wel of geen pap

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door B en N, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik heb een klein "dilema".

Wij zijn heel erg aan het twijfelen wat betreft de voeding van ons meisje. Onze kleine meid krijgt 100% borstvoeding als ik thuis ben live en anders afgekolfd uit een flesje en dat gaat beide helemaal prima.

Mijn productie is gelukkig nog goed en ik kan er genoeg kolven.

Maar wij beginnen het idee te krijgen dat ons meisje wel is wat meer zou willen dan alleen melk als we gaan eten kijkt ze het eten letterlijk van ons bord af en begint smakkende geluiden te maken zodra ze iets in haar mond krijgt (vinger of een speeltje) dan begint ze daar driftig op te kouwen.

Maar dat is niet de enige reden sinds ongeveer een maandje slaapt ons meisje niet meer zoals ze vroeger deed. Voor heen sliep ze na de borst van 11 a 12uur zeker tot een uur of 5 maar nu is ze constant om de 2,5uur wakker en dan drinkt zo ook behoorlijk veel.

Nu dacht ik misschien is het tijd om rustig aan vast met wat anders erbij te beginnen.

Nutrix rijstebloem is waar ik naar zat te kijken om de simpele reden dat dit mengbaar schijnt te zijn met moedermelk.

Wat is jullie ervaring met het geven van pap?
    En hoelaat kunnen wij haar dan dit het beste gaan geven?

Ze ligt normaal gesproken om 20:00 uur in haar bedje.

Alvast bedankt voor de reacties en of tips!

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Niemand? :(

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi, hier is iemand! ;)

Mijn dochtertje begon ook rond die leeftijd hongeriger te worden. Ik ben ook begonnen met Nutrix rijstebloem. Ik kolfde de voeding die ze kreeg voor het slapengaan dan en deed er wat Nutrix doorheen, ik merkte eigenlijk geen verschil, 't vulde niet voor haar. Met die reden zijn wij een weekje voor ze 6 mnd was dan ook begonnen met het bijvoeden. Ben begonnen met haar aan een banaantje te laten knabbelen, vond ze meteen heerlijk en wist ook precies wat ze er mee moest doen... en vanaf dat moment zijn we heeeel rustig de bijvoeding gaan opbouwen...

Succes...!

gr Wendy

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het slechter slapen weinig tot niet te maken heeft met niet verzadigd zijn, maar meer met een sprongetje/fase. Gaat waarschijnlijk vanzelf weer over.

Mirre eet echt wel genoeg op een dag en krijgt al 4 maanden bijvoeding en zit nu ook in zo'n fase ... wordt ook veel wakker en wil dan ook steeds drinken :rolleyes: ... erg vermoeiend ... dus ik wens je sterkte!

Als het met een week of 2 nog niet over is, zou je een flesje met biobim rijstmeel kunnen geven. Ik heb altijd begrepen dat gewone nutrix niet bindt, maar biobim wel (te vinden bij natuurvoedingswinkels) ... Maar dat is wat ik zou doen ;)

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Mats krijgt ook vanaf dat ie 5 maanden is beetje rijstebloem van nutrix, gaat prima met bv hier. Moet je ook eerlijk zeggen dat het niet heel veel uitmaakt. Hij wordt nog 's nachts wakker en drink dan nog behoorlijk veel bij mij.... Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, succes ;)

6. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hoi!
    Mijn zoontje is ongeveer even oud als jouw kleintje. En doet precies hetzelfde. Zit constant te smakken en stopt alles wat hij te pakken krijgt in zijn mond.

Omdat het kolven bij mij niet bepaald genoeg melk geeft krijgt hij ook 2 flesjes op een dag.

En sinds 2 weken zijn we voorzichtig begonnen met bijvoeding. Ik was van plan om tot 6 maanden te wachten maar hij geeft zo duidelijk aan dat hij wil dat ik het prima vind.

Eerst pap gedaan een weekje, rond een uur of tien een papfles ipv gewone melk.

Nu krijgt hij sinds 2 weken geen pap meer (zo lekker vond ie het neit) maar wel fruit in de ochtend. En vandaag voor het eerst groente.

Meneer vind het wel interessant maar slaapt er nog niet bepaald van door. Ben bang dat hij de BV toch wel een btj mist (ik ook ;) ) en dus 's nachts mamahonger heeft.

Nou lang verhaal ik hoop dat je er wat aan hebt.

Deel Deze Pagina