Wel of geen nachtvoeding bij wakker worden 's nachts??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mickys, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wel of geen fles bij 's nachts wakker worden.

1. Bij mijn kindje helpt echt alleen een flesje, dus ja!

2. Ik probeer eerst laten huilen, troosten, speen en als dat niet lukt, zeker een flesje.

3. Ik laat ons kindje tussen ons in in slaap vallen als troosten niet lukt, maar geen flesje.

4. Mijn kindje zit nog steeds aan de nachtvoeding, elke nacht.

5. Nee, ik probeer alles, maar echt geen fles. Desnoods de hele nacht wiegen.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. adi

adi Niet meer actief

Mickys, mijn mening is dat (zoals al iemand her schreef) het gewoon nog maar babys zijn. Ik geloof niet in 'wennen aan een fles'. Ik kan natuurlijk alleen over mijn eigen kinderen praten, maar heb op dit moment 3 van 9 maanden, dus toch wat ervaring vind ik ;)
    Mijn kinderen gaan echt niet drinken als ze geen honger hebben, dus als ze 's nachts een fles drinken hebben ze die ook nodig. daarnaast is een voeding niet alleen eten, maar ook troost (denk aan bv). Wij hebben een paar keer meegemaakt dat een kindje flink ziek was van (buik)griep oid, en dan overdag slecht dronk. Ik geef hem of haar dan standaard nog een nachtvoeding om aan voldoende vocht te komen vanwege de ziekte. Dit duurde soms een paar dagen tot een week. Toen ze beter waren gingen ze gewoon weer doorslapen, ze waren niet 'gewend' aan die nachtvoeding.

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Alleen als ik haar echt niet stil krijg en ze alles bijelkaar gilt, geef ik bij hoge uitzondering melk. Dan wel middels bv. Maar ook omdat dat op het moment makkelijker is dan naar beneden te moeten om een fles klaar te maken.. ;)

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Het ligt aan de situatie..afgelopen nacht was Finn ziek, niet stil te krijgen en heeft hij 2 flesjes gehad, 1 om 1uur en 1 om 5uur...daarna overigens niet meer zn ochtendfles, dus eigenlijk maar 1 extra...als ik merk dat hij niet lekker in zn vel zit of honger heeft krijgt hij hem gewoon, anders is een speentje bij hem genoeg

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmm stemmen in de poll gaat helaas niet gezien ik mijn antwoord er niet bij zie staan.

Hier namelijk gewoon altijd een voeding wanneer ze er zelf voor komen, ga echt niet van alles proberen om ze stil te krijgen, honger is honger en dus lekker een buikje vol warme melk. Zelf eet ik ook als ik trek heb al is dat om 3 uur snachts ;) dus waarom zouden we onze kinderen dat ontnemen.

Liefs, Hanneke!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier sluit ik me bij aan!

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik eet dus niet als ik 's nachts honger heb. En ik vraag me ook af in hoeverre dat normaal is om 's nachts honger te hebben. Al kan ik me bij kleine kinderen wel situaties voorstellen dat dat wel gebeurt (als ze nog heel klein zijn en uberhaupt nog nooit van de nachtvoedingen af zijn geweest, of als ze een groeispurt maken). Maar goed, mijn zoontje heeft dan ook nooit midden in de nacht opeens honger gehad, hooguit 's ochtends wat vroeger dan normaal.

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Vind het eerlijk gezegd ook niet normaal om als volwasse snachts je bed uit te gaan om te gaan eten. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Als een kleine snachts nog vaker voeding krijgt vind ik het niet zo gek dat ze dan wel eens honger krijgen. Maar Milan heeft sinds hij 2 weken oud is snachts geen voeding meer gehad, dus ga hem dat nu ook niet meer geven.
    Als hij snachts wakker wordt kan ik me niet voorstellen dat hij honger heeft. En geef hem dan dus ook geen fles.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gelukkig is iedereen anders en heeft iedereen andere opvattingen en is elke situatie weer totaal anders.

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Daar heb je dan weer helemaal gelijk in. Gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde is.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier word kleine meid standaard wakker rond 12 uur.. en dan krijgt ze van mij een flesje..
    als ik haar laat huilen, kan ik haar ff troosten en dan kan ik rekenen op een nacht waarin ik het slapen wel kan vergeten..
    met een flesje maak ik grotere kans om wat te kunnen slapen en word ook dochterlief uitgeruster wakker.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies! Zou anders een saaie boel worden! Lijkt me ook best irritant trouwens als iedereen hetzelfde zou zijn/doen/denken :D!

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dan zou het hier erg stil zijn denk ik.

En geen heerlijke discussies meer. Saai.

Deel Deze Pagina