Ik lees hier ook wel eens mee maar geef zelf (bijna) volledige borstvoeding. Mijn kindje krijgt ongeveer 6 voedingen op een dag. Nu lees ik vaak over kindjes die bij deze leeftijd al op 5 (fles) voedingen per dag zitten. Hoe zit dat dan? Dan moet je kindje dus doorslapen lijkt me anders red je die 5 flessen op een dag niet. En vanaf welke leeftijd ging jou kindje doorslapen en welke tijden gaf je dan de fles? Ben hier gewoon even benieuwd naar.
Mijn kindjes zijn gaan doorslapen op bijna volledige borstvoeding. Ze kregen om 23:00 een flesje kv en met respectievelijk 6,5 week en ruim 7 weken zijn ze gaan doorslapen. En echt doorslapen (niet de definitie van het CB... aan 5 uur heb ik nog niets)... Laatste fles tussen 23:00 - 23:30 en dan slapen tot 8:00 (wij maken onze kinderen wakker om 8:00, anders kom je nooit lekker uit en ga je rommelen) Hoe deden we dat met bv? 8:00-11:00-15:00-17:00-19:00-23:00 (6) en met kunstvoeding: 8:00 - 11:30 - 15:30 - 19:00 - 23:00 (5) Het meerendeel van de kindjes slaapt niet door hoor ook niet op kv en dan heb je dus 's nachts nog een klein flesje. Veel ouders tellen die niet mee.. Moet je eigenlijk ook niet doen in het aanbod omdat je graag wilt dat je kindje leert eten overdag en niets 's nachts. Wil je graag dat je kindje gaat doorslapen? Het hangt van veel factoren af maar voldoende eten helpt wel. Biedt dus vooral overdag veel aan. Het is verleidelijk om al snel naar 4 uur tussen voedingen te gaan omdat je dan je handen wat meer vrij hebt maar hou het nog even op 3 of 3,5 uur!
Bedankt voor je leuke advies. De nachten beginnen me een beetje op te breken namelijk maar ik weet dat ik nog niet te veel mag vragen van mijn zoontje. Maar hij krijgt hier zo tussen 19.00.20.00 borstvoeding en gaat dan slapen. Maar voor hem gaat de nacht dan al in namelijk. Mijn vriend maakt hem dan rond 24 uur wakker maar hij is amper wakker te krijgen en drinkt dan maar 40 cc afgekolfde bv uit een flesje. Daarna komt ie meestal zo tussen 4.00.5.00. Soms ook wel eens ietsje later. Dat is dan de 6e voeding. Als we 'm laten liggen komt ie rond 1.00 uur. Dan moet ik er dus uit en dan weer rond 5 uur. 2 x in de nacht eruit en een meisje wat rond 6.30 wakker wordt trek ik niet. Dus we zijn even aan het kijken naar de opties. Anders misschien laatste voeding flesvoeding of wat vroeger voeden. Vind het even moeilijk allemaal. En lees dus op het flesvoedings forum dat heel veel kindjes al op 5 flesjes zitten en dan denk ik "hoe doen ze dat??".
ja sem sliep met 4 weken al van 23 tot 6 en zat toen op 6 flessen van 120 cc. Toen liet kwam ie weer vaker ook om 5 uur. Toen heb ik de fles wat opgehoogt en sliep ie weer lekker verder tot een uurtje of 6. We zaten toen op 5 flessen van 150 cc. Daarna moest ik hem steeds om 23 uur wakker maken voor de fles en sliep ie zo vast. Toen ben ik om 21 uur de laaste fles gaan geven. Nog steeds 5 flessen van 150 cc. Daarna kwam ie weer eerder dus weer de flessen opgehoogt na 180 cc. Meneer sliep sinsdien van 21.00 tot 7.00. Nu zijn we over op 4 flessen+fruit van 210 cc en slaapt ie van 20.00 tot 8.00 soms 9.00..
Tussen 4 en 5 komen is al heel prima hoor! Blijf gewoon veel aanbieden overdag en 's nacht in het pikke donker (lekker op je zij bijvoorbeeld) de borst geven. Goeie kans dat hij binnen korte tijd door gaan slapen naar rond half 6 / 6 uur. Als hij dan wakker wordt, kijk eens wat er gebeurd als je 'm laat liggen. Tussen 5 en 6 wakker worden is namelijk heel gewoon voor babies. Ze kunnen dan leren om weer verder te slapen (vaak is het geen honger namelijk). Blijf ook dat flesje om 00:00 geven (anders iets eerder?) Dat is net wat ie nog nodig heeft. Je kunt als je daar geen bezwaren tegen hebt, ook kv geven s' avonds laat dat vult iets meer. Met kv kan je makkelijk ophogen (al ben ik er geen voorstander van om dat enorm te doen omdat het het maagje wel belast). Dat is met bv niet het geval. Je zal zien dat nu veel bv overdag aanbieden, loont in de nacht en daarna gaan ze vanzelf grotere voedingen nemen overdag. Kijk ook eens hoeveel en wanneer je ventje overdag slaapt. In de ochtend kort, in de middag wat langer en in de late middag nog even is het 'beste' voor doorslapen SUCCES!
Je kunt de fles- en borstvoeding eigenlijk niet vergelijken op dat punt. Borstvoeding is veel lichter verteerbaar en het kindje bepaalt zelf hoeveel die drinkt. Bij flesvoeding bieden veel ouders al vroeg enorme hoeveelheden melk aan, welke vervolgens ook veel zwaarder verteerbaar is voor een baby dan BV, en dat is vaak de reden dat de kindjes vroeg 'doorslapen'. Ik vind het prima klinken zoals je het nu doet. En zolang je bedenkt dat een babytje niet alleen van honger wakker wordt, maar door 100den andere redenen zou ik niet rommelen aan je borstvoeding.
Nee ik blijf ook gewoon borstvoeding geven. Meestal slaapt hij 's ochtends idd wat rommelig. 's Middags slaapt hij best veel en ik geef meestal rond half 4 een voeding. Vaak is hij dan wakker tot aan de volgende voeding rond 18.3019.00 uur. Alleen is hij dus rond 23.30 niet wakker te krijgen en drinkt dan maar zo'n klein beetje. Ik zit er wel over na te denken om rond dit tijdstip een klein flesje kv te geven. Hij heeft trouwens al wel een aantal nachtjes doorgeslapen tot 5.30-6 uur met om 24 uur een laatste (borst) voeding dus best heel knap ja. Ik hoop alleen dat er iets meer structuur in komt want vannacht was het dus weer 2.30.
Ik voedde altijd voor ik zelf ging slapen nog even op mijn verzoek. Legde ze dan gewoon (half)slapend aan. Ik ben vanochtend trouwens om iets voor 5 uur opgestaan. Toen was het echt geen nacht meer hoor: helemaal licht!
Vind je? Ik vind 5 uur best vroeg als er nog een ander kindje rond 6.30 wakker wordt en ik ongeveer een uur bezig ben met ons zoontje
Hier had en heeft een late avondvoeding geen zin, dan kwam ze rond 2 uur alweer. Waarschijnlijk was ze uit haar diepe slaap. Ze krijgt nu rond 19.00u de laatste voeding en soms slaapt ze door tot 6 uur, meestal komt ze nog 1x rond 3/4uur maar heb ook wel eens nachten van 2 nachtvoedingen. Ik denk dat je zoontje 't al prima doet en 'k snap dat het pittig is met een kleintje om half 7, ik vind het ook zwaar als ik moet werken en de wekker om 6.15 gaat maar het is niet anders. Misschien kun je 's avonds vroeg op bed gaan en kan je partner in het weekend je dochtertje mee nemen zodat je nog even kunt slapen. Overigens, het voeden gaat vanzelf een stuk sneller. Hier is ze nu vaak in een kwartiertje klaar terwijl ik eerder een uur bezig was. Verschonen doe ik 's nachts sowieso niet. 'k Val hier s nachts ook geregeld in slaap tijdens het voeden en wordt dan weer wakker van de kleine meid als die honger heeft. 's Morgens slapen we hier ook vaak even gezellig met z'n 2en verder maar dat is met nog een kindje waarschijnlijk niet haalbaar.