Ik heb volgende maand een groei echo in het ziekenhuis. Maar nu zat ik me af te vragen of iedereen dat krijgt. Ik wist namelijk helemaal niet dat ik nog een echo zou krijgen na de 20 weken echo. Ik moet er wel bij zeggen dat ik onder begeleiding van de gyn loop i.v.m het slikken van antideprisiva. Wat was bij jullie de reden voor een groeiecho? Of is het standaard? Groetjes.
Volgens mij is een groei echo niet standaard.. ik krijg geen groei echo.. kan ook per verloskundige of gyn verschillen
ik stond ook onder begeleiding van een gyn, ivm met bloeddruk, maar heb tot en met de bevalling elke controle een echo gekregen.
Nee, een groeiecho is bij mijn weten niet standaard. Als je onder behandeling van de gyn staat krijg je wel elke controle een echo, maar dat is geen groeiecho. Een groeiecho doen ze alleen als dat een indicatie voor is, bijvoorbeeld als ze denken dat de baby achterligt op groei of als de baby voorligt op groei.
groeiecho gebeurd wel vaker als je onder controle van een gyn loopt (of een controle echo waar ze even naar het gewicht kijken zeg maar) maar in principe is het niet standaard.. Ik krijg er wel eentje omdat onze zoon te groot was die was al bijna 9 pond met 38 weken zwangerschap dus ben ingeleid..
Het is nog niet standaard volgens mij, al hebben ze het geloof ik bij onze praktijk inmiddels wel ingevoerd dat er met 30 weken nog een echo wordt gedaan, waar oa naar de groei en ligging wordt gekeken. Ik krijg wel een groeiecho, omdat mijn eerste zoontje 10 pond woog.
ik krijg een groei echo ivm te hoog BMI, dat is vaak beleid bij de vk. volgende keer gewoon aan je gyn vragen wat de reden is voor deecho, daar is ie voor tovh?
Hier ook groeiecho gehad en is zeker niet standaard. Ik loop ook onder begeleiding van gyn. Gr. vruchtje