Wat fijn dit topic! Mijn zoontje weihert melk. Zolang jouw kindje net zo lief melk als thee drinkt zou ik hem lekker aan de melk laten hoor. Baad het niet dan schaad het niet, maar dan heeft hij in ieder geval iets van zuivel. Mijn zoontje eet alleen yoghurt, soms ook een dag niet. Zou het graag anders zien, maar ga er echt geen strijd over voeren. Heb zelf ook echt nooit melk of veel melkproducten gehad als kind, ik vond (en vind) het zo vies! Probeer wel minimaal eens in de week een gerecht te maken met zuivel erin (hartige taart of ovenschotel ofzo). Maar ach... Leuk om eens een lijstje te zien met waar veel calcium in zit. Broccoli wist ik wel, maar dat is ongeveer het enige aan groente dat de kleine man echt niet eet.
Ik zou hem ook lekker melk laten drinken. Als hrt om een flesje gaat en je doet het voor zn gezondheid dan zou ik persoonlijk wel laaggepasteuriseerde ipv gehomogeneiseerde melk geven. Die melk is niet kapot gemaakt. en zitten nog meer voedingsstoppen in. Ja koemelk is voor kalfjes maar geen enkel die slaat melk af als het voor zn neus wordt gezet. Poezen, honden, egels, varkens, vogels enzz... We zijn niet de enige die zo gek zijn het te drinken.
Egels geen melk geven,dat kunnen hun darmpjes niet verwerken!!!!! De vraag is ook niet of het lekker is maar of het noodzakelijk is in het dieet van een mens.
Hier haat er 1,5 liter melk doorheen per dag. Luc drinkt bij het ontbijt een glas melk en voor het slapen gaan warme melk met anijs. Tussen de middag mag hij een glaasje limonade en tussendoor drinkt hij eigenlijk altijd water. Ik drink de rest op, ik ben gek op melk. Hier wel biologische volle melk. Za-lig