Dat is niet waar zaad kan een week leven. Ook slecht zaad. Mijn man heeft slecht zaad en toen ik zwanger raakte van de oudste hebben we 5 dagen voor de eisprong s.eks gehad en daarna niet meer.
Tsja, kan je niet echt advies geven die jij wilt horen denk ik.. Sommige mensen op dit forum doen een moord voor een eisprong of een zwangerschap en jij gaat er zo mee om.. Eerlijk gezegd vind ik dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en gewoon moet afwachten.. Mijn maag draait een beetje om bij dit soort onverantwoordelijk gedrag van mensen
Er komt wel wat meer bij kijken dan ´onverantwoordelijk´ gedrag. Laten we even kort samenvatten dat ik eigenlijk doodsbang bent. Komt bij een zwangerschap bij mij wel wat meer bij kijken dan de gemiddelde persoon.
Dit is zo'n persoonlijke keuze... Ik zou zelf geen noodspiraal laten plaatsen. Ik heb zelf een baby gekregen in een situatie die verre van ideaal was maar had het niet anders gewild. En jij bent gelukkig getrouwd enzo, nee, als je echt geen baby gewild had had je maar AC moeten gebruiken. Maar goed, nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening, uiteindelijk kun jij alleen zelf beslissen of je nu nog een kind wilt.
Lastig, dit is iets wat je alleen zelf kunt beslissen samen met je man. Dat andere mensen moeilijk zwanger kunnen raken kan ts niks aan doen en heeft hier niks mee te maken.
Dit begrijp ik trouwens wel heel goed. Maar ze zeggen niet voor niks dat angst een slechte raadgever is
Komt wel wat meer bij kijken dan enkel onverantwoordelijk gedrag. Laat ik kort samenvatten dat ik eigenlijk DOODSBANG ben. Komt bij mij meer kijken bij een zwangerschap dan de gemiddelde persoon. Laat ik voorop stellen dat ik dolgraag een derde wil. Het liefste had ik een heel elftal bij elkaar gemaakt. Maar goed, dat gaat ook niet. Sorry dubbel. Pc sloot af dacht dat hij niet gepost was
Ik zou afwachten. Is er niks aan de hand zo snel mogelijk op zoek naar ac. Je hebt hier toen al heel veel advies over gehad. Welke mogelijkheden je hebt. Ik vond het ook supermoeilijk kiezen maar je moet toch wat. Ik snap dat je een zwangerschap in jouw geval heel eng vindt. Maar over 5 jaar is het nog eng. En het heeft idd wel wat romantisch...de wittebroodsweken
Als dat zo is, en dat begrijp ik uit het verhaal van je eerste kindje, waarom dan niet eerder een spiraal, en toch risico's nemen? Achteraf gelul nu natuurlijk, maar eerlijk gezegd denk ik ook wel een beetje, je hebt zelf bewust het risico genomen, dus dan zou ik afwachten... Het is een persoonlijke keuze, maar als je voor die koperspiraal wilt gaan, ga er dan nu achteraan, je zit vlak voor het weekend, straks is er nergens plek meer en ben je alsnog te laat.
Dat is waar. Het is ook meer achteraf angst nu. *Ben ik er wel klaar voor, wat als, ik wil het graag maar hoe gaat het?* Hiervoor vond ik het eigenlijk prima, mocht het zo zijn.
Ik zou de huisarts bellen. En als je twijfelt of je het wel of niet wil (als het echt direct raak zou zijn) zou ik even afwachten.
maar wat ik dank niet snap. als jij echt DOODSBANG bent. dan moet je juist de verantwoordelijkheid nemen en ervoor zorgen dat je sowieso niet zwanger kunt raken.
Ik zou gewoon afwachten! Alles op zijn beloop laten, en als het niet zo is verder kijken wat je wil doen. Ik kan wel begrijpen dat je bang bent en dat het erg lastig is als het zo is, maar probeer dan iemand te zoeken met wie je kan praten over de gevoelige zaken ervan. Ik weet verder helemaal niks van je verleden alleen je onder tekst. Heel veel succes met het maken van je keuze!
Ik denk dat het niet zozeer gaat om het wel of niet zwanger zijn. Ik denk te lezen dat áls er een zwangerschap uit voort zou komen, je daar op het eerste gevoel heel blij mee bent, maar dat dan ook direct de angst van je verleden mee gaat spelen. Wat iemand anders ook al zei, die angst is er over vijf jaar nog als je daar niets mee doet. Als ik jou was zou ik wachten tot je weet of je wel of niet zwanger bent. En misschien wordt het rustig aan tijd om te zien of je beter met je angst om kunt gaan, hoe moeilijk dat ook is (ik begrijp je volledig dus wil daarmee niet zeggen dat het niets is). Schiet niet meteen in de stress, dit zou ook iets heel moois kunnen worden toch?
Tja ik ben iemand die vind dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor je dade, wil je nu nog geen 3e dan had je eerder al aan de anti conceptie moeten gaan, zeker als een zwangerschap heftig voor je is. Ik zou dus nu snel een spiraal laten zetten, niet alleen voor nood maar tot de tijd dat je wel klaar bent voor een 3e.
Meis ik snap die reacties wel maar heb zoiets het is jou leven , jou lichaam. Jij weet het , het beste. Dus als jou gevoel zegt ik kan dit niet neem voor de zekerheid een spiraal. Maar zegt er maar 1% ik wil het wel zou ik het afwachten. Je heb een man , een huis en al een kindje. Ja soms heb je andere plannen maar die kunnen ook met 2 kindjes. Of je man nou thuis zit met 1 of 2 kindjes voor een avond stappen. Je vind daar wel een middenweg in. En dat sommige er zo lang over doen en een moord doen voor een kindje en hier onverantwoord mee omgaat. Sorry ik vind dit kort door de bocht. Ja het is heel rot voor die meiden , zelf doe ik er ook al een tijdje over en toen het probleem zwanger worden verholpen was zeg maar is het nu een probleem om zwanger te blijven. Er zijn 1000de vrouwen zwanger die dit niet wilden liever of die abortus doen als je daar steeds naar moet kijken wordt je gek!! Succes !!