hallo, ik ben nu in de 6e week van mijn zwangerschap. het is erg pril nog allemaal maar ben er super blij mee. het is allemaal erg snel gegaan. ik ben benieuwd of hier nog mensen zijn die ook ong. even ver zijn en die gezellig mee willen kletsen over de zwangerschap. groetjes carlo1987
Hoi hoi, Ik ben 4 november uitgerekend...vind het nog erg spannend allemaal. Heb aankomende maandag mijn 1ste echo en hoop zo een hartje of 2 hartjes te kunnen zien!!!! Jij ook van harte gefeliciteerd!!! Liefs Loesie
Hoi hoi, Ja, dat is vroeg, maar dat is altijd zo als je een vruchtbaarheidsbehandeling hebt gehad. Ik vind het wel erg fijn moet ik zeggen. In principe kunnen ze het hartje dan zien, maar doen ze dat niet, dan mag je een paar dagen/weekje later nog een keer. Wat een verschil tussen ons trouwens, jij de 1ste ronde, ik na ronde, ik weet niet meer hoeveel! 2 jaar in ieder geval! Liefs
@loesie: dat zal erg frustrerend zijn geweest denk ik als je er zo lang over hebt moeten doen. maar des te blijer ben je er nu mee mijn moeder heeft er 2 jaar over gedaan, bij de eerste. en bij mij een jaar en drie maanden ongeveer. dus had verwacht dat het bij mij niet zo snel zou gaan. maar het is toch gelukt. mijn zus was trouwens ook in de eerste ronde zwanger. die is 4 weken verder als ik. hoeveelste is dit voor jou? voor ons het eerste kindje.
Wow... des te blijer?? Je hebt geen idee denk ik... Als het niet gelukt was, had je dan geschreven dat Loesie altijd nog een hond kon nemen? Geloof mij, Loesie was ook dolgelukkig geweest als ze niet zo keihard had hoeven knokken!!
Vind het ook een pijnlijke opmerking sorry! Je zult het wel niet zo bedoelen maar voor ons die al lang proberen is zo'n opmerking een mes in je rug.
sorry hoor! maar het lijkt mij dat je dan helemaal dolgelukkig bent, of je er nou lang of kort over gedaan hebt. als blijkt dat je toch nog vruchtbaar bent, na al die moeite. natuurlijk kies je er niet voor om er zo lang over te doen.. ik snap ook wel dat het enorm moeilijk is dat het allemaal niet lukt en dat je er lang mee bezig bent. daarom zei ik ook des te blijer als het dan uiteindelijk toch gelukt is, jullie lezen het misschien anders maar ik bedoel dat je dan dolgelukkig bent als het dan raak is. en natuurlijk zeg ik dan niet dat je dan altijd nog een hond kan nemen. wat een belachelijke reactie. ik denk eerder dat jullie mijn reactie verkeerd lezen. ik bedoelde juist dat iemand na zo'n lange tijd enorm blij moet zijn dat iemand zwanger is. ik heb ook een collega die het al lang aan t proberen is. en ik vind het juist klote om het straks tegen haar te gaan vertellen. dat het bij mij wel al gelukt is. zij zit ook te denken aan ivf, en ik heb het zelf niet mee gemaakt maar kan me wel indenken wat voor een impact het allemaal op je heeft. dus wie het ook als raar, of een rotopmerking leest, lees dit dan maar eens goed want zo bedoel ik het helemaal niet!!!!!!
hoi, Moet zeggen dat ik het helemaal niet zo opvatte. Vind het wel erg lief dat maartje en elif voor me in de bres sprongen, maar ik denk dat ik wel begrijp hoe Carlo het bedoelde. (al zonder het 2e stukje te lezen) Ik heb ook altijd gezegd dat zwanger worden een wonder is en dat iedereen blij is als ze zwanger worden, maar als je er zo lang voor gevochten hebt, dat je des te meer beseft dat het echt een wondertje is. Mijn zus is ook heel snel zwanger geraakt (3x) en ik ga echt niet zeggen dat zij niet blij is geweest met haar zwangerschappen, dolgelukkig was ze zelfs! maar heb toch wel het gevoel dat het voor ons toch intenser is...En mijn zus snapt heel goed dat ik dat zo voel... Het is voor ons ook het 1ste kindje! Wat leuk dat je samen met je zus zwanger bent! Weten mensen het bij jullie al?! Hier wel de naaste familie en collega's...eigenlijk omdat ze allebei precies wisten hoever we in de behandeling waren. Familie omdat we daar open in waren en collega's omdat ik als juf werk en er moest elke keer vervanging geregeld worden...Dus wilde er niet over liegen. Voor de rest houden we het sowieso tot maandag geheim. Als die echo goed is mag de hele wereld het wel weten! Fijne avond! Liefs
Gefeliciteerd! En ook ik begreep niks verkeerds uit haar verhaal hoor! Waarom toch altijd gelijk mensen aanvallen..??!! Je had het ook eerst kunnen vragen,hoe ze het bedoelt?
Laten we het er niet verder over hebben. Ik vind het heel lief dat ze voor me opkwamen, maar ik weet dat Carlo het niet zo bedoeld heeft. Liefs loesie
JOEHOE, morgen alweer 6 weken zwanger!!!! Dan weet ik alweer bijna 2 weken dat ik zwanger ben, goh, ging toch best wel snel!
Hey meiden, Ik ben iets later dan 6 november maar 12 november uitgerekend, Weet ook nog maar net dat ik zwanger ben. Groetjes lilmomo
hoi meiden, ben blij dat jullie mij begrijpen. ik had het helemaal niet zo bot bedoeld. juist zoals loesie het zelf beschrijft, zo had ik het bedoeld. ik moest vanmorgen werken en ik zit in de zorg. ik heb veel wisselende diensten, vanmorgen dus om 6.00u op. en ik was me toch even een portie ochtendmisselijk. dacht echt dat ik de hele boel onder zou spugen. maar op mijn werk weten ze nog van niks...en dat is dan echt moeilijk om je mond te houden. ik wil het op mijn werk pas vertellen als ik bij de verloskundige ben geweest en 1e echo heb gehad. maar als ik vaker zo beroerd ben dan zal ik het denk ik toch eerder moeten vertellen. mijn moeder is het eerste half jaar heel erg ziek geweest en kon niks binnen houden. nog niet eens licht kopje thee. hoop niet dat ik dit ook krijg. verder in de familie weet iedereen het. maar op één of andere manier lijk ik er nog niet volledig van te kunnen genieten dat ik zwanger ben, doordat ik me op het werk in moet houden. het liefst schreeuw ik het van de daken dat ik zwanger ben. ik ben wel dolgelukkig en geniet, maar nog net niet voluit. wie van jullie heeft er nog meer al een buikje? het lijkt bij mij hard te groeien. krijg al een buikje. maar heb een vrij tenger postuur, dus misschien zie ik het daarom zo snel bij mezelf.
Ik uitgeteld voor 16 november, en ben vanaf morgen thuis, zalig leventje tegemoet! voel er tot nu toe ook nog weinig tot niks van!x
@rollebolle, dat is ook toevallig 9 april 1e echo. ik vind het erg spannend allemaal. lijkt alleen nog zo ver weg 9 april. het is voor ons de eerste, dus het is erg spannend en nieuw allemaal. mijn zus is ook zwanger, 4 weken verder als ik. en zij heeft onlangs de 1e echo gehad. en toen ik die foto's zag dacht ik....oooow ik wil ook!haha. maar we wachten maar geduldig af.