Hoi allemaal, Vandaag hadden wij een echo bij 9,5 week zwangerschap, gelijk de eerste test was al super positief en voel me ook ontzettend zwanger. Tijdens de echo zei de verloskundige wat ligt ie nog laag vind je het goed dat ik even inwendig ga kijken wat ik zie ook bij de baby een lege vruchtzak die niet over een komt met de duur van je zwangerschap. Dus een inwendig echo volgde. Hierop was een lege vruchtzak te zien en worden er door gestuurd naar de gynaecoloog voor een curratage. Ik begrijp niet dat we het ene moment een baby zien die te laag ligt en t andere moment praten over een curratage omdat mijn vruchtzakje leeg is. Dit zou volgens de verloskundige al zou moeten zijn sinds de 5e week. Ondertussen heb ik nog steeds zwangerschaps klachten mijn borsten en buik groeien en ik blijf misselijk. Zijn er meer mensen die dit hebben mee gemaakt? En hebben jullie gekozen voor een curratage? Ik vind het allemaal zo raar en dit maakt me erg onzeker. Wat zouden jullie doen?
Bij 9,5 weken moet je echt al een kindje zien in het vruchtzakje en zeker met een inwendige echo. waarschijnlijk heeft je lichaam nog niet door dat het vruchtzakje leeg is en daarom voel jij je nog op en top zwanger. Ik vrees dus dat dit geen goede zwangerschap is , sterkte. Maar mocht je het niet vertrouwen vraag dan nog een echo bij de gyn.
oh wat naar , waarschijnlijk zal je wel snel terecht kunnen bij de gyn. Die zal ook nog een echo maken dan zal je meer duidelijkheid krijgen. sterkte
Bedankt voor jullie snelle reacties, wat me vooral onzeker maakt is dat ze eerst wel een baby ziet bij de uitwendige echo en ineens als ze n leeg vruchtzakje ziet wordt er niet meer over gesproken heeft ze dat dan verkeerd gezien?.... Morgen worden we gebeld wanneer we terecht kunnen en ik hoop echt dat dat morgen nog zal zijn.
Dat klinkt helaas niet goed, met 9 weken had ik de vorige keer een duidelijke baby die ook al bewoog. Heb jij zelf wel een baby gezien dan? hopelijk kan je snel bij de gyn terecht! Sterkte met die onzekerheid!
De verloskundige wees ons er zelf op, maar gaf aan dat ie erg laag lag t ging allemaal heel snel en er is gewoon heel veel onduidelijk want dan was het dus toch geen baby? We begrijpen het beide niet dus hopen nu op uitleg van de gyn.
Allereerst sterkte. Ik denk dat de verloskundige een vergissing gemaakt heeft door het woord baby/kindje al in de mond te nemen toen ze het nog niet zo goed in beeld had. Bij 9,5 week zou je echt al een klein kindje duidelijk op de echo moeten zien. Als je naar de gyn gaat, maakt die zo ie zo nog een controle echo. Ik wil je graag nog meegeven dat er meer mogelijkheden zijn dan een curretage. Vraag hiernaar bij de gyn. Laat je goed voorlichten en baseer hier je keuze op. Je zou bijvoorbeeld ook voor afwachten of pillen kunnen kiezen.
Wat naar, zulke tegenstrijdige berichten. Herkenbaar. Ook hier twee keer een leeg vruchtzakje gezien en de klachten bleven aanhouden. Gelukkig mag ik nu met 5 of 6 weken al heen voor een echo. Met 9 weken en klachten denk je inderdaad al snel positief en als het bericht dan minder goed is, val je vrij hard weer naar beneden...
wat gek idd dat ze eerst een baby zag en toen ineens niet.Dat je je nog zwanger voelt kan wel kloppen. Ik heb zelf ook een ma gehad en toen voelde ik me ook zo zwanger!! heel misselijk en zere borsten. Het is niet vanzelfsprekend dat ze voor de curettage nog een echo maken. in ieder geval bij ons niet. Wij hebben de dag ervoor nog een echo geëist. Ik dacht ik moet nog een keer zien dat het er echt niet zit. Anders vergeef ik het mezelf nooit dacht ik als ik het niet 100% zeker weet. Dus als ik je een advies mag geven...vraag nog om een extra echo! Verder wil ik je heel veel sterkte wensen!