Vieze smaak (en geur) in mond

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wijffie75, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter heeft 's avonds laat vaak een vrij vieze smaak in dr mond en dat ruikt ook behoorlijk. Voor ze naar bed gaat poets ik uiteraard gewoon dr tanden, maar een paar uur later dan toch die geur/smaak. Vaak poets ik d'r tanden dan nog maar even, dat vindt ze wel fijn.

Iemand ervaring of tips waar dit door kan komen?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    komen er nog kiezen door?
    Mijn dochter (en zoon) heeft dat als ze keelontsteking heeft. Nu ook, en ze klaagt ook over keelpijn.

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Nee dr gebit heeft ze al 2 jaar compleet. Ze heeft t ook eigenlijk gewoon altijd, niet alleen als ze ziek of verkouden is ofzo. Keelpijn heeft ze niet voor zover ik weet.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik weet niet beter dan dat mijn ene dochter dat heeft. Was als baby al zo, een echte ochtend- en nachtadem ;)
    Maar ze ademt meestal door de mond in dr slaap en daar komt het denk ik door bij haar.

5. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    kan aan het gebit of de darmen liggen
    zou even naar de huisarts gaan en het probleem voorleggen

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ademt ze door haar mond of door haar neus. Bij mondadem kan dat voor een vieze adem zorgen. Extra tandenpoetsen zou ik niet doen, is nou niet echt goed voor tanden (om dat standaard te doen), ook te veel fluor. Slokje water wil ook wel eens helpen ;)

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.848
    4.214
    113
    hier ook een meisje die enorm uit haar mond ruikt. Op het CB zeiden ze dat het door de manier van ademen komt tijdens het slapen

Deel Deze Pagina