Supereenkennig met 4,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shiela88, 8 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shiela88

Shiela88 Actief lid

15 okt 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik ben hard op zoek naar tips! Ik heb een prachtige en lieve dochter van 4,5 maand oud. Ze eet goed, groeit goed, slaapt super en door en is hardstikke vrolijk :D

2 weken terug heeft ze oorontsteking gehad en was ze volledig uit haar ritme (volgens mij ook met een 19 weken sprongetje te maken).
    Nu is ze sindsdien onwijs eenkennig. Ik kan nergens meer heen, als ik de kamer al uitloop begint ze hard te huilen. Ik mag niet meer naar de wc van haar en moet in haar gezichtsveld blijven. Vaak zit ik zingend op de wc zodat ze mijn stem iig nog hoort :p

Deze week wil ik heel graag een middagje met een vriendin op stap, zodat ik er ook even uit ben zonder kleine meid. Maar als ze oma al ziet begint ze hard te huilen.
    Ook moet ik over 2 weken weer werken en zou ik niet weten hoe ik haar achter moet laten bij de oppas (oma dus)

Heeft iemand tips hoe ik dit aan moet pakken? Het gaat met pijn in mijn hart :/

2. linde123

linde123 Lid

9 apr 2015
    70
    22
    8
    NULL
    NULL
    He, wat lastig voor je!! Ook heel herkenbaar. Ik nam hem zelfs mee op de wc in de ergste weken en had hem bijna de hele dag in de draagzak. Bij de eenkennige baby verhalen die ik ken is het huilen als de ouder uit beeld is toch snel over.

Misschien een oefen ochtend inplannen en kijken hoe het gaat als jij weg bent? Kan me voorstellen dat het lastig is meteen een hele dag weg te brengen als je moet werken. Hopelijk gaat het goed en krijg je er vertrouwen in.

3. Shiela88

Shiela88 Actief lid

15 okt 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb haar ook steeds in de draagdoek idd haha! Maar vind het onwijs lastig als ik straks werken moet. Iemand nog meer tips hoe ik het aanpakken moet misschien?

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    Hoort er bij! waarschijnlijk van een sprongetje. Hier rond 4 maanden, ze wilde bij niemand op schoot alleen maar krijsen. Bij mij was het goed of mijn vriend. Ze wilde niet eens een fles van een ander hebben. Ik dacht serieus dat ze ook eenkennig was maar opeens was het ook weer over dus daar ga ik ook van uit bij jullie dochter.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn dochter is vanaf geboorte enorm eenkennig. Werd pas rond een jaar beter.
    Ik moest noodgedwongen haar bij de oppas laten en dat was helaas geen succes, ze heeft daar elke keer alleen maar gehuild:(
    Maar goed, ik kon niet anders dus ja.
    Bij de oppas oma ging het wel goed, die zag ze wT vaker. Misschien wat oefenen dus?

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hè wat vervelend, dan ga je ook niet met een gerust hart weg. Hier vond ik het in het begin ook lastig en ze was niet eens eenkennig.
    Bij ons was het kwestie van wennen. Na een tijdje ging het steeds beter en nu heeft ze het geweldig naar haar zin. Wat mij wel heel erg hielp was dat ik wist dat mijn schoonzus heel lief is met haar. Die liep desnoods de hele avond met haar rond.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat vervelend zeg! Onze dochter had dit bij papa. Bij oma ging wel goed, maar als ik ging werken met een avonddienst kwam ik thuis met een huilende dochter een een man die er doorheen zat door al het gehuil. Bij oma ging en gaat het nogsteeds helemaal goed. Ik bracht haar vaak 's ochtends voor de ochtend voeding ( 6.30 ) en legde ze dan bij opa en oma in het grote bed met een warme fles. Ze dronk dan meteen en dan was eigenlijk alles weer goed. Ik zou het toch gewoon proberen, vind ze wandelen met oma misschien fijn, in de wagenbak? Dat werkt bij mn oppas baby vaak heel goed als hij huilt en het nog geen voedingstijd is. Lekker even de deur uit.

8. Shiela88

Shiela88 Actief lid

15 okt 2015
    103
    23
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag is mijn vriend met dochter naar oma geweest en ging het helemaal goed. Ze heeft geen 1x gehuild.
    Hij heeft zelfs een boodschapje gedaan terwijl de kleine meid bij oma bleef, dit ging helemaal super.
    Totdat ik erbij kwam. Toen was het gelijk brullen totdat ik haar vast had.
    Voel me zeker vereerd, maar heb het gevoel dat ze een voorkeurtje heeft (voorkeurtje dat zich uit in volledig overstuur zijn :p). Toch geeft me het een goed gevoel dat het wel kan zo :) bedankt voor jullie tips! Ik ga het rustig aan opbouwen!

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ah wat fijn dat het zo goed ging. En logisch natuurlijk dat ze het liefste weer naar jou wil als je terug bent. Klinkt als een goede hechting.

Deel Deze Pagina