hallo allemaal, ik ben heel benieuwd wat jullie ervaringen/overwegingen zijn wat betreft het al dan niet kopen van een luxe kinderwagen. ik ben er zelf eigenlijk altijd vanuit gegaan dat als je een kindje krijgt, je een (al dan niet luxe) combi kinderwagen koopt, simpelweg omdat ik dat altijd om me heen zie. Dus druk op zoek op marktplaats voor een 2e hands wagen, want ik vind nieuwprijzen tussen de 600 en 800 euro wel behoorlijk overdreven. echter, op marktplaats e.d. kom je dan opeens ook een hoop mensen tegen die een splinternieuwe luxe combi wagen gekocht hebben, maar die na een maand of 8 alweer verkopen. ik ben eens rond gaan vragen en het valt me op dat het argument vooral is, dat wanneer een kindje kan zitten, een simpelere (kleinere) wandelwagen/buggy veel handiger word gevonden, ook ivm makkelijk op de fiets mee kunnen nemen, en minder ruimte in beslag nemen in de auto. Eigenlijk zit ik dan ook vreselijk in dubio. Nieuw vind ik die combi wandelwagens veel te duur, maar 2e hands valt me op dat mensen veel wagens aanbieden die al wel 4 jaar oud zijn (of ouder), en dus intensief gebruikt, en dan nog altijd behoorlijk duur als je bedenkt hoe lang de wagen in gebruik is geweest en dat het dan vaak verkleurd is e.d. wij krijgen in maart ons eerste kindje, en zijn groot voorstander van natuurlijk ouderschap, waarin het zoveel mogelijk bij je dragen van je kindje een belangrijk onderdeel is (natuurlijk ouderschap is ook wel bekend als attachment parenting, voor wie graag wil weten wat het inhoud: http://www.natuurlijkouderschap.org/ ) Wij willen daarom zowieso graag proberen of een draagdoek/draagzak bevalt, maar naarmate het kindje zwaarder en zwaarder word kan ik me zo indenken dat dat niet altijd zo handig zal zijn. heeft iemand een idee of/hoe je zonder combikinderwagen toch handig de eerste 9 maanden doorkomt? (9 maanden omdat het me tegen 9 maanden wel handig lijkt om een goede, prettig lopende wandelwagen of buggy te kopen, dan mogen ze zitten toch?) wie heeft er ervaring met het veelvuldig bij je dragen van je kindje?
Ik weet dat mijn schoonzusje( ik heb nog geen ervaring) een extra, kleinere en handzamere buggy had gekocht, naast haar dure en luxe combi wagen. Vond ze handiger en was kleiner en beter mee te nemen. Ik heb een tweedehands gehaald( beetje vroeg, ) en ik ga straks als ons kindje kan zitten ook een kleinere buggy erbij halen.
Oja en een draagzak ga ik ook aanschaffen. Het lijkt me heerlijk om de eerste maanden( als het nog te tillen is) het kindje op je lichaam te dragen. Ik ga dat natuurlijkouderschap eens doorlezen. Wel interessant, Ik ken het dus nog niet
ahum.. tja tussen de 600/800 euro is ook een boel geld! Er zijn genoeg kinerwagen stukkengoedkoper te krijgen... misschien een site waar je de aktiefolder eens van zou kunnen bekijken; http://www.babysuperstore.nl Er bestaan echt al kinderwagen vanaf 150 euro en je kan het zo gek maken als je zelf wilt! Wij hebben de xadventure inmotion die bij hun 430euro kost maar bij het kamertje kreeg ik een korting van 200euro op een kinderwagen! Dus ik zou zeggen kijk eens goed rond! Je hebt ook vaak al een nieuwe voor de prijs van een tweedehands maar dan moet je niet naar e dure merken als bugaboo kijken! suc6!
als je hier op de site rondkijkt dan zie je ook genoeg mensen die voor minder al een goede wagen aanschaffen, en dan ook nog eens kompleet. ik heb mijn wagen ook op marktplaats gekocht, en zo goed als nieuw. en ook een draagbuidel heb ik van daar. maar weet je wat het is, als je een wagen van marktplaats haalt, en je gebruikt hem zeg maar ook maar een jaar, dan kan je hem daarnaar ook weer te koop zetten.
Wij hebben een niet zo'n dure kinderwagen (totaal 200euro nieuw) Hier gaat de kleine de eerste 4 weken ong. in de bak en vanaf dan vaak in een draagzak, behalve bij echte winkeluitjes dan gaat de kinderwagenbak mee en de draagzak. Kunnen we afwissellen. Mn dochter heb ik tot een maand of 8 regelmatig in de draagzak gehad en dat gaat goed maar voor echt lang winkellen in dat me te zwaar. Een buggy ligt standaard in de auto voor ff gauw boodschappen maar daar laat ik dr niet echt lang in zitten (als we echt winkellen gaat de luxe kinderwagen mee) die is comfortabeler
Wij hebben gekozen voor een luxe combi-kinderwagen (Bugaboo Cameleon) omdat het de eerste maanden heerlijk is om met je baby te gaan wandelen, een draagzak vond ik voor mezelf minder praktisch ivm bekkeninstabiliteit en pijnlijke rug. Wij gebruiken de wagen nog elke dag om Lotte naar de oppas te brengen en halen, doen we lopend omdat ze vlakbij woont. Toen Lotte 10 maanden was heb ik er een losse buggy bijgekocht omdat dit praktischer was tijdens de vakantie en zo hoefden we ook geen ongelukjes met de Bugaboo te riskeren in het vliegtuig. De buggy gebruik in nu voor korte stukjes winkelen.
Wij hebben er wel voor gekozen om een dure combi-wagen te kopen omdat: - wij veel wandelen met de hond - ja een buggy is kleiner en zo maar rijd vaak vreselijk slecht over ander gebied dan steen/asfalt, dus bijv. bos, strand, gras - onze wagen was duur maar toch ook een stuk smaller uitgeklapt dan vele anderen, wat weer makkelijk is met winkelen en zo. (ingeklapt is hij wel breed maar ja, dat is weer een afweging die je maakt he) - ik heb geen auto dus zal zeker de eerste maanden de boodschappen met de wagen gaan doen, dus ook een grote tas eronder was voor mij een must! Kortom wij gaan de wagen intensief gebruiken, als dat niet zo was dan had ik ook voor een goedkopere gekozen. (had ik graag een ouderwetse op de kop getikt!) Ook heb ik een draagdoek gekocht (2e hand via marktplaats), het lijkt me heerlijk om de eerste maanden mijn kindje zo dicht mogelijk bij me te houden! Maar na een paar maanden word dat toch wel wat zwaar denk ik. Je moet denk ik gewoon doen wat bij jouw situatie past. En als het niet nodig is of je hebt het er gewoon niet voor over dan moet je er niet zo veel geld aan uitgeven. Zo heb ik een 2e hands kamertje gekocht toen ik zag hoe duur die dingen zijn maar ander heeft daar weer veel voor over
wij hebben wel een kinderwagen gekocht maar gebruiken hem haast niet omdat Anne er gewoon niet in wil liggen. We hebben voor de eerste weken een draag doek gekocht daar ligt ze helemaal in zeg maar. en nu een draag zak dit vind ze heerlijk.Ik vind het ook erg makkelijk trouwens je kunt hem zo in de auto gooien en we kunnen nu ook lekker lopen in het bos ( wat met een wagen erg lastig is. Hier kunnen ze in tot een kilo of 10(koste45euro)En daarna kun je weer een ander kopen voor op je rug Kunnen nog meer kilos in groetjes gerdien
ja dat is ook ons idee gerdien. alleen weten wij nog niet of we het in de praktijk ook handig vinden hihi
Wij hebben zo'n zelfde soort als die je bij de blokker ziet... gekocht bij ene plaatselijke winkel hier maar die van blokker lijkt er erg op. Wij gaan er ook wel vaak opuit maar relatief gezien gebruik je de wagen ook als je m vaak gebruikt toch vrij kort. Mn andere dochter is nu 15 maand en loopt echt al heel goed dus zolang gebruik je het dan echt niet he... voor kleine eindjes gaat de wagen al niet meer mee en anders de driewieler met duwstang. De draagzak zou nu8 niet meer werken (buiten het gewicht, 9,5 kilo meesjouwen valt niet), dan kan ze niet zelluf lopen of goed rondkijken/boekje lezen. Wij hebben als draagzak de elite cruiser... altijd goed bevallen en de prijs viel ook wel mee... die draagdoeken waren niet zo practisch voor ons
lijkt me ook superleuk voor erbij zoi'n draagzak, maar ik zou er toch niet aan moeten denken dat je dat als enige "vervoermiddle"hebt voor de baby, lijkt me toch niet altijd even praktisch
2 van onze kindjes zaten met 9 maanden nog niet en dan kan een goedkope buggy echt nog niet. Wat me opvalt is dat veel mensen hun kinderen zo lang in een maxi-cosi in de stad rondsjouwen.(mag maar 2 uur per dag). Dan beter een goede wagen(kan tweedehands) en dan weer door verkopen. Ik zelf vond het veel lekkerder om een nieuwe wagen te hebben en ik heb hem ook 3 keer kunnen gebruiken en daarna goed verkocht. En een buik- en rugdrger zijn geweldig