Ontbijtkoek

Discussie in 'De lounge' gestart door LoeForceOne, 15 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Oké het heet ontbijtkoek maar eten jullie of jullie kids dit wel eens als ontbijt? Zo ja hoeveel plakjes?

Zoon vraagt of hij morgen ipv brood ontbijtkoek mag. Ik moet zeggen dat wij ochtends altijd brood eten. Als hij naar school gaat wil ik dat hij ochtends goed heeft ontbeten. Maar een beetje variëren kan geen kwaad. Maar toch twijfel ik of ontbijt koek wel genoeg vult en hoeveel plakjes ontbijtkoek 2 bruine boterhammen vervangt.

Stomme vraag misschien, maar heb echt geen idee ;)

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Me dochter mag het soms meenemen. Ik koop altijd snelle jelle en anders 2 plakjes ofzo

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #3 merah, 15 nov 2015
    Laatst bewerkt: 15 nov 2015
    Ontbijtkoek is als een gebakje of een plak cake. Het zit bomvol suiker! Rond de 40%!!!
    Het kan dus mi nooit een boterham vervangen. Enkel misschien een keer een plakje voor 'het lekker'. Als extra'tje dus. Vergelijkbaar als wanneer je een krentenbol of eierkoek geeft

4. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik maak altijd uit wat mijn kind eet... en persoonlijk vind ik dat ontbijtkoek een suikerbommetje is dit krijgt hij dus niet!! Ook al zou hij het graag willen
    28.8 vs 2.3 (koek / brood) per 80gr mwah... je kind gaat wel hyperdepiep naar school..

5. DreamsandHopes

DreamsandHopes Actief lid

14 aug 2015
    261
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik at vroeger ook wel eens een plakje ontbijtkoek op brood als beleg: heerlijk!

6. MamavC

MamavC Niet meer actief

Lekker :D 1 plakje is wel genoeg denk ik, ik zou het naast het brood geven

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou mijn zoontje mag afentoe best een plakje ontbijtkoek. Ik doe er ook nog een laagje boter op. Ik vind dat een kind ook best wat te zeggen heeft, uiteindelijk bepaal ik wat en hoeveel hij mag.
    Maar alleen ontbijten met ontbijtkoek zou ik ook niet willen. Kan je niet een dun plakje geven op voorwaarde dat hij ook een broodje ernaasf eet?

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ik eet een stukje ontbijt koek alleen als tussendoortje ,niet als vervanger van brood dat is ook niet genoeg.
    Ik neem/ krijg het ook alleen maar 1 of twee keer in de week.
    Bij een kopje koffie op mijn werk.

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wat Merah zegt, echt niet dus.

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik eet het denk 1 keer per week als tussendoortje , niet als brood of maaltijd vervanger.
    Ik zou lekker 1 plakje geven en een broodje.

11. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Hier krijgen ze het soms als extra mee naar school naast hun gewone 2 boterhammen voor de lunch.

En soms als ze om 1400u uit school zijn bij wat drinken....

Maar s'ochtends zou ik het niet vullend genoeg vinden, tenzij je er een boterham naast geeft. En ik zou het ook niet elke dag eten/geven i.v.m de vele suikers....

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    hier krijgen ze een plakje mee naar school maar ook twee boterhammen erbij. ( en alles gaat op) ik vind het geen broodvervanger ofzo. hier mag het niet alleen als ontbijt

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier krijgt ie wel eens zo'n mini ontbijtkoekje en soms een gewone plak ontbijtkoek maar dan als tussendoortje of naast een boterham, niet als vervanger van.

14. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Tnx dames! We hebben afgesproken dat hij gewoon brood eet en 2x per week een plakje ontbijt koek er bij mag. Mits hij zijn brood met korstjes op eet.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt als een goede deal!

16. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier krijgen ze het af en toe mee naar school als tussendoortje.

17. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Af en toe kan toch best!
    Voor een keer zou ik dan wel 2 boterhammen doen en dan 2 dunne plakken ontbijtkoek als beleg.

Oh zie net dat je al een afspraak had gemaakt met je zoon.

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een plak koek vervangt hier nooit een gewone maaltijd, wij nemen dat als tussendoortje.

19. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Bij mijn draakjes gaat het mee als "extra" bij de lunch. En gek genoeg eten ze liever hun boterhammen want dan komt de ontbijtkoek weer terug naar huis

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl mag een plakje bij het ontbijt (meestal eet ze dat + bordje pap).
    We hebben 'gezonde', biologische van Bulthuis, met zemelen en invertsuikerstroop.

Deel Deze Pagina