Ik hoorde van de week het verhaal dat als baby's 7 pond wegen ze in principe geen nachtvoeding meer nodig hebben. Ik hoorde dat je ze kan laten 'afwennen' door de voeding door ze bijvoorbeeld steeds een uurtje langer te laten huilen 's nachts. Ik heb hier eerlijk gezegd een beetje met verbazing naar staan luisteren. Wat zijn jullie ervaringen / meningen hiermee? Ben zeer benieuwd naar de reacties.
wij adviseren als kraamzorg overdags om de 3 uur voeden en dan mag er s'nachts 1 keer max 6 uur tussen zitten als het kind boven de 6 pond is.......wil het kindje WEL drinken mag het natuurlijk altijd drinken het kind bepaald het zelf.....
Mijn kereltje was met geboorte 8 pond en kreeg de eerste 1 1/2 week om de 3 uur voeding. Daarna mocht ik om de 4 uur voeding gaan geven verdeeld over 5 voedingen overdag en dan in princiepe 's nachts niet meer, maar als ie huilde en hij had honger mocht ik hem gewoon een fles extra geven. Na 2 nachten hoefde hij ineens geen nachtvoeding meer en sliep hij na zijn laatste fles van 23.00 uur door tot 5.30-6.00 uur in de ochtend. Laten huilen heb ik nooit gedaan en al helemaal niet als ze nog zo klein zijn. Hij huild niet voor niks van de honger.
Jeal, kan me voorstellen dat je met verbazing hebt staan luisteren. Tsss, steeds een uurtje langer laten huilen en afwennen.... arm kind. Wij hebben op verzoek gevoed, om het zo "natuurlijk" mogelijk te houden. Maar omdat onze dochter alleen maar sliep hebben we in het begin elke 3 uur overdag gevoed en 's nachts pas als ze zelf kwam. Dat was al heel snel niet meer. Na een week of 3-4 kwam ze ook overdag uit zochzelf en konden we echt op haar verzoek voeden. Ze regelt dan zelf een ritme en krijgt precies wat ze nodig heeft. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. @Deelight: inderdaad het laten afwennen door steeds een uur langer te gaan huilen gaat mij ook aan mijn hart. Als zou ik goud willen betalen om weer eens lekker een nachtje door te slapen, hahaha. Ik voed nu ook gewoon op verzoek. Gemiddeld om de 4 uren en 's nachts vaak ook nog twee keer. Hoe lang duurde het bij jullie voordat de kleintjes doorsliepen?
Over een tijdje went dat hoor, je babytje is pas 1 maand jong! Als ik nu nog 5 uur achter elkaar slaap 's nachts vind ik dat ik heb mogen doorslapen. Ook al krijgen ze hier geen nachtvoeding meer, er zijn maar weinig babys die dan helemaal niet wakker worden 's nachts, al is het maar voor een speentje, en daarna door een doorkomende tand, en daarna door een enge droom enz... Dus zoals ik al zei... het went
Ik verwacht ook inderdaad niet dat ze nu al gaat doorslapen. Alleen ik merk dat het mij nu allemaal wat opbreekt en dat ik de neiging heb om tijdens het voeden in slaap te vallen . Maar ik mag niet zeuren.... ik zie dat jij er 3 hebt. Dat is pas hard werken! Dan kan ik me voorstellen dat je blij bent met 5 uurtjes slaap. Petje af.
Is per kindje verschillend wanneer ze doorslapen. Het ene kindje heeft meer voeding nodig als het andere. Mijn zoontje sliep na 2 weken 's nachts door. Laatste fles om 23.00 uur en dan komt ie 's ochtends tussen 5.30 en 7.00 weer. Hij wordt eigelijk nooit wakker tussendoor is een vaste slaper gelukkig en niet zo gehecht aan zijn speentje.
Jelmar kan overdag wel lang slapen, maar 's nachts istie echt om de 3,5 uur, dus hij slaapt van half twaalf tot 3 en van half vier tot 7... op zich prima natuurlijk, alleen zou ook wel fijn zijn dattie 's nachts een keer die 6 uren haalt ipv overdag maak em nu overdag na 4 uren wakker!
Ik heb altijd nachtvoeding aangeboden tot hij het zelf achterwegen liet. En dat was rond de 3 maanden van de een op de andere dag. Nu slaapt hij van 19.00 tot 23 uur (dan maak ik hem wakker voor de fles) en daarna slaapt hij weer tot 7. Ook als hij een dag wat minder opheeft (wat nu nogal eens voorkomt) slaapt hij heerlijk door.
Het regeltje dat ik ken is: ze mogen zoveel uren doorslapen als ze in ponden wegen (met max 12 uur). Dus bij 7 pond, 7 uur.. Maar dat is de MAX-regel. Als ons jochie eerder kwam, dan kreeg hij wel voeding hoor. Honger is honger. Pas toen hij ouder was, zeg boven het jaar, ging hij wel eens huilen, terwijl de voeding niet nodig was. Dan probeerden we het met gewoon water. Mijn jochie had tot 7 weken nog 2 voedingen 's nachts (2 en 5). En tot 12 weken nog 1 (rond 4-5 uur). En dan om 7/8 uur de ochtendvoeding, en rond 22/23 de laatste fles.
HAHAHAHAHAHAH sorry moet er wel om lachen hoor mijn dochtertje woog bijna 10 pond en had gewoon nog snachts voeding tot 3 maanden hoor dat zou beteken dat ze al vanaf haar geboorte geen nachtvoeding zou mogen hebben ik heb zoiets van als ze het wil krijgt ze het zelf mijn buurjongetje van 1 komt snachts nog voor de fles
bedankt voor jullie reacties. volgens mij heeft mijn dochter echt de klok ingesteld op half drie, drie uur 's nachts. Als ze om 20.30 uur de fles krijgt komt ze om die tijd. Maar ook als ze om 23.30 uur de fles krijgt!?!?
Ben ik dan de enige met een kind van 6 maanden die 's nachts nog wakker wordt? Geloof me, ik heb van alles geprobeerd (bijv. troosten, speentje, stille aandacht, bij mij in bed slapen enz.) behalve laten huilen, dat kan en wil ik niet! Dus hij drinkt zo rond 4.00u 's nachts een paar slokjes bv. Mijn zoontje was trouwens 8 pond bij de geboorte.
Jeal, onze dochter sliep erg snel door, rond 3-4 weken. Met doorslapen bedoel ik minimaal 6 uur achter elkaar. Met een maand of 6 sliep ze 8-9 uur. Nu 12 uren achtereen, sinds ze ong 7-8 maand is.
Dat is mooi vlot! Onze dochter komt elke nacht rond half drie, drie uur. Maakt niet uit hoe laat ze de laatste fles heeft gehad en dan rond zes uur half zeven weer. Zit er nu aan te denken om binnenkort te proberen deze tijd wat te rekken door haar een speentje te geven. Ben benieuwd hoe dat gaat.