Pijnlijke borsten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kim008, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim008

Kim008 Actief lid

28 mei 2014
    271
    12
    18
    Vrouw
    Assistent Filiaalmanager bij HEMA
    Belgie
    Hoi iedereen,

Ik vroeg me af hóe pijnlijke borsten precies voelen als je zwanger bent.

Mijn beide borsten voelen al een 4tal dagen pijnlijk aan als ik er lichtjes op duw,het voelt echt als een enorme blauwe plek :(

Helaas negatieve testen tot nu toe :(

2. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Kan bij je cyclus horen. Mijn borsten doen ook altijd pijn tijdens mijn cyclus.
    Ik zie dat je nog maar net gestopt bent met de pil.
    Veel symptomen hebben met je cyclus te maken. Probeer er niet teveel op te bank letten. Dat voorkomt veel teleurstellingen.

3. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Ik had juist geen pijnlijke borsten toen k zwanger was en anders wel :D

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn borsten doen bij zwangerschap pijn vanuit de aanhechting dus de spieren eromheen zeg maar? (Weet niet of je me zo begrijpt haha) en later in de zwangerschap pas hele borst. Bij menstruatie krijg ik gewoon in m'n borsten steekjes en is de borst zelf gevoelig. Ow en de laatste keren dat ik zwanger was kwam dit rond een week voor NOD en bij ongi enkele dagen ervoor. Maar dit verschilt echt per persoon hoor! :)

5. Siss

Siss Actief lid

2 apr 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey

Bij de gewone cyclus zijn ze in z'n geheel iets gevoeliger en de tepels als je eraan zit.
    Nu met de zwangerschap heb ik hele schepen steken door heel m'n borst en doet het gewoon zeer als ik zonder bh loopt en je shirt erover schuurt ook kroelen doet zeer.

Dacht bij andere cyclussen ook steeds van oh nu zal het toch wel raak zijn door gevoelige borsten maar is echt niet te vergelijken met wat ik nu voel 😉

Succes!

6. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Ik ben in oktober gestopt met de pil en heb nu opeens de laatste 3 menstruaties hele zere borsten elke x ongeveer 2 weken voordat ik ongesteld word. Super vervelend.

Ik kan er niet op liggen, ze doen heel erg zeer als ik m'n bh uit trek, met fietsen, rennen, als ik er perongeluk langs ga met m'n handen ofzo..

Ik vind het vervelend :)

7. Kim008

Kim008 Actief lid

28 mei 2014
    271
    12
    18
    Vrouw
    Assistent Filiaalmanager bij HEMA
    Belgie
    Bedankt voor de reacties iedereen!

Is inderdaad heel vervelend en pijnlijk,heb er nooit zo'n last van gehad :(

8. Flowertje2

6 feb 2014
    47
    0
    6
    Vrouw
    Ik heb elke cyclus last van pijnlijke en gevoelige borsten, wel vervelend want het kan een zwangerschapssymptoom zijn, en ook dat je menstruatie eraan zit te komen..
    Ik ben eerder zwanger geweest en had toen helemaal geen pijnlijke borsten, maar als ik ongesteld wordt heb ik er veel last van. Komt door het hormoon progesteron las ik ergens, en die maak je aan voor je menstruatie en ook als je zwanger bent. Lastig he!

9. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Ik had voor mijn zwangerschappen direct na de eisprong ENORM pijnlijke borsten (echt cupmaat groter en don't touch please :D). In de cyclus dat ik zwanger raakte van ons eerste kindje had ik juist geen pijnlijke borsten na m'n eisprong.
    Na m'n zwangerschap en borstvoeding had ik na mn eisprong iets opgezette borsten maar niet meer zo pijnlijk als voor mn eerste zwangerschap.
    Toen we voor een tweede kindje gingen, zat ik dus op dat symptoom te wachten: géén pijnlijke borsten na de eisprong. Maar in de cyclus dat ik zwanger raakte van ons tweede kindje had ik wel gewoon pijnlijke borsten na mn eisprong.
    Oftewel: geen pijl op te trekken. Ik wacht nu dus gewoon tot NOD met testen...
    Trouwens: In beide zwangerschappen zetten mn borsten HEEL ERG op rond 5/6 weken. Toen dacht ik wel: oh ja, dit is wel echt zwanger zijn. Dus dat verschil merkte ik wel... :)

10. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Ik heb ook altijd last van pijnlijk/ gevoelige borsten tijdens mijn cyclus. Begint heel licht en word dat steeds iets meer en meestal rond mijn NOD dag zakt het weer af....

Toen ik net stopte met de pil dacht ik ook huh dat heb ik normal nooit zou ik zwanger zijn, maar denk dat de pil het al die tijd tegen heft gehouden al die kwaaltjes. Probeer me er nu zo min mogelijk mee bezig te houden, al is dat soms wat lasting!

Ik zit momenteel op het wachtbankje donderdag is mijn NOD dag... dus tis weer erg spannend... woensdag is mijn vriend jarig... het zou toch wel een mooi cadeautje zijn.....

11. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Ik had elke cyclus na mijn eisprong pijnlijke borsten. Als ik ongesteld werd zakte het weer af en toen ik zwanger was had ik ook pijnlijke borsten alleen zakte het niet meer af. Ik voelde ook geen verschil hoor tussen pijnlijke borsten van niet en wel zwanger zijn.

12. Linnepin85

Linnepin85 Bekend lid

22 jun 2014
    600
    0
    0
    Rotterdam e.o
    Oke, jah je lees van alles op het forum erover. Iede rlichaam reageert weer anders.

Ik weet wel dat ik de pijnlijke borsten niet meer als symptoom ga zien.
    Het hoort er voor mij gewoon bij. en mocht het wel raak zijn, dan hebben we mazzel en zo niet gaan we gewoon weer verder met klussen :)

Maar wel fijn te lezen dat het allebij de kanten op kan gaan!

Groetjess en fijne zwangerschap
    Linda

Deel Deze Pagina