die overeenkot met z'n leeftijd en ontwikkeling?
    Is het echt zo moeilijk om je kind zelf vast te houden als het behoefte heeft aan de wereld rechtop te zien?
    Waarom je kind in een ding dt slecht voor 'm is dumpen?
    Waarom die haast?

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik heb er ook 1! Esmée heeft er echt van genoten! En ik dus van haar. Gewoon niet te lang er in zetten :) Succes met je keuze! :)

13. AnnSiem

AnnSiem Lid

6 feb 2012
    22
    0
    0
    G-Hole
    Hier ook een loopstoel!! Ze vind het helemaaaal geweldig.. Sjeest al de hele woonkamer door.. Super handig als je ff snel wat in de keuken moet doen. En een goeie afwisseling van de box of bij ons het geval de bumbo! Ze zit er natuurlijk niet hele dagen in maar op een dag een paar minuutjes.. Hartstikke leuk!

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zeg: absoluut niet doen zo'n loopstoeltje (of bumbo seat). Volgens de meeste deskundigen moet je een baby niet in een houding zetten die hij niet zelf kan aannemen (dus zitten, staan, lopen voordat hij het uit zichzelf doet) en ik volg dat advies.

Voor een paar minuten kan het vast geen kwaad, maar waarom zou je zo'n ding kopen en in de weg zetten voor maar een paar minuten per dag? Er zijn zo veel dingen te bedenken waar ze lol mee kunnen hebben.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Nooit gehad, nooit gemist, ze ontwikkelen zichzelf toch wel en doen die dingen allemaal als ze daar aan toe zijn.
    En voor 10 minuutjes per dag, nou, wat moet je er dan mee? De rest van de dag he je zo'n lelijke bakbeest in je woonkamer.

16. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn dochtertje heeft er nooit één gehad, eigenlijk omdat ons huis daar te klein voor is, wij hadden een babywalker voor haar gekocht waar ze achter kan lopen.
    met 7.5 maand liep ze langs de bank en tafel en daarom hadden wij een babywalker gekocht.
    Met 9 maanden liep ze er achter en met 11 maanden liep ze los.

Ik heb haar weleens in een winkel in z´n loopkar gezet nou ze deed niets zat er alleen maar in en speelde met de speeltjes die aan dat ding vastzaten.

Mijn zusje heeft er wel een voor haar dochtertje en die vindt het geweldig.
    als het echt gevaarlijk zou zijn voor de heupjes zouden ze het inderdaad niet verkopen. In de maxi cosi mogen de kindjes ook niet langer dan 2 uur liggen ivm heupjes en daar houdt ook bijna niemand zich aan. hoeveel moeders zie je niet winkelen met de kleine in de maxi cosi en moeders winkelen echt wel langer dan 2 uur hoor.

Mijn broertje vondt z´n loopding ook geweldig en zat er vrij vaak in wat ik mij kan herinneren maar die heeft geen last van zijn heupen hoor.

17. Bri

Bri Niet meer actief

De MC wordt idd afgeraden voor meer dan 2 uur achter elkaar, maar dat heeft niks met de heupjes te maken. Wel met het ruggetje, en met het zuurstofopnamevermogen van de baby.

Er zijn inderdaad moeders (en vaders, en oppassen) die zich niet aan die 2 uur houden. Maar dat is toch geen reden om dan maar iets anders te doen wat wordt afgeraden? Ik snap in elk geval het verband niet tussen 'wel/geen loopstoel' en 'andere mensen laten hun kindje te lang in de MC liggen'.

Levensgevaarlijk zullen ze niet zijn, en de meeste kinderen zullen er niks aan over houden. Maar jouw kind zal nou net die ene zijn die wél problemen aan de heupjes krijgt. Hoe rot zou jij je daarover voelen? Als je kind nooit in een loopstoeltje heeft gezeten, weet je in elk geval zeker dat het daar niet door is veroorzaakt.

Maar goed, iedereen moet dit zelf weten. Ze zijn niet verboden. Maar dat wil niet zeggen dat het geen kwaad kan.

18. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hebben er nooit 1 gehad en nooit gemist. Als ik er wel 1 zou kopen, zou iik hem pas gebruiken als ze al zelf langs de tafel kan lopen.

19. adi

adi Niet meer actief

Ik zal deze redenatie ook nooit begrijpen hoor..
    Er zijn enorm veel dingen tekoop die niet goed voor je zijn. Sigaretten kun je toch ook kopen?

Waarom zou dat niet voor kinderen gelden? Er bestaat geen wet die regelt dat de schadelijke producten voor kinderen niet verkocht mogen worden en voor volwassenen wel.
    Dus daarop steunen als ouder en als consument is ronduit naief.

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Onzin! Sinds wanneer worden er geen dingen meer verkocht die slecht voor je zijn? Last time I checked kon je gewoon nog alcohol, sigaretten en snoep kopen...

Dus omdat een ander iets doet dat wordt afgeraden, vind jij dat je niet meer naar adviezen hoeft te luisteren? Een heeeeeeeeeeeel oud antwoord dat ieder kind vaak heeft gehoord, maarre... Als iedereen van een brug springt, doe jij het dan ook? ;)

Mijn opa heeft 40 jaar 3 pakjes per dag gerookt en heeft nooit longkanker gekregen. Roken is dus helemaal zo slecht niet, hoor. ;)

Deel Deze Pagina