Dames hoe ziet jullie dagindeling m.b.t. naar bed gaan met de kleine eruit? Mijn dag gaat zo (Reneé is nu 2 maand en een ruime week oud): - 6.45 uit bed en het flesje aansluitend (dus ca. 7.00 uur flesje) - ca. 11.00 uur het flesje, na uitbuiken van de kleine ligt ze om ca. 11.45/12.00 uur in haar bedje - ca. 16.00/ 16.30 uur weer een flesje en daarna weer beneden in de box tot - ca. 21.30 / 22.00 uur het laatste flesje en dan na uitbuiken om ca. 22.45/23.00 uur naar bedje Hoe doen jullie dat 's middags? leggen jullie de kleine ook de hele middag weg of alleen maar 2 uurtjes? En leggen jullie de kleine in de vooravond ook weg en halen jullie de kleine voor de laatste voeding uit bed of laten jullie de kleine tussentijds ook beneden? Ik twijfel een beetje of ik verandering ga aanbrengen in het schema of dat ik het zo laat... Reneé is verder heel tevreden Dit is niet om een discussie over goed of fout uit te lokken, ik wil gewoon graag weten hoe jullie het doen.
mijn zoons schema is : 08.00 : eten, luier, aankleden, spelen. 08.45 : slapen (bed) 12.00 : luier, eten, knuffelen/spelen. 13.00 : bed 16.00 : luier, eten, knuffelen / spelen 17.30 : bed 19.30/20.00 : bad, eten, knuffelen 21.00 : slapen 05.00 : luier, eten en direct slapen (deze fles is steeds later, van 2 naar 3 en inmiddels het langst tot 05.30 uur. laat ik hem langere tijd wakker (dan hierboven staat aangegeven) of op dan gaat hij huilen/mopperen en moet hij zich in slaap huilen. Hier gaat hij dus met die tijden ook naar bed, of hij moet eerder aangeven moe te zijn! Mijn zoon is nu een beetje ziek, dus zijn ritme is ver te zoeken . Hij is volgens mij ook langzaam over aan het gaan op 4 flessen. Nu heeft hij 5 flessen maar drinkt maar voor 150 per fles op en de nachtfles steeds minder ik biedt hem wel 200 per fles aan. eerst sliep hij de eerste en het laatste rondje in de box, nu hij wat meer ritme heeft en zich patronen gaat herkennen gaat hij boven in zijn bedje slapen. Vindt hij ook geen probleem maar ik vondt het wel gezellig als hij in de box deed slapen . Hij is trouwens 11 weken en 1 dag
Ok, fijn om te lezen hoe jij het doet. Ik wilde voor mezelf aanhouden om haar 's morgens sowieso beneden te laten (ook makkelijker als ik even op visite of naar de winkel wil), ik ben er alleen nog niet over uit wat ik met de middag/avond doe... Mijn man is de hele lange dag heen werken en die wil ons dametje ook wel even goed kunnen zien natuurlijk.
Hier lijkt het vandaag erop dat hij ook naar jou schema gaat met eten. Hij heeft nu zijn 3de fles. Als ik weg ga ligt hij ook beneden of als het zo uitkomt. Ik zou er denk ik voor kiezen om haar in de avond beneden te laten. Mijn Man is agrarier dus hij kan de hele dag komen kijken als hij wil.
Da's wel handig dat jouw man de hele dag kan kijken ja. Mijn dochter is trouwens een week jonger dan jouw zoon (Reneé is van 25-12).
Hij zou eigenlijk 28-12 geboren (keizersnede) worden maar werd spoed keizersnede (geen vruchtwater een geen gebroken vliezen), en hij lag in stuit! en idem erg handig ja dat hij thuis is, ik kan boodschappen doen als de kindjes slapen dan kan hij de boekhouding doen of even binnen zijn!
Mijn mannetje zijn ritme; 7u fles daarna naar bed. 11u fles en dan rond 12.30/13u naar bed. 15u fles en dan of naar bed of in de wandelwagen (wandel vaak rond die tijd/boodschappen) 19u fles en dan blijft hij beneden tot de fles van 23u. Meestal is hij dan wakker of hij slaapt "kort" even in de box of lekker op mijn arm.. Hij is met eten/knuffelen/spelen zo'n 1,5/2 uur per keer wakker. Alleen na de fles van 7u en 23u slaapt hij meteen weer.
Sinds gisteren zit hij in een sprong en gooit zijn hele ritme om, maar meestal is het zo (hij is overigens 12 weken) 7.15 wakker worden/ aankleden 7.30 flesje, aansluitend spelen 9.00 naar bed 10.30 wakker worden/ aankleden 11.00 flesje, aansluitend spelen 13.00 naar bed 14.30 wakker worden/ aankleden 15.00 flesje, aansluitend spelen 16.00 naar bed 17.00 wakker worden / aankleden/ spelen 18.45 flesje 19.15 naar bed 23.00 flesje, direct naar bed Tussen 4 en 5 flesje, direct naar bed Nu is het zo dat Lucas soms echt veel te vroeg voor zijn fles wakker is. Dan ga ik wandelen/ boodschappen doen/ eerst spelen en later fles... En deze tijden zijn wel bij benadering hoor! Sommige slaapjes overdag duren maar 45 min maar soms ook 2 uur.... Ik probeer alleen wel een klein beetje inde buurt te blijven van de voedingstijden!
Oh, hier geen schema.. Hij eet als hij honger heeft, slaapt als hij moe is, en speelt als hij wakker is De ene keer wel een nachtvoeding, de andere keer niet. Soms is hij een half uur wakker rond een fles, een andere keer 2 uur.. Zo rommelen we lekker aan, en de kleine doet het er goed op
8 uur wakker, fles op ons bed, uitbuiken, knuffelen/spelen, gaan samen naar beneden waar ik 'm in de box legt, daar speelt en tukt ie wat, kleed 'm voor de volgende fles aan. 11.30 fles, uitbuiken, knuffelen/spelen, dan leg ik 'm op z'n bedje en slaapt ie van 12.15 tot 15.45. 15.45 fles, uitbuiken, knuffelen/spelen, wandelen/boodschapje doen, spelen op speelkleed, dan in de box of wipper waar ie wat speelt en tukt. 19.15 fles, uitbuiken, knuffelen/spelen, goeie tijden kijken , dan leg ik 'm half negen in de box op het aankleedkussen en om 22.45 uur nemen we 'm mee naar boven voor z'n laatste fles en daarna gaat ie gelijk naar bed. Zoiets, Stijn en wij zijn vrij flexibel
hier eigenlijk ook...niet echt schema probeer om de 4 uur te voeden, maar dat lukt niet altijd, en dan komt gelijk de planning wat in de war. 's avonds ligt hij lekker beneden, en slaapt hij en gaat met ons mee naar boven. overdag probeer ik hem 2 keer in zijn bedje te leggen, 's ochtends na de eerste fles en einde van de middag...
Ons meissie is 7 wkn oud, maar dit is nu met een weekje haar schema: Om 6u eerste flesje, dan gelijk weer naar bed. Om 10.30-11u 2e flesje, proberen wat te spelen in de box. Dan naar bed rond 12/12.30 (maar ze slaapt weinig 's middags). Dan probeer ik haar rond 14.30/15u weer een fles te geven, maar soms redt ze dat nog niet. Daarna weer in de box, rond etenstijd wil ze graag gezellig beneden zijn. Als ik haar nml dan in haar bed leg, begint ze te huilen en beneden is ze stil (in de box/domooseat) Dan om 18.30 badje en daarna fles en naar bed. En om 23u maak ik haar nog wakker voor de laatste fles.
ons zoontje is 3 mnd: 8.00 fles 9.30- 11.30 uur slapen 12.00 fles 13.00- 15.30 slapen 16.00 fles 19.00 slapen 21.00 fles en slapen tot 7.45 uur. een erg fijn ritme heeft hij nu vindt ik. en hij doet het er goed op
Eerste fles uur of 7 Tweede uur of 10 Derde uur of 1 Vierde uur of 4 En de laatste rond 7 uur. Echt een precies schema hebben wij niet zozeer. Fles krijgt hij ook wel eens eerder of later. Overdag slaapt hij namelijk erg weinig.
Ik heb dan ook een zoon van 4 die net naar school gaat, dus is onze schema: 06:00 uur - fles en dan even terug naar bed 08:00 uur - uit bed en zoon weg gaan brengen 10:00 uur - fles 12:00 - 14:00 uur - bed 14:00 uur - fles en dan in de box (15:00 uur zoon ophalen) thuis weer in de box 18:00 uur - fles en dan naar bed zoon ook om 18:30 uur naar bed 22:00 uur - fles soms om 02:00 uur komt ze voor een fles, maar soms slaapt ze ook door. Kortom, ieder 4 uur een voeding, slapen van 18:30 uur tot 06:00 uur en 's middags tussen 12:00 uur en 14:00 uur. Verder in de box of ergens naar toe met mama. Slapen doet ze dan wanneer ze wilt in de box of kinderwagen ofzo. Gaat wel lekker zo, hoop het zo lang mogelijk vol te houden
Hier ben ik al blij met 3 uur tussen de flessen, zo'n beetje tussen 6 en 18. En dan om 22/23 ergens eentje en dan is het weer 6 uur. Dus die korte tijd ertussen overdag neem ik wel voor lief