Wel of geen loopstoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melrose, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    wij zijn er hier ook nog lang niet aan toe maar hebben zo'n ding gekregen van vrienden. Waarschijnlijk zullen we het tegen die tijd wel eens gaan gebruiken om te kijken of het leuk vind. (en die kans acht ik zeer aanwezig, enorm nieuwsgierig aagje)

Ben van mening dat als je kijkt waar je kind behoefte aan heeft je het goed doet. En natuurlijk alles met mate.

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    tuurlijk vindt je kind dit leuk, kindjes willen vaak meer dan dat ze kunnen, maar als ze het lichamelijk nou nog niet aankunnen is daar wel vaak een reden voor.

Maar goed, zoals al gezegd: ieder zijn ding:)

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Amen ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, dus als jouw kind behoefte heeft aan je autosleutels mag ie autorijden? En als ie wil spelen met die mooie glimmende scherpe messen in de keuken dan mag ie daar gewoon mee spelen, als het maar met mate is?

Ik snap dus echt niet waarom mensen bewust hun kinderen dingen laten doen die niet goed voor ze zijn. En van die loopstoeltjes is dat al een jaar of 30, zo niet langer, bekend. Dus dat je ouders nou zo onwetend waren...betekent dat dat jij dat dan ook maar moet doen?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik voel me door die opmerking persoonlijk aangesproken sorry! Je doet nu net alsof mensen met een loopstoel een moordzonde begaan door hun kind in zo'n stoeltje te zetten! Alsof ze hun kind zwaar mishandelen, zo komt dat over!

Het wordt dan tijd dat ze die dingen uit de handel halen dan he als ze zo vreselijk ontzettend slecht zijn voor kinderen. Dan moeten ze toch verboden worden en niet meer verkocht worden?

Ik ben van mening dat je een baby er niet te jong in moet zetten en er zeker niet te lang achter elkaar.

De kids in mijn familie hebben ze allemaal een loopstoel gehad en heel gek, ze hebben er niks aan overgehouden?

Aiden heeft ook zo'n ding en hij vindt het geweldig. Hij zit er niet langer dan een kwartier achter elkaar in en we blijven er ook altijd bij als hij erin zit (we lopen dus niet de kamer uit.)

Als je zo vreselijk tegen die stoeltjes bent, zou ik ervoor zorgen als ik jou was dat die stoeltjes verboden gaan worden. En niet alleen hard op een forum roepen dat mensen "hun kind bewust dingen aandoen die niet goed voor ze zijn"! Je moet dan echt actie ondernemen.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zolang mensen ze blijven kopen, dan blijven ze ook in de handel...

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als alles wat slecht is uit de winkel gehaald wordt, dan hou je lege winkels over.
    Je hebt ook je eigen verstand? En je eigen verantwoordelijkheid? Ook al worden die dingen verkocht, niemand zegt toch dat je ze moet kopen? Je kunt toch ook gewoon luisteren naar mensen die weten waar ze het over hebben, zoals artsen en fysiotherapeuten?
    Maar goed, als iedereen er over nadacht dan zouden ze net verkoht worden , en na een tijdje niet meer in de winkel liggen...gewoon marktwerking.

8. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ach ja, iedereen heeft zijn eigen mening over loopstoeltjes (en andere dingen).
    Ik heb er ook 1, de oudste heeft erin gestaan en de jongste nu ook.
    Ik vind wel dat je ze er niet in moet gaan zetten voordat ze zelf goed kunnen gaan staan.

9. adi

adi Niet meer actief

Op de verpakking van de loopstoelen zelf staat dat je er juist mee moet stoppen als het kind zich kan optrekken tot staan. Want dan zijn ze niet eens meer veilig in het gebruik.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Maar als ze goed kunnen staan, wat is dan nog het nut van zo'n stoeltje?

11. Bastet

Bastet Niet meer actief

Dat ze juist even vooruit kunnen komen, wennen aan de grond onder hun voeten, wennen aan wat langer staan.
    Niet om er in te hangen, dan kun je ze net zo goed in een schommelstoel zetten.
    Ik vind een loopstoeltje juist erg handig voor die tussenfase van net wel net niet lopen.
    Kunnen ze op hun eigen tempo vooruit komen, zonder bang te hoeven zijn telkens om te vallen.
    Ik merkte bij mijn oudste dat dit zo was en nu bij de jongste ook weer.

@Adi: Dat wist ik niet, ik heb de mijne cadeau gekregen en zelf besloten of en hoe ik hem ging gebruiken.

Deel Deze Pagina