Wel of geen menstruatie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sun123, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben op 20 augustus met 14 wkn bevallen van ons dochtertje (Turner syndroom) en heb toen enkele dagen licht gevloeid. Daarna paar dagen niks, 1 dag helder rood bloedverlies (na eerste keer weer seksueel contact) en sindsdien dagelijks licht bruinverlies (alleen beetje bij afvegen op t toilet). Toen weer paar dagen niks en nu sinds gisteren redelijk wat helderrood bloedverlies en een zeurderig gevoel in mijn buik. Ik vraag me af of dit nu een menstruatie is of niet. Het is nu 3,5 week na de bevalling en t is duidelijk meer bloedverlies dan de afgelopen 2 weken. Ook dat zeurderige ongi gevoel lijkt er bij te passen. En feit dat ik 'opeens' sinds gisteren bijna kg minder woog. Dat had ik vroeger ook als ik ongesteld werd doordat ik niet langer vocht vasthield bij menstruatie. Maar ik heb sinds bevalling ook mijn temperatuur bijgehouden en die is eerder naar beneden gegaan (wat logisch zou zijn gezien de afname v hormonen in je lijf bij t ontzwangeren) ipv toegenomen wat je zou verwachten als er een eisprong geweest zou zijn. Toen ik zwanger was (en na eisprong) was temp 36.9 - 37.1 en nu 36.4-36.6. En voor de bevalling had ik een cyclus v 80 dagen, dus zou t nu dan niet wat snel zijn?
    Is t nu toch een menstruatie of zou ik nog niet helemaal schoon zijn? En kan t ook zijn dat door seks er nog wat uitgestoten wordt of zo?

Alvast bedankt!
    Groetjes

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Ten eerste gecondoleerd met het verlies van jullie dochtertje. Wat je vraag betreft, kan het allebei. Het klinkt als ik jouw verhaal zo lees, als een menstruatie. Het kan zijn dat je cyclus verandert na een zwangerschap en dus bijvoorbeeld korter wordt. Het kan inderdaad ook zo zijn dat de baarmoeder niet helemaal schoon is en dat dat nu eruit komt. Is de bevalling ongecompliceerd verlopen en kwam je placenta spontaan? Een menstruatie duurt vaak een paar dagen, maar blijf je langer bloedverlies houden of verlies je grote stolsels, dan zou ik toch overleggen met de gynaecoloog om te laten beoordelen of er toch niets achter is gebleven in de baarmoeder. Je hoeft niet bang te zijn dat gemeenschap hebben dit veroorzaakt. Soms inderaad wat licht helderrood bloedverlies. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes en sterkte toegewenst!

Groetjes Monique

3. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag Monique,

Dank je wel voor je reactie. De bevalling is ongecompliceerd verlopen. De placenta is er met wat gepeuter 'vanzelf' uitgekomen. Het voelt wel als een menstruatie, ik voel me nl sinds de start vh bloedverlies emotioneel een stuk stabieler (herken ik v vroeger) en ik verlies geen grote stolsels. Het is nu de vierde dag en t wordt al minder.
    Maar (misschien stomme vraag) kun je een menstruatie hebben zonder eisprong? En hoe kan dit dan? Ik neem aan dat dit dan niet wil zeggen dat er een volgende cyclus weer geen eisprong is?

Dank je wel!
    Groetjes

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

je kan zeker een menstruatie krijgen zonder eisprong. Het slijmvlies bouwt zich gewoon op, alleen er komt geen eitje vrij. Vaak loopt een cyclus na een bevalling anders dan je gewend bent, dus kan ook zonder eisprong. Grote kans dat de er de volgende cyclus weer een eisprong is! Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina