Ik ben opzoek naar recepten babyvoeding, combinaties groenten en fruit. Mijn zoontje is aankomende week 4 maanden en ik wil me graag verder verdiepen. (misschien dat ik pas groenten fruit geef vanaf 6 maanden) Wanneer jullie een recept hebben willen jullie er dan vermelden welke vanaf welke leeftijd.
De eerste 2 maanden ongeveer is het vooral belangrijk om je baby pure smaken te geven. Dus geen menagels maar 1 soort per keer of als je stukken geeft meerdere soorten, maar naast elkaar. Voor daarna kun je gewoon jullie dagelijkse pot aanpassen naar zoutloos/ niet pittig en vers. Zo leert je kindje meteen het eten te waarderen wat het komende jaren ook voorgeschoteld gaat krijgen.
Het boek "opperdepop" van Albert Heijn is erg leuk. Ook heb ik het boekje Baby Bistro, staan ook leuke receptjes in.
Blog kokenvoormijndochter.nl heb ik veel aan gehad. Staan ook leeftijden bij vanaf wanneer je wat evt. kan geven. En op borstvoeding.com kan je een introductieschema vinden wanneer je wat kan geven (als je allergievriendelijk wil introduceren)
Ik heb nooit receptjes gevolgd. Waarom zou ik mijn kind mango met wortel gaan geven als ik dat zelf ook nooit eet? Hier gaf ik gewoon vanaf het begin pure gestoomde groente. Ik stoomde gewoon de groente voor het hele gezin, als je stoomt heb je nl. geen zout nodig.
Er staat in vanaf 6 maanden maar met 4 maanden kun je ook beginnen... Dan kies je de recepten met enkelvoudige groenten/fruit