Hallo, Ik heb laatst tijd last van dat van onderin alles is gezwelt, het klinkt mischien dom maar door die zwelling kan de baby erdoorheen komen en is er groot kans op inscheuren of knippen (omdat het gezwelt is) En ik heb last van aambei al 3 dagen ik heb er creme gekregen van de huisartst en smeer het al 2 dagen erop er is geen verandering eraan alleen de pijn voel ik niet meer. Maar mijn stoelgang is normaal kan de aambei komen doordat de baby aan het indalen is? En kan ik dit aan de gynecoloog aangeven dat ik nu al last van aambei heb en dat ze er rekening mee kunnen houden of andere medecijn ervoor kan krijgen. Coranal crem heb ik gebruikt en had geen baat alleen maar hevig jeuk gekregen en ik ben er mee gestopt. Groetjes, Orchidee
Hallo, Hemoclin werkt ook goed tegen aambeien, is te verkrijgen bij kruidvat. Curanol werkt ook goed, maar als je er jeuk van krijgt is dat weer irritant. Je gaat aan het eind van de zwangerschap meer vocht vasthouden ook van onderen is niet erg, verhoogd niet de kans op scheuren of knippen. Het kunnen ook spataderen zijn, dus laat er even naar kijken door je huisarts of je verloskundige. Aambeien komen niet door indaling van de baby, maar door een verminderde afvloed van bloed aan de onderkant, verminderde spanning van de bloedvaten en meer druk van de baarmoeder. Hier is niks aan te doen. Groetjes Ineke