nexium afgebouwd, s nachts drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraaltje1981, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn meisje is nu 1,5jaar. Ze heeft erg lang nexium gehad voor reflux. Op aanraden van de kinderarts hebben we dit langzaam afgebouwd. Sinds een maand zijn we geheel gestopt. Overdag gaat dit prima maar de laatste paar weken is ze elke nacht wakker. Rond 23.00 of 1.00 word ze wakker en krijst ze alles bij elkaar. Het enige wat dan helpt is om haar bij ons in bed te nemen. ze gaat dan wel slapen maar word ook om het half uur even wakker en geeft dan een heel zielig gilletje en drinkt dan steeds wat water uit haar flesje. Ook slikt ze steeds. Hierdoor dus erg weinig slaap :( Klinkt dit als nog last van haar relflux? Of is dit een sprongetje oid en laten we haar nu wennen aan bij ons in bed slapen ? Pff een kind die last ergens van heeft wil ik niet laten huilen maar omdat ze nog niet kan praten weten we niet wat het is. Is dit herkenbaar voor andere mamam's met kindjes met reflux? Morgen hebben we weer overleg met onze kinderarts. Zouden jullie vragen om meer onderzoekt? Ons meisje heeft nml nog nooit een slikfoto oid gehad?

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Heel erg herkenbaar.
    Ja je kunt om onderzoeken vragen maar dat neemt het probleem niet weg. Oudste dochter heeft ook onderzoeken gehad, maar tot 4 jaar verborgen reflux en slokdarmontstekingen gehad helaas.
    Slikfoto's kwam toen uit dat ze een vertraagde maaglediging had.
    Tsja dan weet je dat en dan? Werd verder niets aan gedaan, tijd maar uitzitten en medicatie kon ze niet tegen.

Als ik jou was starte ik weer met de nexium, gaat het slapen snachts ineens weer goed dan is dat duidelijk toch? Blijft het slapen slecht gaan, kan het best een sprong zijn of iets anders.

Ik vind persoonlijk dat als ze bij jullie in bed ineens heel goed ging slapen dat het dan best een andere reden kan hebben. Maar jij geeft aan dat ze dan ook steeds wakker word en gilt en wil drinken dat vind ik echt een teken van reflux.

Ons meisje heeft tot 4 a 4,5 jaar altijd water bij bed gehad en ze dronk soms wel 2 bekers leeg per nacht. Ook overdag wilde ze altijd maar drinken drinken.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou niet moeilijk doen en gewoon 's avonds weer Nexium geven. Als dat het probleem oplost, weet je dat het reflux is. Mijn oudste heeft tot 2 jaar Nexium nodig gehad, daarna was ze eroverheen. Het is niet zo dat ze perse met 1,5 MOET stoppen.

4. zonnestraaltje1981

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Overijssel
    Thnx voor jullie reacties! Had ik net ff nodig. Denk dat we gewoon nogmaals even medicatie gaan proberen.

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    laat je weten hoe het gaat?

6. zonnestraaltje1981

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Overijssel
    Nog ff aan het twijfelen wat te doen. Contact gehad met de kinderarts maar hij vind dat we het nog een paar weken moeten aanzien en niet zomaar moeten starten met medicatie.... Pff we kijken het al meer dan een maand aan.... Besloten het nog ff tot na het weekend aan te kijken en als het niet beter blijft gaan dan toch maar medicatie te proberen.

Deel Deze Pagina