Wel of geen nekplooimeting (combinatietest)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mieke74, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissJopie

MissJopie Actief lid

24 feb 2009
    387
    0
    0
    Idd Sterre! Bij ons is er helemaal geen down uitgekomen, maar wel een extreem dikke nekplooi wat kan duiden op hartafwijkingen o.i.d. Ons kindje bleek niet levensvatbaar, had geen down maar wel een hele hoop andere afwijkingen waaronder een hartafwijking die niet te verhelpen was (tot zover geen chromosomale) en nu wordt alles nog onderzocht...

Iedereen mag een eigen reden hebben om het wel of niet te doen. Trouwens... een combitest is nog altijd geen vwp of vlokkentest. Die krijg je pas erna, als er reden toe is, én je het zelf ook wilt. Ik heb ze dus beiden wel gedaan omdat de nekplooi extreem verdikt was en we uit moesten gaan van een kindje met een extreme afwijking. Ik had toen nog geeneens de kansberekening van de combitest teruggekregen.

2. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    In deze kwestie zal ik niemand kunnen adviseren, want dat is zo persoonlijk. Het enige dat ik wel kan melden is dat het verstandig is om vooraf met elkaar te bespreken "wat te doen als....".
    Wij hebben het wel gedaan om hele persoonlijke en verdrietige redenen.
    Gelukkig was de uitslag erg positief,1:6548
    Nee, geen garanties,maar wel een zwangerschap met minder zorgen. En juist dat is me al heel veel waard.

Succes met het maken van de beslissing.

3. allie

allie Lid

4 feb 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben het ook gedaan omdat ons ukje een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen had. we kregen gelukkig een positieve uitslag waarna we pas echt konden gaan genieten van de zwangerschap. Door de verhoogde kans maakte ik me zoveel zorgen en dit stelde ons helemaal gerust!

Deel Deze Pagina