Uiteraard is he tfijn als het leuk is. Natuurlijk vind je het als ouder verschrikkelijk als je kind het niet naar zijn zin heeft. Maarrr.... ik vind ook dat een kind wel moet leren dat af en toe dingen niet leuk zijn en dat je dan door moet zetten. Het valt me wel op dat deze topics geopend worden door peuterspeelzaalouders en niet zo vaak door kdv ouders. In dat laatste geval is er weinig keus natuurlijk. Ouders werken, dus kind moet wel naar de opvang. Kinderen van thuismoeders brengen hun kind naar de psz als voorbereiding op de basisschool, ontwikkelen van sociale vaardigheden etc. En als dat niet leuk is heb je de optie om je kind thuis te houden. Als ze 4 zijn 'moeten' ze ook naar school. Of ze dat nou leuk vinden of niet. Ook dan zijn ze nog steeds heel jong en klein en toch moeten ze iets. Opbouwen met 2 dagdelen per week lijkt me dan heel fijn voor een kind. Ben zelf parttime werkende moeder met ouders en schoonouders als oppas. Onze kinderen gaan dus naar de psz als voorbereiding op de basisschool, sociale vaardigheden leren en uiteraard ook gewoon omdat het leuk is. gelukkig vindt onze dochter het ook superleuk en ik vind dat natuurlijk heel fijn. Ik weet dat het dan makkelijk praten is, maar het is bij ons wel zo schooldag is naar school. Ons buurmeisje bijvoorbeeld wilde laatst graag thuisblijven en dat mocht. Tja, dat doen wij dus niet. Dochter is ruim 3,5 dus over een paar maand 'moet' ze 4 dagen naar school. En dus 'moet' ze nu twee ochtenden naar de psz.
Als het echt maar km 10 minuutjes huilen gaat dan zou ik ook overwegen om het rustig weer op te bouwen maar als hij echt steeds zo verdrietig is dan zou ik het persoonlijk lekker laten zitten. Kan ie beter bij mama zijn. Ze zijn nog hartstikke klein op deze leeftijd! Maar dat is mijn mening...