Wel of geen melk als je verder geen zuivel eet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Child, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Wat fijn dit topic! Mijn zoontje weihert melk. Zolang jouw kindje net zo lief melk als thee drinkt zou ik hem lekker aan de melk laten hoor. Baad het niet dan schaad het niet, maar dan heeft hij in ieder geval iets van zuivel.

Mijn zoontje eet alleen yoghurt, soms ook een dag niet. Zou het graag anders zien, maar ga er echt geen strijd over voeren. Heb zelf ook echt nooit melk of veel melkproducten gehad als kind, ik vond (en vind) het zo vies! Probeer wel minimaal eens in de week een gerecht te maken met zuivel erin (hartige taart of ovenschotel ofzo). Maar ach...
    Leuk om eens een lijstje te zien met waar veel calcium in zit. Broccoli wist ik wel, maar dat is ongeveer het enige aan groente dat de kleine man echt niet eet.

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik zou hem ook lekker melk laten drinken.
    Als hrt om een flesje gaat en je doet het voor zn gezondheid dan zou ik persoonlijk wel laaggepasteuriseerde ipv gehomogeneiseerde melk geven. Die melk is niet kapot gemaakt. en zitten nog meer voedingsstoppen in.

Ja koemelk is voor kalfjes maar geen enkel die slaat melk af als het voor zn neus wordt gezet. Poezen, honden, egels, varkens, vogels enzz... We zijn niet de enige die zo gek zijn het te drinken.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Egels geen melk geven,dat kunnen hun darmpjes niet verwerken!!!!!

De vraag is ook niet of het lekker is maar of het noodzakelijk is in het dieet van een mens.

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Noodzakelijk is het nooit, want veganisten en mensen met koemelkallergie kunnen ook zonder ;)

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Dat weet ik. Maar mijn voorbeeld is welke dieren het drinken als ze het bepakken krijgen.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier haat er 1,5 liter melk doorheen per dag.
    Luc drinkt bij het ontbijt een glas melk en voor het slapen gaan warme melk met anijs. Tussen de middag mag hij een glaasje limonade en tussendoor drinkt hij eigenlijk altijd water.

Ik drink de rest op, ik ben gek op melk. Hier wel biologische volle melk. Za-lig

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Mijn poes drinkt het idd op, om het er vervolgens net zo hard weer uit te gooien..

Deel Deze Pagina