Wel of geen noodspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Partyrocker, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat dus, dankjewel :D.
    Nu zijn er opties voor mijn angsten (angst voor een net zo heftige paniekstoornis na de zwangerschap) door middel van de POP-poli die in het dijkzicht zit en deze kan mij ook helpen met verdere stress tijdens de zwangerschap en voor de bevalling.

Je heb gelijk, het kan iets heel moois worden :)

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

je weet al hoe ik er over denk ihhihih.

knuf

3. Partyrocker

Ja muts :p, dat weet ik hahaha.

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

:)

5. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Heb je je ha al gebeld?

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zou afwachten en erover praten met een goede vriendin...
    Als je zeker weet dat je net zwanger bent, spiraal plaatsen.
    (Of iets anders van ac...)

7. Partyrocker

Heb mijn moeder even gebeld :p.
    Denk dat ik toch afwacht. Hoef ook niet op de zaken vooruit te lopen. Kans bij een gemiddeld persoon is 20 procent per cyclus. Dus tot nu toe no need for a fuss. Maar mocht het zo zijn, dan moet het zo zijn.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Meen je die? Jeetje dan heeft mijn man dus heel sterk zaad.... Vrijdag ochtend s.ks gehad en volgens de gyn was me ei zondag bevrucht... Toen waren we het hele weekend ook niet samen geweest..

9. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Inderdaad meis en logisch dat je angst hebt hoor.

10. Partyrocker

De max van zaad is volgens mij 7 dagen?

Ik heb hier ook echt een niet rokende, niet drinkende, sportende en gezond etende vent.

De drie zwangerschappen dat ik zwanger was;

Eerste zoontje; eerste maand na stoppen met pil
    Miskraam; eerste maand na verwijderen nuvaring

En de jongste 2 maanden na de eerste menstruatie na mijn MK.

11. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het idd afwachten. Blijk je toch zwanger, dan heeft het zo moeten zijn.
    Niet zwanger: als de wiedeweerga aan de anticonceptie :D

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat zegt je man hierover trouwens?

Ik wens je sterkte en succes met welke keuze dan ook! :)

13. Partyrocker

Aan hem heb ik niks :D. Die laat het aan mij over. Mormel...

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit! Blijkbaar is een kindje niet onwelkom, ben je zwanger is het zo niet zo dan aan de AC :)

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Zelfde situatie gehad. Echter was het condoom gescheurd, tijdens mijn vruchtbare dagen. MA genomen. Ondanks mijn verhoogde kans op trombose etc. (stollingsafwijking ook).
    Echter bij mij heeft de MA niet geholpen. Toch zwanger (uiteindelijk een miskraam)
    Ik heb nu een koperspiraal en ik zweer erbij!

Ik weet niet welke stollingsafwijking je hebt.

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik denk dat je "graag" zwanger wilt zijn, anders was je niet zo onverantwoordelijk geweest.
    Wij gebruiken ook de condoom.
    Geen condoom = geen seks of ben ik nou gek?

17. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik moet wel eerlijk zeggen dat als je niet klaar bent voor een kind het redelijk onverantwoordelijk is om seks zonder anticonceptie te hebben. Ik begrijp dat een condoom gebruiken wellicht niet zo prettig is, maar toch... Niet verstandig als je geen kind wil....

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

hahaha! :D

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb je je beslissing al gemaakt. Natuurlijk is het eng en spannend mocht je zwanger blijken te zijn. Zorg dan zo snel mogelijk voor een afspraak bij de gynaecoloog zodat hij je kan vertellen wat je kan verwachten van deze zwangerschap. Het was voor mijzelf de tweede keer niet leuk om te horen waar ik rekening mee moest houden en wat ik kon verwachten maar uiteindelijk heeft zo'n gesprek bij de gynaecoloog er wel voor gezorgd dat mijn dochter de zwangerschap heeft overleefd. (Wel heel andere complicaties dan bij jouw eerste kindje).
    Mocht je toch voor een koperspiraal kiezen dan is de kans groot dat deze er vanmiddag al in kan.
    Wat je ook kiest ik wens je veel wijsheid toe!

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ik heb een jaartje geleden zo'n beetje in dezelfde situatie gezeten: geen ac, maar goed tellen, met het idee dat een tweede uiteindelijk toch wel welkom is, mocht er iets gebeuren. Maar toen bleek ik dus echt opeens zwanger toen mijn zoontje net 13 maanden was en sloeg de schrik me om het hart. In de praktijk was ik er nog helemaal niet klaar voor! Ik heb nooit getwijfeld of het er wel of niet zou komen, maar wel echt veel moeite gehad met het idee. Maar het was nu eenmaal zo, dus ga je aan het idee wennen. Je gaat ook leuke kanten zien, en na een week of 2 was ik helemaal om en enthousiast. Helaas is dat uiteindelijk een miskraam geworden. Maar het resultaat van de hele affaire dat ik toen opeens wel heel graag een tweede wilde. Met resultaat :).

Bij jou spelen er extra dingen, ik kan me voorstellen dat dat je angst vergroot. Maar als je het uiteindelijk toch wil, dan speelt dat wellicht nognsteeds. Ik zou zeggen 'als het zo is, dan is het zo'. Wacht het af, en als het eennvals alarm is aan de wiedeweerga aan de A-C.

Deel Deze Pagina