irritatie door lidl luiers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1975, 1 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Sinds een paar weken schuift mijn zoontje hevig met z'n billen heen en weer als hij verschoond wordt. Het voelt voor hem duidelijk geirriteerd. Zo vlug hij bij de blote huid kan, krabt hij zich. Hij heeft geen uitslag. (Hij heeft zo nu en dan een klein plekje maar dat is niet toegenomen) Omdat ze op de opvang zo vaak verschonen, geef ik hem voor daar goedkopere lidl luiers mee. Normaal heeft hij pampers. De lidl luiers zijn sinds enige tijd een beetje veranderd, tenminste qua uiterlijk, mogelijk ook qua samenstelling. Omdat ik me afvraag of die luiers mogelijk irriteren, wil ik weten of iemand ook dergelijke ervartingen heeft. Ik zal hem voorlopig ook pampers meegeven voor op de 3 dagen opvang om eens uit te proberen of het verbeterd.

2. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi hoi,

Voor mijn zoontjes gebruik ik ook regelmatig de Lidl luiers, maar ze hebben nooit ergens last van. Het zou misschien ook aan de vochtige doekjes kunnen liggen als je die gebruikt? Misschien gebruiken ze op de opvang andere? Misschien eens de sensitive kopen als je dat nog niet doet of wat vaker met water wassen ipv met vochtige doekjes.
    Als de billetjes eenmaal geiriteerd zijn helpt sudocreme erg goed, en ze regelmatig even de billetjes laten luchten zonder pamper aan.
    Voor ons zou het ook niet prettig zijn altijd maar een maandverbandje te moeten dragen ;)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier zijn juist de LIDL luiers zonder uitslag. Toevallig het weekend bumblies gebruikt, en direct weer raak..

Maar inderdaad de doekjes zou ook nog kunnen. Even droogdeppen na het poetsen, scheelt hier ook.

4. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Thuis gebruiken we geen vochtige doekjes maar zal eens vragen of ze bij de opvang misschien een ander soort gebruiken.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Waarom niet gewoon de pampers mee doen naar de opvang en daar vragen hem alleen een schone luier te doen als ie vies is. ( maar het lijkt me toch so wie so dat ze geen schone luier weg doen? )

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lidll luiers zijn hier de enigste luiers die niet doorlekken en waar ze geen uitslag van krijgt..

Maar je kunt het eens een paar keer proberen met pampers.. ;)

7. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    In het begin gaf ik ook gewoon pampers mee maar de pakken vlogen er doorheen. Ik heb 't besproken en blijkbaar kregen ze er vaker commentaar op. Maar ze gaven ook aan niet vaker dan nodig te verschonen. Ik betwijfel dat dus. Ik denk dat ze vaak verschonen om het risico tot doorlekken te voorkomen met alle gedoe vandien. Ik kan daar ook wel iets bij voorstellen en heb besloten de discussie maar niet aan te gaan en gewoon goedkopere luiers mee te geven.

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Naar wat voor'n soort opvang gaat je kindje als ik vragen mag?

9. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Gewone opvang. Dus geen gastouder of iets dergelijks. Hoezo vraag je je dat af?

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier verschonen we om half 10 en als er dan een kindje om half 9 komt, check je diegene gewoon, 9 van de 10 x hoeft het dan nog niet nl. Om half 1 en half 5. Tsja en als je tussendoor poep ruikt natuurlijk eerder. ;)

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat gek dat je luiers mee moet geven naar de opvang, bij ons krijgen ze die daar gewoon, en als ik geen bv meer geef bestellen zij ook gewoon de voeding die ik wil dat ze krijgt. Zit gewoon bij de prijs inbegrepen.
    Sterre heeft thuis altijd lidl luiers aan, nergens last van, en krijgt op de opvang pampers aan :) Volgens mij heeft ze daar ook geen last van.

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Omdat ik nog niet eerder had gehoord dat je daar zelf de luiers van je uk mee moet brengen.
    Tess gaat naar een kinderdagverblijf en daar krijgt ze gewoon de luiers van het kdv ( ook pampers)
    Alleen de 1e week heb ik haar zelf luiers mee gegeven omdat ze nog maatje 1 had en die hadden ze daar niet op voorraad.
    Ze hebben wel meteen die week maatje 1 gekocht.
    Luierdoekjes breng ik wel zelf mee omdat ze op het kdv geen zwitsaldoekjes met zinkzalf gebruiken en Tess van andere doekjes kapotte billen krijgt.

13. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Oooo, ik dacht dat dit normaal was (luiers meenemen) Wij betalen Eur 6.10 per uur (kinderopvangtoeslag niet inbegrepen natuurlijk). Is de prijs van jullie kinderdagverblijf vergelijkbaar? Ben nu wel heel benieuwd!

14. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Melk/pap is trouwens ook de bedoeling dat je meeneemt. Brood/fruit/sap/liga krijgen ze. (En ik vond het al royaal..)

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik betaal ook 6,10 per uur, meer mogen ze niet vragen van de overheid dacht ik.
    Bij ons zit alles inbegrepen, ook fruit enzo.

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier was het 6,17, dacht nu een paar cent lager.. Dat is inclusief luiers, en eten/drinken.

De overheid geeft over 6,10 maar de kindertoeslag. De rest moet je helemaal zelf betalen.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik zweer bij Lidl-luiers, nooit problemen mee. Bij ons op het kdv krijgt ze Etosluiers, dat gaat ook wel goed, alleen geven we altijd Pampers Sensitivedoekjes mee, want van die Etosdoekjes die ze daar gebruiken, krijgt ze ook sneller uitslag. Dus het hoeft niet alleen aan de luiers te liggen.

18. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij betalen 6.10 in het uur.
    Dat is voor flexibele opvang incl. luiers/fruit/liga/brood/diksap/ranja en af en toe eten ze iets lekkers tussen de middag of een ijsje ofzo ;)

19. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Ben in ieder geval weer wijzer. Neem aan dat de lidl luiers niet het probleem zijn als zoveel mensen daar juist goede ervaringen mee hebben. En blijkbaar gaat mijn zoontje naar een in verhouding duur kinderdagverblijf.

20. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    wij betalen 5,95 per uur en zit alles bij in behalve de borstvoeding. Boeding hebben ze gewoon van nutrilon

Deel Deze Pagina