Wel of geen melding maken ,snackbar

Discussie in 'De lounge' gestart door Misha85, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moli

Moli Niet meer actief

wil je nu een lintje? want daar lijkt het wel op...

Dat je een melding maakt oke dat zou ik nog kunnen begrijpen maar haar "hele" hebben en houden hier op het forum gooien vind ik erg erg laag.. mmaar hé als jij je maar beter voelt;)

2. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Precies. Ik verbaas mij over de grote hoeveelheid die er niks mee zou doen en ts dan een verklikker noemen. Door zulke dingen te negeren worden er mensen ziek en blijft zo'n zaak onveranderd doorgaan.
    Mensen zullen maar een feestje geven waar kinderen die op visite zijn een bakje friet krijgen. En dan klagen dat het kind ziek wordt van zo'n zaak, maar dat niemand heeft ingegrepen. Hoe kon zo'n zaak toch blijven bestaan? Ik zie Hart van Nederland, EenVandaag en rtl Boulevard al hun hoofdjes schudden;)

3. Armina

Armina Niet meer actief

Aan wie is het dan wel om een melding te maken?

Ik snap de ophef niet zo. Natuurlijk kan ts ook naar een andere snackbar gaan, wat blijkbaar veel anderen ook al doen, maar daar is die vrouw uireindelijk ook niet geholpen. Nu heeft ze nog een kans om te verbeteren.

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    #104 pinter, 4 feb 2015
    Laatst bewerkt: 4 feb 2015
    Goed dat je het gemeld hebt.
    Je hebt haar zoals ik begreep al een paar keer erop aangesproken en ze doet er niets mee?
    Als je in de horeca werkt of er een eigen zaak in hebt dan moet je bekend zijn met de HACCP,de hygiene code in de horeca.
    Als je hier niet naar kunt werken mag je in mijn ogen ook niet in de horeca werken.
    De gast betaald voor een goed en eerlijk produkt dus dan mag je ook verwachten dat de zaak netjes is zoals het hoort.
    Honden horen niet in een gedeelte waar voedsel wordt bereidt,net zomin dat daar sigaretten in horen.
    En TS,jij doet tenminste niet aan struisvogel politiek oftewel je kop in het zand duwen als er iets niet in orde is....mag toch hopen dat de dames die nu zeggen dat ze de andere kant op moet kijken of maar ergens anders heen moet gaan dit niet zeggen zodra de nood echt aan de man is...

5. tuc

tuc Niet meer actief

ik snap er ook geen bal van...wat maakt het nou uit of dit haar inkomen is...kom op zeg..als je een eigen zaak hebt moet je zorgen dat je het goed doet en anders niet. Ik ben gastouder..als ik een kind sla zegt een andere ouder die dat ziet toch ook niet ik zeg maar niks want het is haar inkomen.

6. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik vind het goed dat je het gemeld hebt. Jij en de buurtbewoners weten dat er binnen gerookt wordt en dat er achter een hondje zit, maar dat weet een ander niet. Je zal maar ziek worden omdat je tijdens het winkelen oid ergens een frietje haalt.

7. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

+1 mee eens.
    Men kan wel zeggen dan haal je daar toch niets. Maar stel je bent op een feestje en iemand gaat ff wat friet halen. Dan vraag je toch niet zag alles er netjes uit etc voordat je gaat eten? Lekker voedselvergiftiging doordat men vond dat het arme vrouwke anders geen inkomen meer zou hebben of omdat het klikken zou zijn.
    Ts goed gedaan.

8. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik vind het ook hartstikke goed dat je het gemeld heb hoor :)
    Zeker omdat je het al een paar keer heb aangegeven en ze er niets mee doet.
    Ik zou het ook juist heel erg vinden als je met je gezin ergens wilt eten en iedereen er hartstikke ziek van wordt en achteraf allemaal mensen hoort zeggen dat ze het wisten en dan alleen maar toekijken hoe mensen er steeds weer opnieuw ziek van word en er niets aan doen.
    Niet iedereen zou hiervan weten en als je honger heb en snel een patatje wilt halen, ga je niet eerst even de zaak goed controleren om te kijken of het veilig is om te bestellen. Dan is het alleen maar fijn als iemand die het wel weet er al wat mee doet.

Ik zou het alleen met sommige reacties eens zijn als je ze er echt tussenuit pikt en dan allerlei snackbars af gaat zoeken om te kijken of je er over kan klagen of niet. Als je ze gewoon kent en je weet dat het is, is het dus een heel ander verhaal.

Ik zou het alleen maar laag vinden als je, zoals tegenwoordig zo makkelijk is, om op internet allemaal dingen te roepen over de snackbar, zoals facebookpagina's en twitterberichten etc. En dan op die manier de zaak onderuit halen.
    Dit gebeurd in ieder geval dan nog even achter de schermen en heeft die zaak misschien nog wel een kans om beter te worden, zonder dat die berichten je dan altijd nog achterna blijven volgen en je op die manier nooit meer van je slechte naam af kan komen.

9. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Kan alleen maar zeggen dat ik het goed vind dat je het gemeld hebt. Ze zal echt niet gelijk haar zaak kwijt zijn maar zal wel moeten veranderen en dat komt uiteindelijk ten goede voor haar klanten en daarmee dus ook voor haar eigen zaak.
    De kans is groot dat als niemand het gemeld had (omdat blijkbaar half Nederland dit niet netjes vindt) dat ze steeds meer klanten zou verliezen (misschien zelfs nog wel zieke klanten zou krijgen) en dan uiteindelijk toch failliet zou gaan. Wat mij betreft heb je een goede keus gemaakt en in dit geval vindt ik het zeker niet klikken!

10. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Nou idd wat een rare opmerkingen ts is niet verantwoordelijk voor het inkomen van die vrouw, dat is ze zelf, als zij haar zaak niet schoon houdt haar probleem.

Verder vind ik het wel je verantwoordelijkheid wanneer je weet dat het ergens vies is dit te bespreken met de persoon (niet noodzakelijk overigens wel netjes) dat heeft ts gedaan... wordt er vervolgens niets mee gedaan dan is een melding een volgende stap.

Ik neem aan dat die vrouw niet 24-7 rookt daar, en die hond zie je niet altijd, i weet niet dat die afzuiger kapot is... als ik daar een keer zou komen om friet te halen helemaal nu ik zwanger ben en ik zie het niet en word ziek met alle gevolgen van dien... dan had ik liever gehad dat iemand die het wel wist een melding had gemaakt...

Let wel de bacterie die voedselvergiftiging veroorzaakt wordt niet gedood door de hitte van een frituur, er komen zelfs afvalstoffen vrij tijdens de verhitting...

Dus namens alle mensen en kinderen die je een voedselvergiftiging bespaart bedankt...

11. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik vind het ook goed dat je het gemeld hebt.

Straks wordt er iemand ziek en als je dan niets gezegd hebt, dan is er stront aan de knikker, want 'waarom is daar nooit wat aangedaan??'

Ik word toch ook door de warenautoriteit gecontroleerd op het naleven van de HACCP-regels? Waarom iemand anders dan niet? Het is ook mijn baan en inkomen, maar als er iemand overlijdt door mijn toedoen heb ik ook een probleem.

12. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Je moet zelf weten of je er melding van wilt maken. Het klopt niet, dus je mag het gewoon doen. Zou me er niet schuldig over gaan voelen.

Weet je wat ik wel lullig vind?? Dat er hier mensen direct NADAT ze bericht geschreven had dat ze de melding had gemaakt, achteraf dus pas gingen zeggen dat het naaierij is. DAT vind ik pas flauw.

13. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Alleen het roken en de hond? Worden de handen wel gewassen voordat ze aan voedsel zit?
    Lekker kroelen met je hondje en daarna een paar frikandellen in het vet gooien.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Echt zo vreemd..gaat het om rokende mensen dan vliegt 95% van het forum in de hoogste boom want roken tweede en derdehands is zoooo slecht, maar als ze met hun nicotinevingers en de rooklucht aan je friet zitten is het ineens niet erg.

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat een achterlijke reactie. Als jij daar je eten haalt en zou ziek worden piep jij wel anders. Er zijn regels in restaurants/ snackbars en daar horen ze zich aan te houden, die regels zijn er niet voor niks. Dus wat heeft dat in vredesnaam met het halen van een lintje te maken. Dom praat!

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Tussen het eerste bericht en het bericht van dat ze melding gedaan heeft zit nog geen half uur dus veel tijd om te reageren was er niet...en in dat half uurtje zat ze ook nog in dubio maar volgens mij waren er weinig twijfels om melding te doen ;)

17. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoelang dit het geval is dat er zo onhygiënisch word gewerkt?
    Maar elk jaar krijg je controle en soms word er een jaartje overgeslagen als je jaren op rij alles keurig op orde heb ik snap niet waarom deze zaak nog niet gesloten is
    Misschien is het maar beter dat deze mevrouw de deurtjes gaat sluiten
    Die is er niks voor waard en snapt er geen snars van!
    Persoonlijk had ik er geen melding van gemaakt omdat 1 de zaak al op instorten staat dus met of zonder melding zal het niet lang duren voor ze failliet is 2 jij geeft aan al meerdere keren aangegeven te hebben maar ze doet er niks mee nou lekker laten gaan dan en een andere nette zaak opzoeken je hebt haar er meerdere keren op gewezen

18. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dus wat ik bedoel voel je niet schuldig als ze misschien wel door jou melding controle krijgt en de zaak moet sluiten
    Ze doet er ook niks aan om het tot een goedlopende zaak te maken
    Succes

19. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Moli wat een vreemde reactie weer.

To, echt acute sluiting gebeurt alleen als het écht enorm mis is. Anders volgt waarschuwing/boete met na een tijd weer controle.

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik sta te kijken van de negatieve reactie's naar ts!

Blijkbaar weten jullie niet wat voor dramatische gevolgen dit kan hebben voor de zwakkeren in onze samenleving!

Ts heeft het al een aantal keer aangegeven schrijft ze, maar de eigenaresse doet er niks mee.

Als ze er gewoon rookt en de hond mag overal rondlopen, neemt ze het vast ook niet zo nauw met de andere hygiënische voorschriften. Een gezond mens kan dan een keer een flinke voedselvergiftiging krijgen wat al heel vervelend is. Maar mensen die al iets hebben kunnen daar aan dood gaan.

Deel Deze Pagina