Pff, haha! Wat een muts. Mijn baby van 12 wkn heeft ook geen muts op hoor! Sinds wanneer bepalen ze bij het cb wat je kindje aan heeft! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
Pffffff, nou zeg.. Mijn dochter heeft de laatste dagen een bodywarmer over haar kleertjes aangehad met een vestje eronder. Bodywarmer ging vanmiddag uit, vestje ook, en ook heeft ze lekker in haar blote voetjes in de kinderwagen gezeten. Heeeerlijk, niks te koud. Een muts?? Inderdaad, als het echt vriest een muts ja, nu écht niet, behalve bij een pasgeboren baby. Muts mag in de kast, het is lente!
Hu waar bemoeien die lui zich mee!? Ben vandaag ook aan de wandel geweest, dik vest aan en geen muts zijn ze gek geworden daar? Mijn zoontje is trouwens 5,5 maand.
Echt heel vreemd, dat advies heb ik nog nooit gehoord! Onze meid heeft echt niet in de zomer een muts op gehad, zijn ze niet goed wijs?! Een kindje kun je te warm aankleden, ook niet gezond. Heeft schoonma eens bij mijn man vroeger gedaan: dik inpakken en vervolgens de kinderwagen in de zon zetten. Hij was blauw aangelopen van de warmte.
Hier echt geen muts op hoor. Kinderen moeten de hitte kwijt kunnen, dit doen ze via hun hoofdje. Advies was hier: kleden hoe je zelf gekleed gaat buiten, eventueel bij veel wind/kou een muts en dekentje. Ik zou boven de 15 graden echt geen muts meer op doen hoor. En gewoon een lekkere dunne jas aan.
Huh? Pardon?! Ik zou ze bij het cb heel hard uitlachen! Jij kan vast zelf bepalen wat je je kindje aan moet. Hier heeft zoontje zelfs even zonder jas gelopen. En vandaag op de fiets en beiden een dunne jas aan. En zeker geen mutsje! Veel te warm.
even nog niet de rest gelezen maar mijn mannetje van 3 ,mnd heeft allang geen muts meer op .. ( meestal alleen n vestje met muts eraan ) .. lekker laten zeuren als je kindje niet koud voelt.. en indd 22 graden en n muts ?! beetje onzin..
Haha wat een cb! Hier vandaag een romper, broekje, shirt lange mouw en shirt korte mouw en toen vroegen mensen nog aan me of hij het niet te warm heeft haha In Nederland, België zit denk ik ook veel verschil in Nederland kleden ze baby's heel warm en in België doen ze sneller de warme dingen uit
Ik ga ook zeker die muts in de kast doen. Ik had vorige week toen het nog redelijk kil was, en het hard waaide, gewoon de capuchon van haar jasje op gedaan. Maar toen ik dat vertelde keek ze me echt aan of ik niet helemaal lekker was. Schrok er van. Ze had echt zo'n blik van : van welke planeet kom jij, je weet toch wel dat een kindje van 7 maanden nog een muts op moet. Mijn gevoel zei gewoon dat IK gelijk had, en dat de kleine geen muts op hoefde, maar door haar rare woorden en blikken begon ik zowaar aan mezelf te twijfelen, en ik heb nog nooit aan mezelf getwijfeld, dus kun je nagaan pfffffffff. Mijn kleine meid gaat heerlijk ZONDER muts naar buiten. De eerst volgende afspraak is gewoon weer bij onze eigen cb arts, en ik ga dit ook zeker aangeven daar.