Wel of geen pyama newborn

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BVS, 14 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Hier ook vanaf maat 62 of 68.
    het is allemaal nog zo zacht, vind het onzin om dan pyama aan te doen.
    Mn kindjes vonden uitkleden / aankleden ook echt niet leuk, dat scheelt misschien ook wel

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier na een week of 5/6 met pyjamaatjes begonnen. Toen ook begonnen met het ritueeltje om voor het slapen gaan in bad of onder de douche te gaan, geen gevoelige huid, dus kan ook gewoon elke dag.
    Na het douchen dan lekker insmeren, een pyjama aan, nog lekker een fles en dan slapen.
    Hier vond ik het al snel leuk om hem overdag wat stoerder te kleden en dan 's avonds kreeg hij een lief schattig baby pyjamaatje aan, gewoon omdat ik dat leuk vond :)

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.200
    113
    Hier al wel heel snel ermee begonnen, pyamaatje en slaapzak aan. Ze hadden al snel een soort ritme. Vooral bij oudste dochter had dit effect. Geen pyama/slaapzak aan was niet goed in slaap komen.

Bij de oudste trouwens ermee begonnen omdat hij zo vreselijk veel spuugde en hij dus toch omgekleed moest worden voor de nacht. Dat beviel goed dus bij de tweede en derde ook snel ermee begonnen

4. Jubel

Jubel Lid

12 aug 2014
    37
    0
    0
    Ik ben vanaf 3 weken begonnen met een pyama. Mijn dochtertje begon toen met clusteren van 20:00 tot ongeveer 23:00, dus toen een avondritueel begonnen: wassen, pyama aan, netflix aan en genieten :)

Nu clustert ze niet meer, dus nu is het wassen, pyama aan en slapen. Ze heeft ook nooit een hekel gehad aan aankleden, dat scheelt misschien wel.

5. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hmmm ben bijna een uitzondering hier zie ik, maar ik heb vanaf eerste week gewoon elke avond na het douchen (jaja, weer een uitzondering hihi. Elke dag. Maar mn dochtertje heeft een makkelijke huid denk ik, nooit last iig), pyjamaatje aan.

6. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had niet vanaf het begin echt pyjama's maar deed ze wel savonds lekker wassen en dan iets anders aan. Vooral pakjes die ik had gekregen en niet echt heel leuk vond gebruikte ik dan in bedje

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Zijn we samen een uitzondering ;)

8. Bado

Bado Lid

14 jun 2015
    14
    0
    0
    Online marketeer
    Doesburg
    Hier ook geen pyjama. Hij sliep bijna de hele dag. Ik had zoveel kleertjes gekocht en gekregen. Die had hij anders niet allemaal aangekund. En alle kleertjes zijn inderdaad soepel en zacht. Ik vond de boxpakjes heel fijn! In het begin plaste hij nog weleens tijdens het verschonen. En die pakjes hoeven niet over het wiebelige hoofdje.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ben begonnen met pyjama's bij maat 68-74, mijn kinderen waren toen ongeveer 5-7 maanden (en de herfst begon ;)).
    Voor die tijd gewoon kleertjes of rompertje.

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ook een kast vol pyamas. Maar zoonlief slaapt in een slaapzakje met dekentje en dus alleen een romper want hij wordt anders te warm. De broekjes gebruik ik wel eens :p

Wel pas vanaf maat 62 trouwens dat ik met pyama begon. Mijn zoontje schreeuwde moord en brand bij het omkleden dus ik begon er echt niet aan om hem nog eens extra om te kleden 's avonds...

11. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Hier wel elke avond douchen of in badje, maar de eerste maanden in de gewone kleertjes in bed. Die zijn net zo zacht als n pyjama ;)

12. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier zijn de pakjes met voetjes pyamaatjes. Sinds een week of 6? Ritueel gemaakt van verschonen, vitamines en pyama aan rond 19u. Dan nog even spelen en knuffelen op de bank, nog eens de borst en lekker in bed.

S ochtends omgekeerd ; in bad of handen/gezicht/onderkant wassen en kleren aan.

Deel Deze Pagina