niet naar kinderfeestje willen/durven

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mari83, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Mijn dochter is net 5 en gaat nu een jaar naar school. Ze is een kat uit de boom kijker en wat angstig. Houdt niet van nieuwe, onvoorspelbare situaties.
    Het heeft even geduurd voor speelafspraakjes op gang kwamen, maar dat gaat nu goed en vindt ze leuk. Wel wil ze altijd bij ons thuis spelen en durft ze nog niet bij de ander.
    Nu heeft ze een uitnodiging gekregen voor een kinderfeestje. Ze zegt dat ze er niet heen wil. Ik vraag me ook af of ze dit wel gaat trekken, aangezien ze nog niet bij andere kinderen speelt.
    Wat zouden jullie doen?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Weet ze ook wat ze gaan doen daar? Misschien helpt het als het iets is dat ze heel leuk vind.

Denk dat eerst maar de drempel genomen moet worden om bij een ander kindje te spelen voordat ze party proof is. Zou feestje maar laten inderdaad.

Kun je niet mee naar een speeldate bij het feestvarken en als ze lekker speelt zeggen: mama moet even een boodschap halen en ik kom zo terug?

Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ik zou het even overleggen met de mama van t feestvarken. Wat ze gaan doen, of je bijv even mag blijven en kijken of ze wil blijven.

Of anders afspreken dat ze bij t kindje komt spelen en dan een cadeautje geeft (neem je zelf ook taartje mee, soort mini feestje)

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.870
    113
    Ik zou inderdaad met de ouders overleggen wat ze gaan doen ed. En als het nodig even duurt voordat het feestje is, dan kunnen jullie misschien samen eerst eens bij dat andere kindje op bezoek gaan? Ik ben ook wel eens mee geweest naar een feestje (volledig of gedeeltelijk). En als ze wel naar een feestje ging (omdat ze zelf aangaf dat te willen!), wat vaak direct uit school was, dan ging ik in het begin niet bij school staan, want dan wilde ze meteen mee naar huis. Ik sprak ook altijd met ouders af dat ze me konden/moesten bellen als het niet ging.

Als ze vol blijft houden niet te willen, dan zou ik niet dwingen.

5. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Onze kleuter was/is ook zo. Ik heb de beslissing altijd bij het kind gelaten.

Daarnaast denk ik even inschatten of het enkel die drempel voor het onbekende is. Dan zou ik wel een oplossing zoeken. Onze kleuter is zes en gaat nu ineens blij overal op af.

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft dat ook, heeft 1 keer bij iemand anders gespeeld. Wat voor hem helpt bij zo'n feestje is dat zijn beste vriendin er ook is, dat geeft hem net wat meer vertrouwen.

7. mari83

mari83 Actief lid

1 mrt 2012
    157
    30
    28
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb afgesproken dat ik in elk geval het cadeautje kom brengen met haar en dan wacht ik af of ze wil blijven of niet.
    Teveel pushen werkt averechts heb ik inmiddels wel geleerd, dus ik zal stimuleren maar laat het bij haar wat ze dan wil.

HappyRabbits, Paardenbloem en NiekeKris vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina