Hoi! Ik heb gezien dat er al heel veel onderwerpen zijn over dit thema maar toch heb ik ook een vraag omdat ik mijn antwoord er niet in kan vinden. Ik ben 4 maanden gestopt met de pil. Ik heb een vrij regelmatige cyclus: 30, 28, 34. Nu zit ik op dag 31. Ik heb al een paar dagen last van buikpijn en mijn tepels en borsten zijn gevoelig. Maar gistermorgen verloor ik wat bruine afscheiding. Normaal gesproken begint daarna mijn menstruatie. Maar ik kreeg in plaats daarvan echte mensutratiebuikpijn. En dat is bij mij best vaak heftig. Dus ik dacht: nu breekt het door. De hele dag heb ik er last van gehad maar er kwam niks. Heel soms een klein beetje bruinverlies. Vanochtend veegde ik mij af en toen zat er lichtroze bloed op het papier. Toen dacht ik: dan breekt het nu vast door. Maar tot nu toe: niks. Soms weer iets bruinverlies. Ook de buikpijn is nu weg. Ik snap er niks van. Dit heb ik nog nooit gehad. Ik wordt altijd heel heftig ongesteld met heftige buikpijn. Maar nu niks van dit alles. Moet ik dit nu toch rekenen als mijn menstruatie? Zal het toch nog doorbreken? Of ben ik dan misschien toch zwanger? Alvast heel erg bedankt voor uw reactie. Liefs Jelisa
Hoi jelisa, Je kan een test doen dan weet je gelijk of het zo is ja of nee, zou wel je langste cyclus afwachten voordat je test. de kans dat het doorbreekt is nog aanwezig. Imke