Wel of geen pakjes met voetjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door canisi27, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. canisi27

canisi27 Lid

21 feb 2011
    88
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Ik zit heel erg te twijfelen om pakjes te kopen met voetjes? Zijn ze handig of juist niet? welke maten kan ik het beste met voetjes kopen en welke absoluut niet? Heeft iemand ervaring met zulke babypakjes?

2. MMindy

MMindy Niet meer actief

Ik vind ze totaal niet handig. Onze dochter trok altijd baar beentjes op, en dan bleven de voetjes niet in de 'sokjes' zitten. Hierdoor trok ze (als het een alleen een broekje met voetjes was) het broekje uit. Omdat haar voetjes dan uit de 'sokjes' waren, en ze haar beentjes weer strekte trapte ze het broekje naar beneden. Was constant het broekje weer aan het ophijsen of aan trekken.
    Bij een compleet pakje, trok ze ook haar voetjes op en kwamen er bijvoorbeeld 2 benen in 1 pijp, of kwam ze vast te zitten met een beentje op het kruis.
    Ik ben dus meer een voorstander van broekjes met losse sokken (die gaan trouwens ook altijd uit) en dan goede slofjes daar over!

3. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik vond die broekjes of pakjes niet handig. Mijn zoontje trok ook altijd zijn voetjes uit de sokken.....

Gewoon een broekje met sokjes is veel handig naar mijn idee

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mwah, vond het bij de geboorte wel leuk staan, maar vind ze voor de rest niks.

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier niet eens begonnen aan de alles-aan-elkaar-pakjes. Je moet namelijk maar net een kind hebben waarbij het past (ik bedoel: de ene baby heeft lange benen en de andere een lang bovenlijf). Je kan altijd 1 á 2 pakjes kopen en dan gewoon uitproberen! Er bij kopen is zo gedaan en ook nog eens ontzettend leuk als de kleine er is.

Tip voor sokjes: die van Bambino (koop je bij de Kruidvat, maar hebben ze volgens mij niet altijd liggen, gewoon krantjes in de gaten houden) gaan niet zo makkelijk uit.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En de sokbroekjes waren hier altijd als eerste te klein, maat 50 paste hem prima, maar de sokbroekjes waren al heel snel te klein. Verder vond ik ze onhandig omdat hij ze inderdaad ook zelf uittrok.

7. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik heb ze een paar keer gebruikt, meestal als we in de avond nog even buiten gingen zitten zodat hij het niet koud kreeg. Maar echt superhandig vond ik ze ook niet. Als ik ze niet gekregen had, had ik ze waarschijnlijk ook niet zelf gekocht.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb er toevallig een in de kast liggen, maar vind ze verder echt afschuwelijk!! Daarnaast is het maar de vraag of ze passen. Hier ook gewone broekjes met sokjes.

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik vond ze helemaal niet handig. Ons meisje wriemelde enorm, en was erg klein, de pakjes pasten niet helemaal aan en als ze haar beentjes optrok zat ze steeds met 2 beentjes in 1 broekspijp

10. canisi27

canisi27 Lid

21 feb 2011
    88
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog geen enkel positief reactie gelezen hahah :) Heb nog niets gekregen en kan dus het beste ook niets zelf kopen.
    Ik zie wel overal van die pakjes. Hebben jullie enig idee waar ik pakjes zonder voetjes kankrijgen? Ben niet echt van internetshoppen. Bij prenatal heb ik ze wel gezien, maar een pak voor 13/15 euro vind ik wel prijzig. Dan koop ik liever een truitje met een broekje.

11. luusje06

luusje06 Actief lid

9 dec 2009
    227
    0
    0
    leidster kinderopvang
    hellevoetsluis
    hi hi
    ik vind ze niet handig! ze groeien al zo hard en deze pakjes kunnen ze dan al heel snel niet meer aan omdat ze helemaal in z'n pakje zitten.
    en een pakje zonder voetjes kun je nog net even wat langer mee.
    en ik moet zeggen vaak klopt de verhouding ook niet dan heb je super lange mouwen en hele korte broekspijpen.

12. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

ik heb ze van baby afaan als pyama gebruikt.overdag gewoon een pakje en snacht in pakje met voetjes.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zonder sokjes vind ik pakjes-uit-een-stuk wel erg handig, ligt ook veel lekkerder. Ik heb ze ook bij de Hema en H&M gezien.
    Met sokjes is inderdaad niet zo handig.

14. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

Ik vond ze helemaal niks echt ondingen.
    Jayden trok altijd de beentje op waardoor halve broekspijpjes leeg waren en de sokjes die er aan zaten die zaten altijd omgekeerd dus vind het verschrikkelijke dingen.

Ik zou er anders gewoon 1 kopen dan kun je zien of het wat is, miss bevalt het jou wel.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zonder voetjes zijn te koop bij de hema en h &m, little label heeft ook hele fijne, maar het handigst vind ik toch gewoon een los broekje met truitje. Ze lekken altijd die ukken en anders moet je uk helemaal uitkleden en aankleden, nu vervang je alleen de broek of het truitje. Ik had 2 vreselijke spugers tot een maand of 7.

16. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    ik had ze wel bij mijn dochter en bij deze weer vond ze vooral voor de nacht erg makelijk

zitten er meteen sokjes aan en het staat de eerste tijd zooooo schattig:D ze worden al zo snel groot

deed ze nooit overdag aan dan vond ik het niet leuk maar voor de nacht vond ik het ideal!

maar denk dat het per baby verschild

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het waardeloos.. Zou ze ook echt niet weer gaan kopen!

18. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Oke, ik ben blijkbaar de enige, maar ik zweer erbij! Geen last van afzakkende en uitvallende sokken, geen dubbele randjes en naden bij de overgang van broek naar shirt enz, makkelijk aan te doen, heel fijn materiaal voor baby´s.... mijn dochter heeft er de eerste maanden zowel dag als nacht in gelegen en tot een maand of 9 als pyama. In grotere maten heb ik ze niet gevonden, anders had ze ze zeker nog langer gehad.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Helemaal mee eens. Hier kon hij het eerste jaar geen van die pakjes (allemaal gekregen) aan, had veel te lange beentjes. Voor zijn verjaardag had hij nog zo'n pakje als pijama gekregen en die zat wel goed, vond het voor de winter wel fijn. Maar zou ze dus niet kopen voor de geboorte als je de bouw van je kindje nog niet weet.

En idd de sokjes van bambino zijn heel erg fijn!

20. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik vond het helemaal niks, maar voornamelijk omdat mijn zoontje z'n beentjes optrok en ze vervolgens in één pijp terugstopte :D.

Was in de praktijk zowiezo meer fan van pakjes bestaande uit een los shirtje/truitje en broekje, ivm het spugen ed. Kan je één kledingstukje vervangen zonder gelijk alles te hoeven doen. Mijn zoontje was in het begin nogal een spuger omdat hij snel dronk.

Deel Deze Pagina