Beste heer / mevrouw, Ik zit met het volgende, al in de zwangerschap zat ik in de ZW met andere klachten. Uiteindelijk zijn er zwangerschapsgerelateerde klachten bij gekomen. Nu loopt mijn WAZO-uitkering ten einde, maar ik kan nog niet aan het werk door klachten die ik overgehouden heb aan de zwangerschap/bevalling. Moet ik me dan nu al ziek melden of wachten tot de WAZO-uitkering is afgelopen en me dan ziek melden? Ik hoor graag van u. Mvg Puck
Beste Puck1, Gefeliciteerd met de geboorte van je derde kindje. Vervelend dat je vanwege de zwangerschap/bevalling gezondheidsklachten hebt. Ben je na je zwangerschapsverlof vanwege je zwangerschap en/of bevalling nog ziek? Je kunt je dan pas op de eerste dag na je zwangerschapsverlof ziek melden. Heb je een werkgever? Je meldt je dan op de eerste dag na je verlof ziek bij je werkgever. Je werkgever meldt je vervolgens ziek bij UWV. Heb je geen werkgever? Je meldt je dan op de eerste dag na je verlof zelf ziek bij UWV via 0900-9294. Actuele informatie over ziekte na zwangerschapsverlof vind je op deze pagina. Ik wens je sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare