Weinig slapen/ op bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamavanEL, Jan 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hoi,

Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en slaapt heel weinig.
    Tussen 11 en 12 slaapt ze meestal een uurtje, soms een half uur en sinds kort lukt het meestal op bed.

Smiddags slaapt ze vaak ook hooguit een uurtje en dan bij mij op schoot. Ik krijg ze echt niet in bed, het "laten huilen" werkt echt niet.

S'avonds gaat ze om half 8 naar bed en slaapt ze klokje rond.
    Begin van de avond word ze moe en chagrijnig en huilt ze heel veel.

Ik wil ze graag smiddags ook op bed laten slapen maar hoe gaat mij dat lukken? Ze slaapt dan echt alleen bij mij.

Ze is een enorme huilbaby geweest en heeft dus in het begin heel veel tijd slapend op mijn schoot doorgebracht.

Ik word ook erg onzeker als ze tegen mij zeggen (vooral schoonvader) dat ze op bed moet slapen en dat hun/hij het wel voor elkaar zou krijgen, en hun/zijn kinderen altijd netjes op bed sliepen blablabla
    Ik heb hierdoor echt het gevoel dat ik het niet goed doe.

Kortom, herkent iemand zich in het "weinig slapen" verhaal en hoe ga je ermee om/ en wat doe/zheb je eraan gedaan?

Ze slaapt hooguit 2 uurtjes tussen 8.00 en 19.00 uur.
    Is dit te weinig en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze meer slaapt?

2. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

Jan 19, 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    heel erg herkenbaar!
    Onze kleine meid slaapt meestal 2 keer een half uurtje overdag en een enkele keer 2 keer een uurtje.
    Slapen in bed wilde ze ook niet ('s avonds trouwens ook niet, maar dat is weer een ander verhaal ;)), dus ik heb de wipstoel op de bank naast me gezet en daar valt ze zo in slaap. Dan heb ik dat halve uurtje even voor mezelf, wat ook wel eens fijn is.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Laat je niet onzeker maken door wat andre zeggen. Ieder kind is anders....

Hier wordt overdag over t algemeen ook niet veel geslapen.twee keer een half uurtje en als ik geluk heb nog een slaapje wat wat langer duurt. Hij slaapt dan wel op bed maar zoals ik al zei:ieder kind is anders. Ik denk dat je het het beste los kan laten en gewoon zoveel mogelijk de kans bieden te slapen in bed. Lukt het niet, jammer dan!

4. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Hier ook geen bedslaper overdag. Wat bij ons tegenwoordig werkt is op het aankleedkussen op de bank. Voorheen wiegde ik haar in slaap maar nu kwamen we erachter dat zodra we haar skipakje aandoen ze vaak heel snel in slaap valt. Waarschijnlijk toch nog die geborgenheid die ze wil voelen. We leggen haar dan meestal in de kinderwagenbak te slapen met het zonneklepje naar beneden. Op het aankleedkussen kan natuurlijk ook. Oh en de kachel gaat een standje lager. ;) Ook doen we de rits van haar skipakje open terwijl ze slaapt. Rare tip maar het werkt voor ons. Wij waren ook een beetje radeloos de afgelopen tijd voor wat betreft het slechte slapen. Je zou kunnen proberen om je kindje over te plaatsen naar haar bedje zodra ze slaapt zodat ze er aan went om ook 's middags haar slaapje in bed te doen.

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Bedankt voor de tips.
    Die met het wipstoeltje ga ik zeker proberen. Ben benieuwd.
    Kinderwagenbak past ze niet meer in en zodra je ze weg wilt leggen word ze wakker.

En ja, ik weet dat ik mij niet zoveel van anderen aan moet trekken maar ik trek mezelf al gauw iets aan, ben best onzeker en het is mijn eerste kindje.

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Valt ze wel in slaap in de wagen als je wandelt? of in de auto?
    Anders gewoon lekkere lange wandeling maken. Of wandelen en dan ergens gaan zitten en hopen dat ze doorslaapt. Of iemand bezoeken die ene uurtje verderop woont? en dan slapen in de wagen?
    Of misschien in een draagdoek dat ze overdag bij je slaapt?
    tja.. gewoon wat proberen. Als het bed overdag echt niet werkt en ze 's nachts wel heerlijk slaapt, wat is dan het probleem als ze overdag ergens anders slaapt dan in bed..

Share This Page