Wel of geen moederfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door Tilly08, 29 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Een kinderfiets is echt niet nodig.
    Ik heb een batavus weekend, die had ik al voor de geboorte van onse dochter. Om toch meer opstap ruimte te krijgen heb ik een moederstuur gekocht. Super handig te monteren en geeft echt extra ruimte. Heb je geen kinderen meer die voor in een stoeltje op fiets gaan, dan monteer je originele stuur weer op de fiets.

Website waar je een moederstuur kan kopen:
    http://moederstuur.com

Ik heb overigens geen stuurslot en ook geen dubbele standaard, heb deze nooit gemist.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit vond ik ook inderdaad.. en met een gewoon stuur durfde ik niet met kinderzitje te fietsen (met de oudste dus nooit gedaan.. jammer achteraf! zo gezellig!) . Met de moederfiets wel. Ik vond het brede stuur ook zo lekker stabiel fietsen (ook zonder kind ;) ) en als je dan een goede moederfiets hebt, zijn ze ook wel geschikter voor een keer een wat langer stuk.

3. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Ah op die manier, bedankt voor de uitleg :)

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heb geen moederfiets, en mis die ook absoluut niet.
    Momenteel de gazelle miss grace. Functioneert prima.
    Dubbele standaard & een stuurslot ben ik erg blij mee.
    Voldoende ruimte tussen voorzitje en zadel.
    Enige nadeel vind ik dat ie wat zwaar fietst. Maar ze hebben hem nu ook elektrisch. :)

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb een Batavus Bub. Niet zo zeer een moederliefde, maar wel met stuurslot, dubbele standaard en verzwaarde bagagedrager. Superfijn met kinderzitje voor of achter.
    Het fijnst aan deze fietsen is toch dat je stuur op slot kan, zodat je fiets niet snel omvalt. En de dubbele standaard.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    https://www.sparta.nl/fietsen/special-bikes/Amazone-4-Life-7V

Ik heb een vorig model van deze fiets. Ben er erg blij mee. Ik heb hem zo’n 5 jaar. Fietst prima echt niet zwaar. Je fietst in de lage versnelling zo weg.
    Wat het beste aan de fiets is is dat het een heel zwaar frame en geheel is waardoor zelfs met 2 kinderen, mezelf en volle boodschappentassen aan mijn bagagedrager verlenger, je geen gewiebel van je frame/wielen voelt. Het is echt een heel degelijk geheel.
    Ook dat het stuur wat verder naar voren kan is fijn.
    Nadeel is dat als je hem op je standaard wilt zetten of er vanaf wilt tillen dit erg zwaar kan zijn.
    Verder is hij om te bouwen naar een normale fiets.

Natuurlijk kun je een gewone fiets kopen. Let er dan op dat je een goed stuurslot hebt en een brede dubbele standaard.
    Een keertje kijken naar fietsen bij een plaatselijke fietshandel kan ook fijn zijn dan kun je voelen of zien wat je mooi of fijn zou vinden.

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dit.
    Ik heb een batavus mambo deluxe en die fietst heel fijn.
    Mijn vriend pakt ook altijd mijn fiets als die de kans krijgt.

Athina vindt dit leuk.
  8. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Stuurslot? Leer ik nog wat bij
    Nooit geweten dat het bestaat bij fietsen en nooit gemist. Moederfietsen geen ervaring mee.

Ik heb een batavus paros. Semi elektrisch. Ideaal ding. Klein frame (ik ben ook klein). Maar toch past het prima met twee zitjes erop. Nu voorzitje vervangen door een extra zadel op het frame en we kunnen weer een jaar of wat vooruit.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Niet alles gelezen en niet naar bedoelt hoor, maar waarom zou je er nu eentje kopen? Je bent nog niet eens zwanger en misschien duurt dat ook nog even voor het lukt. Dan moet je je kind nog plusminus negen maanden dragen en voordat je kindje goed stevig kan zitten ben je ook zo tien maanden tot een jaar verder. Dus voordat je die fiets nodig hebt, Gaan er nog minstens 19(!) maanden voorbij :confused:

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Klopt, ik zat hier met maar 16 maanden verschil tussen 2 en 3,en moest dus echt beide kinderen op die fiets tillen.
    Zo fijn dat ie stevig bleef staan :thumup:

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik heb de Sparta amazone. Op het plaatje kan je zien dat je het stuur naar voren kunt zetten wanneer het kindje voorop zit als het te zwaar/te groot word zet je het stuur weer terug en heb je een normale fiets. :D Dit is trouwens een fiets met stuurslot en een dubbele standaard.

F5935A02-E6D6-479F-A3BD-A6BDDDB0942E.png

12. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Idem, hier ook 16 maanden en hoe vaak ik wel niet nog even achter een kind aan moest rennen nadat ik nr1 al in de fiets had. Dan is het echt zo lekker als je fiets gewoon stevig blijft staan.

Zoe123 vindt dit leuk.
  13. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Ik heb die dus ook, in de elektrische versie, echt een ideale fiets!

14. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn eigen fiets aangehouden en er bij de fietsenmaker een moederstuur op laten zetten, ideaal! Was 60 eu, maar er kon gewoon een stoeltje op bevestigd worden en heel stevig. En extra ruimte voor je zadel.

Van Steco en te koop bij Bol.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik zou een gewone fiets kopen. Gaat ook prima. En als je dan toch het gebruiksgemak (of iig een deel ervan) van een een moederfoets wil hebben, kan je ook te zijnertijd een ‘moederstuur’ kopen. Deze is groter en ruimer en speciaal voor het toevoegen van een fietszitje.

Ik heb nooit een moederfiets gehad en vervoer van kinderen en boodschappen ging prima.

Deel Deze Pagina