Wel of niet? En hoe nu verder?

Discussion in 'Miskraam' started by fioon, Jul 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb gisteren (vaag) positief getest, vandaag al een stuk duidelijker.
    Vanmorgen bij het afvegen ineens roze bloed (slijm)..

Dit heeft doorgezet en tot nu toe verlies ik rood (soms wat bruinrood) bloed. Met menstruatiekrampjes erbij (zeurderig)..

Als ik plas, zitten er allemaal kleine rode stukjes (ieniemini sliertjes, slijmerig) in mijn urine..

Ik ga er eigenlijk vanuit dat het mis is gegaan, maar nu weet ik helemaal niet hoe het zit...

- Kan ik een miskraam 'tellen' als menstruatie?
    - Zo niet, wanneer wordt ik dan ongeveer ongesteld?
    - Is het handig om morgen een test te doen, om te kijken of het lijntje vager is geworden, of is dit niet verstandig?
    - En nog een hele gekke vraag, ik kan zeker geen tampon gebruiken? Aangezien er misschien nog 'iets' uit moet komen? Of is dit niet altijd het geval?

Ik hoop dat er iemand is die (een gedeelte van) mijn vragen kan beantwoorden!
    Alvast bedankt!

2. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Hoi Fioon, vervelend, want ik had vanmorgen gezien dat je test al duidelijker was. Maar nu je al rood bloed verliest met sliertjes, denk ik dat het toch fout gaat, hoewel dat niet altijd hoeft!

Om antwoord te geven op je vragen:

1= miskraam is geen menstruatie, dus is wat lastiger om je cyclus te berekenen

2= na je miskraam kan het paar weken langer duren voor je ongesteld gaat worden, maar vorige maand teste ik net als jij posi maar werd toch gewoon ongi en mijn cyclus was er niet van in de war, maar het verschilt dus per persoon

3= ik zou even wachten met testen tot je niet meer vloeit. Als je twijfelt, dan zou ik het weekend in elk geval even afwachten en dan testen.

4= tampon kan, heb ik toen ook gedaan. omdat het nog zo pril is, zal je er weinig van merken dat er "iets" uit je komt.

3. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Dankje wel voor je antwoorden!
    Daar kan ik zeker wat mee!

Nog steeds behoorlijk wat bloedverlies en aanhoudende krampen :( helaas......
    Ook als ik plas allemaal kleine rode dingetjes in mijn urine.

Zit nog te twijfelen of ik wel of niet naar de ha moet maandag? Opzich was ik pas 4 weken zwanger... Is er een rede om erheen te gaan vinden jullie?

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Als je twijfelt, vragen hebt, onzeker bent of whatever ook, je kunt altijd de huisarts om advies vragen. Ook hij/zij wil graag weten hoe het met zijn clienten gaat.

Ik wens je veel sterkte de komende tijd.

Groetjes van Kiki

5. jojo82

jojo82 Actief lid

Jun 5, 2008
    314
    0
    0
    Hey fioon
    Wat erg om te horen. Je hebt hetzelfde al mij. Ik weet hoe rot het is en helemaal als je test vanmorgen positiever was...(had ik ook).

Ik heb wel de huisarts gebeld, die was heel lief ookal was het 4 wk en 3 dg.
    Ik moet nu 13 aug naar de gyn, maar komt omdat het 3x zo mis is gegaan...

Meis, sterkte met verwerken en op naar de volgende ronde!

Liefs jojo

Ps. als je erover wil hebben, ik ben wel op msn!

6. fioon

fioon Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,361
    1
    0
    Flevoland
    Kan het er misschien mee te maken hebben met dat ik na mijn bevalling gecurreteerd ben (omdat er een stukje van de placenta was blijven zitten)
    Dat misschien bij een nieuwe zwangerschap er nog stukjes loslaten ofzo?

Als ik bijvoorbeeld morgen ochtend zou testen en de test is super donker, dan kan ik nog enigszins hoop hebben. Is de test even licht of lichter, dan is het foute boel... Dan heb ik ten minste een beetje een idee. Toch?

(bedankt jojo)

Share This Page