overdag slapen baby 14 weken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mana87, Mar 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mana87

mana87 Actief lid

Jun 3, 2013
    335
    20
    18
    Dag dames,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb een heel lief kereltje die altijd vrolijk is en volgens mij goed in zijn vel zit. Snachts slaapt hij ook al goed door van 23.00 tot 07.00 uur. Alleen nu komt het overdag is het echt een worsteling om hem goed te laten slapen. Hij wordt altijd na 45 min wakker en heel af en toe gaat het goed en slaapt hij weer verder maar meestal dus niet. Dus aan het einde van de dag zit ik met een oververmoeid kind. Heeft iemand tips? Savonds is het geen probleem hij gaat om 8 uur naar bed en slaapt altijd direct en moet hem om elf uur zelfs wakker maken voor de laatste fles. ook in de ochtend geen problemen.

Alle tips zijn welkom...:)

2. mrsb

mrsb Actief lid

Oct 24, 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Draagzak of doek. Die gebruik ik nu nog als mijn zoontje moet slapen maar te onrustig is. En verder slaapt hij vooral in mijn armen overdag, niet het meest praktische, maar slapen in zijn bedje vertikt hij overdag.

3. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,298
    34
    48
    Hier ook een zoontje van 14 weken die overdag alleen bij mama op schoot wil slapen. Zodra ik hem weg leg gaan zijn ogen binnen 5 min weer open. Als ik hem wakker in zijn wiegje oid leg gaat hij helemaal niet slapen. Hij slaapt overdag ook maar max 45 min. Draagdoek werkt hier helaas niet, hij vind die houding niet fijn. Ik laat hem nu maar gewoon bij me liggen maar erg handig is het niet. Kom zelf nergens aan toe. Hopelijk is het gewoon een fase.

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Mijn zoontje is 15 weken en doet precies hetzelfde, slaapt 's nachts prima door en doet zijn ochtenddutje ook redelijk, maar in de loop van de dag is het vaak 45 minuten en dan is het klaar. Na de fles van rond 7 uur slaapt hij totdat ik hem wakker maak voor de fles van 11 uur. Misschien toch de leeftijd? Alhoewel het me wel opvalt dat als ik hem op tijd naar bed breng (dat wil zeggen, niet te lang wachten na het waarnemen van vermoeidheidsignalen) dat hij dan meestal wel langer slaapt. Maar sommige dagen slaapt hij gewoon minder dan andere. Wat ik wel doe, en meestal is dat succesvol, als hij zo kort slaapt laat ik hem net zo lang beneden totdat ik zie dat hij weer moe wordt, en dan weer terug naar bed tot de volgende fles. Anders heb ik een kind wat zo ongeveer van voeding tot voeding wakker en overprikkeld is en dan tijdens de fles in slaap valt :)

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook een baby van 14 weken. 's nachts slaapt ze meestal vanaf tussen 19 en 20 uur en dan de ene keer door tot 7 uur de volgende morgen, de andere keer komt ze voor een voeding. De nacht is over het algemeen gewoon in haar wiegje naast mijn bed. Maar overdag hoef ik dat niet te proberen ;). Dus dat heb ik maar gewoon opgegeven, ik heb echt geen zin in strijd. Ik heb nu ook geen flauw idee hoe lang ze slaapt. Ik leg haar in de wagen of knoop haar in de doek als ze haar moeheid mopper laat horen en over het algemeen is ze dan snel vertrokken. Wanneer we gaan wandelen en ze zit in de doek dan slaapt ze wel veel langer trouwens. Ik weet ook niet hoe vaak ze slaapt op een dag. Ze slaapt als ze moe is. En hoe merk je dat je baby oververmoeid is 's avonds? Ze heeft ook wel eens dagen dat ze misschien een uurtje tukt over de hele dag. Tja, blijkbaar heeft ze dan niet meer nodig ofzo? Ik vind het stiekem wel makkelijk dat ze niet perse in haar bedje hoeft te slapen. We kunnen gewoon overal heen en ze gaat prima mee in het ritme van mijn oudste, slapen doet ze toch wel.

6. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Vandaag precies 14 weken.. Ik weet niet of ik verantwoord bezig ben maar na de fles houd ik haar wat langer wakker dan dat ze wil. Na een uur gaat ze wel een beetje duimen en hoofd wegdraaien enzo, dat ze graag wil slapen. Dan ga ik nog een kwartier met haar spelen, eigenlijk beetje wakker houden dus. Daarna even paar minuten rust, zachtjes lopen, wiegen, door huis heen. Even naar buiten staren en dan is ze echt moe en breng ik haar naar bed en slaapt ze echt lang.
    Ze heeft best een goed slaap schema:
    08:45-10:30
    12:00-14:30
    16:30-18:00
    19:30-23:00 fles en dan weer verder slapen tot 07:00

Ik ben wel benieuwd of jullie baby's van 14 weken ook zo veel uren slapen?

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ons jochie slaapt van 19:30 tot 7:30, daarna meestal om 9 uur alweer moe, maar doet dan een klein slaapje van ergens tussen een half uur tot 1,5 uur (afhankelijk van of we gaan wandelen of niet ;P) dan ligt hij dus ook in de wandelwagen (oudste naar school brengen, paar boodschapjes etc.) daarna houd ik hem wakker tot 12 uur/half een (afhankelijk van oudste ophalen) en gaat hij in zijn eigen kamertje naar bed, en slaapt dan zo 2 tot 3 uren! en meestal dan om 17.00 uur of 17.30 pakt hij nog een half uurtje in de box of wandelwagen, en 19:30 dus weer naar bed!

Flesschema:
    7:30
    11:00/11:30
    15:00/15:30
    19:00/19:30

In de eerste en laatste fles doe ik 3 maatschepjes (schepje van de Hero voeding) rijstebloem.

8. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

Apr 6, 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Hier ook een slaper dus kan je niet zo goed helpen.
    Wat Faas wel heeft moeten leren is slaapjes aan elkaar knopen.
    Hier werd hij in het begin ook na 45 minuten wakker en begon dan een beetje te jammeren.
    Als ik dan gelijk naar boven ren en hem uit bed haal is hij gelijk wakker.
    Maar het is ook regelmatig zo dat hij dan gewoon weer in slaap valt en verder tukt.

Hier is ons flessenschema:

opvangdagen (creche of oma)
    06:30
    10:30/10:45
    14:45/15:00
    19:00/19:30

thuisdagen
    07:00/07:30
    11:15/11:45
    15:45/16:00
    19:30/20:00

Soms komt hij dan 's nachts nog voor een klein flesje(rond 04:00/04:30), dan geven we hem 100 water + 3 schepjes en dan slaapt hij weer lekker verder.

Tips: Wandelen, kamer goed donker maken, zijn dag/nacht ritme is inmiddels goed ontwikkeld, rommelen om zijn kamer heen.
    Overdag hebben wij ook een soort (mini) slaapritueeltje:
    We lopen naar boven, zeggen weltrusten tegen zijn broer(dan krijgt hij altijd een lekkere natte kus ;)) kijken even samen in de spiegel, weltrusten baby ;), gordijnen dicht, slaapzakje aan, leg hem op bed, weltrusten beer(hangt over de rand van zijn bed), kusje aai over bol en doei doei...
    Hij huilt soms nog eventjes, maar niet langer dan 1 2 minuutjes.
    Overigens is Faas een buikslaper, op de rug slaapt hij alleen maar hazenslaapjes.
    Verder als hij echt niet wil, hup draagdoek of wagen in (afhankelijk van moeiheid broer, die wil soms niet lopen), en dan slaapt hij lekker zo. En zijn broer ook. Parkeer ik ze ergens bij een bankje, even zelf lekker chillen, haha!

Mijn zusje (bijna 25 jaar ;geleden) kon toen ze klein was alleen maar in slaap vallen met de stofzuiger op de achtergrond, haha. Kun je als noodgreep nog proberen :p

9. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

Apr 6, 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Zo veel slapen vind ik niet raar hoor, maar ik heb nu eenmaal 2 slapers.
    Faas ligt sinds 12:30 nu te slapen, en zijn grote broer zelfs sinds 12:00 op zijn kamer en rustig. Heeft nog wel eerst een half uurtje gespeeld, maar als hij dan echt moe is kruipt ie lekker zelf zijn bed in.

Langer wakker houden ben ik nooit zo van, maar als het bij jou werkt toch... Ieder kind en mens is anders ;)

Share This Page