Hey meiden, Trekken jullie je baby een pyama aan voor de nacht of slapen ze s'nachts ook in de gewone kleertjes? Ik ben de draad ff kwijt want de één zegt dat ik geen pyama's hoef te kopen en de ander zegt weer dat het wel goed is omdat je dan al vanaf het begin een dag/nachtritme aanwent. Groetjes
Hier hebben we geen echt pyjama's, maar wel wat 'zachtere' kleertjes die we 's nachts bij hem aandoen. De eerste 2 weken hebben we hem voor de nacht niet omgekleed, maar nu wel. Gebruik ook weleens kleertjes die ik minder mooi vind.
Kyra had er een gigantische hekel aan om omgekleed te worden dus wij hebben haar gewoon de eerste tijd in haar kleertjes laten slapen. Ze werd toch niet vies overdags tenzij ze gespuugd had en dan gaven wij haar meteen schone kleertjes aan. Ze had in het begin ook alleen maar hele zachte kleertjes waar ik persoonlijk het verschil niet merkte met pyjamatjes. Ik zag er dus totaal het nut niet van in om voor zo'n heel kleintje pyjamas aan te schaffen.
Ik heb wel pyjamaatjes en ben ook wel van plan ze te gaan gebruiken, maar ik zie wel hoe het uitpakt. Als het echt een kwelling is voor de kleine laat ik het mooi voor wat het is. Komt tijd, komt raad.
jahoor hier wle van die schattige pyamas onze dochter heeft er ook ingelegen en vind ze super. bij de zeeman voor maar 2,49 heel makkelijk aan te doen en te verschonen want zitten drukkers tussen de benen. dus niks geen gedoe met broekjes ed die je helemaal uit moet doen en dat ze koud worden. vind ze zecht ideaal en ze had ze meer aan dan gewone kleren want lijkt me zelf ook niks met altijd zon rand op je rug te moeten liggen. dus ik zeg ja tegen pyamas hihi.
In het begin hadden wij alleen zachte pakjes die ze overdag en 's nachts aan kon. Zodra ze spijkerbroekjes, jurkjes en andere stuggere kleding aankreeg, kreeg ze 's nachts een pyama aan.
Hier nog geen pyamas gebruikt. Hij heeft nog steeds lekkere zachte katoenen kleertjes aan dus vind het nog niet nodig om een pyama aan te trekken.
In het begin heb ik geen pyjama's gebruikt. Hij had gewoon zijn kleertjes aan, die eigenlijk al een soort pyjama's waren. Pas toen hij echt spijkerbroekjes, bloesjes etc. aan kreeg, ben ik hem pyjama's gaan aantrekken. Maar alleen 's nachts. Overdags sliep ie dan alleen in zijn shirt bijv. of nu in zijn romper.
Ik ben kraamverzorgsters en gebruik nooit pyjama's. Ik denk dat ik ze zelf vanaf maatje 62 zou aanschaffen. Daarvoor zijn de meeste pakjes toch lekker zacht en ze slapen toch de hele dag.
wij gebruiken nog geen pyjama's. Ze heeft pakjes met zachte broekjes. Maar als ze een jurkje aanheeft dan trek ik haar 's nachts iets anders aan. Vaak een pakje wat ik niet zo mooi vind (lijkt dan al op een pyjama in mijn ogen, te baby-achtig) Ik vind dit wel makkelijk zo, want ik doe haar niet iedere avond in bad. Bij de laatste voeding is ze zo rozig, dat ik het dan zielig vind haar weer te verkleden.
Ik deed vaak voor de nacht wel een boxpakje aan met van die voetjes, zodat het lekker zacht is enzo. had wel een paar pyjamatjes maar niet veel grbuikt
hier ook voor de nacht deed ik een boxpakje aan, lekker warm en zo probeerde ik ook meteen een ritme te maken in de avond, van borstvoeding, pyjama aan en naar bed. Zelf doe je dat ook, dus waarom voor je kleine niet
Finn heeft vanaf ht begin al pyjama's aan... Na het badje 's avonds doen we hem aan...Het helpt voor baby's ook om te snappen wanneer het nacht is en ze moeten gaanslapen
Hier ook geen pyjama. Nu bij bijna 4 maanden nog steeds niet.... Onze zoon slaapt nog zo vaak overdag, dan blijf ik hem omkleden, dus voor overdag vind ik het niks. Hij draagt altijd soepele kleertjes en als die vies zijn door het spugen ofzo, krijgt hij meteen iets schoons aan. En een dag- en nachtritme heeft hij al een hele tijd, zodra het buiten donker is, slaapt hij heerlijk! Als hij straks wat stuggere kleertjes aanheeft (bijvoorbeeld spijkerbroekje), dan gaat hij natuurlijk wel slapen in een pyjamaatje want anders ligt het niet lekker.
Ik heb in t begin me rot gezocht om een pyjama in 50-56.. Ik heb ze niet gevonden.. Gijs ligt heerlijk in zn eigen kleertjes te slapen snachts.. De volgende ochtend bij bad/wasbeurtje gaat t uit en in de was... De meeste pyjama's die ik gezien heb, is vanaf maat 68...
vanaf welke leeftijd begint dat begrip? Want als ik me laat vertellen dat je die kleintjes tot een maand of 6 nog niet kunt verwennen, dan kan ik me er ook iets bij voorstellen dat ze dingen als "kleren.. het is dag" en pyjama.. nu gaan slapen" nog niet snappen.. Of zie ik t nu ff verkeerd??
Het is me helemaal duidelijk, voor mij worden het ook geen pyama's. Heb voor de eerste tijd idd alleen zachte truitjes/broekjes. En wanneer dat een keer niet zo is, kan ik alsnog wat anders aan trekken. Thanks voor jullie reacties!
Graag gedaan! ( en slimme keuze haha). Je zult zien dat je in het begin nog helemaal geen ritme hebt. Chelsey gaat niet iedere dag in bad bijv, en soms gaat ze om 10 uur 's morgens en dan weer 's avonds met ons onder de douche... En ze slaapt 's nachts netjes haar 5 uurtjes achter elkaar. Zonder pyjama. De natiuur regelt dit zelf de eerste maanden. Wat ik wel doe is overdag de gordijnen open laten. Succes met de laatste lootjes van je zwangerschap.
Helemaal in het eerste begin had ze alleen maar zulke zachte kleertjes dat ik het geen verschil vond maken. Dus eigenlijk deden we het niet. Na een maandje zijn we overgestapt op een soort mix tussen een slaapzakje en een pyjama. Zoals dit: Fair Trade Slaapzak en pyjama, Roze : Frugi, biologisch katoen voor baby Vond ik wel heel erg handig met luiers verschonen 's nachts. Ze plaste 's nachts nogal veel en dan ging dit toch sneller dan drukkertjes open doen of broekje naar beneden. En ik vond het ook wel super schattig.