Het was geweldig! Vond het toch wel spannend, omdat ik me dus nog steeds niet echt zwanger voel...maar alles zat er op en eraan, met de nadruk op alles. Ja, wij krijgen een zoontje!!! Hij heeft al voor ons gedanst, druktemaker Heb foto's en toch ook een cd en dvd meegekregen, ben weer in helemaal in extase Hoop dat het voor jou net zo'n mooie ervaring wordt
Wauw, super meid! Word al helemaal enthousiast van jouw enthousiasme haha. Een jongen, hartstikke leuk! Ga nog maar even lekker nagenieten!
Ik heb met 10 weken een echo gehad bij de VK. Ik heb toen met 12,5 week een "pret" echo laten doen, omdat ik inderdaad ook niet zo lang wilde wachten en toch bij die grens van 12 weken nog evne de bevestiging wilde dat het goed zat. Toen heb ik met 17 wkeen een geslachtsbepaling laten doen, dus weer een pret echo en met 25 weken een 4d echo.. Ja het is niet goedkoop, maar ik heb er geen spijt van. Vond het zo leuk steeds, wilde eignelijk na die 4d echo nog een keer gaan omdat ik het zo leuk vond
@Vlinder: Ik ben ook echt blij dat we toch voor een pretecho hebben gekozen met 17 weken. Ben de dagen al aan het aftellen Ben er ook echt weer aan toe. Die dikke buik laat nog steeds op zich wachten en het voelen van de kleine zal nog wel veel langer duren... ik heb het echt even weer nodig om te zien dat het toch echt allemaal gebeurd binnenin mijn buik 4d lijkt me ook erg mooi, maar weet nog niet of we dat ook nog gaan laten maken later in de zwangerschap.
Ik heb met 9, 12 en 20 wk een echo gehad. We zaten nog te twijfelen om een geslachts bepalende echo te doen maar daar werd gezegd dat ze dat pas met 18 wk. deden. Dus vond ik het niet zo erg om 2 wk. langer te wachten. Hierna heb ik met 30 wk. nog een echo gehad omdat ze dachten dat de kleine wat achter liep qua groei (wat niet zo was). Verder doen we geen 3D echo, vind dat vrij duur. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze eruit zal zien maar het lijkt me toch leuker om dat straks als verassing in het 'echt' te zien. Ik kan me wel voorstellen dat je een extra pretecho wilt voor je eigen gevoel/geruststelling.
Wij hebben het niet gedaan, maar ik heb wel zo meerdere echo's gehad. Heb er met 8, 12, 13, 15, 20 en 33 weken een gehad ivm hyperemesis gravidarum en krijg vrijdag met 35+6 weken nog een om de ligging te bepalen. Dat zal dan wel de laatste zijn. Geslachtsbepaling bij 20 weken echo laten doen. 3d vonden we te duur en ik persoonlijk hou er niet van.
Als ik zoveel echo's zou hebben gehad, zou ik ook geen pretecho besproken hebben. (Wel rot voor je trouwens dat het wegens HG was!)
Ik vind het zonde van mijn geld. Als je de echo hebt gehad maak je je na een week weer zorgen. Het is natuurlijk je eigen keus, maar zo kan je bezig blijven
Ik laat met 27 weken een pretecho doen.. Gewoon omdat ik het leuk vind om later ook aan mijn meisje te laten zien.. en om nu weer wat te hebben om naar uit te kijken en 10.000x de dvd te gaan bekijken hahaha Ook wil ik graag nog een bevestiging dat het echt een meid blijkt te zijn Ben er zelf bij geweest bij de zwangerschap van mijn schoonzusje en vond het heel bijzonder! Ben wel blij dat ik het geld voor die echo heb bewaard tot na de 20 weken echo.. achteraf viel de tijd tussen 13 en 20 weken best mee
Morgen is het dan eindelijk zover We zijn zoooo benieuwd! Hopen morgen ook het geslacht te horen. Spannend!
Eerlijk gezegd viel de echo een beetje tegen. Althans de gastvrijheid van de echoscopiste... maar goed, dat mag de pret niet drukken. We zijn heel blij te weten dat we een dochter krijgen Dvd'tje kunnen we nog eens terugkijken, das ook altijd leuk!
Wij hebben een 3D/4D echo laten doen met 28 weken, maar toen hield onze kleine meid constant haar armen voor haar gezicht (als een boksertje) en draaide vervolgens met haar hoofd naar mijn rug en weigerde in een andere houding te gaan liggen, haha, maar we zagen dus bijna niks van haar gezicht! De echoscopiste vond het zo sneu voor ons dat we (gratis) nog een keer terugkomen, dat vond ik wel heel netjes! We hebben het nog eens geprobeerd met 30 weken en toen ging het wel helemaal goed, ze liet zichzelf helemaal zien dus dat was echt geweldig! Ik kan iedereen aanbevelen om de pretecho pas rond 28-30 weken te doen, want dan zie je al zoveel... Enige nadeel is dat ik nu echt niet meer kan wachten tot ze komt!
Leuk hoor De volgende pretecho staat gepland voor 26 september, ben dan 27.4 weken Morgen eerst de 20 weken echo, een serieuze echo dus...