wel of geen reiswieg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cindy100, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Volgens mij is het wel duidelijk ;)

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

mee eens!
    ik denk dat als je op pad gaat (met de maxicosi) je onbewust toch vaker te lang ermee doorrijd/zeult en dat is niet goed voor het kinderruggetje.

3. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Wij hebben een Bugaboo Cameleon gekocht en dan heb je die keuze helemaal niet. De reiswieg bouw je nl. later uit tot wandelwagen.

Los van dat feit had ik sowieso de reiswieg gekocht. Super veel gebruikt tot ruim 9 maanden (nu heeft de Bugaboo wel een lange reiswieg!). Imke heeft er op heel veel verschillende plekjes heel wat uurtjes in geslapen :D.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In haar geval van de Joolz kinderwagen heeft ze die keus ook niet. de Joolz komt compleet met reiswieg en wandelwagen. Dus die kun je ook niet los kopen.

En de maxi cosi is net als wat de rest eigelijk zegt geen vervanger voor een reiswieg. Het is soms handig dat ie op de wagen geklikt kan worden, maar tegenwoordig lijkt iedereen maar te denken dat de maxi cosi een onderdeel van de kinderwagen is. Terwijl het eigelijk niks anders is dan een autostoel en geen bal te maken heeft met de kinderwagen. Eigelijk is die verwarring ook wel een beetje een fout van de babywinkels. Toen de optie op de markt kwam om de autostoel op het frame te klikken werden deze stoelen met korting of gratis aangeboden bij de wagen.

5. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0

Idd, het is erg duidelijk:)
    Dames, hartstikke bedankt voor jullie reacties, ben er nu wel zeker
    van dat een reiswieg een must is.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ligt de kleine op dit moment lekker te slapen in de reiswieg :).

Heb laatst wel een keertje gewinkeld met de maxicosi op 't onderstel, maar dat was omdat de reiswieg niet bij de auto in zou passen (suzuki alto met 2 volwassenen, maxicosi en een buzz onderstel past net). Met boodschappen doen doe ik haar meestal in m'n draagdoek, alleen als 't glad is durf ik dat niet zo goed, dus zet de MC op het winkelwagentje (vind ik ook eng, ben bang dat dat ding er af valt).

Verder altijd de reiswieg mee, maar ben bang dat ze er niet meer zo lang in past, en we een campingbedje moeten hebben :)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had niet zonder reiswieg gekunt. Mijn dochter heeft er zowieso tot bijna 10 maanden ingelegen (ze was klein). En ik gebruikte hem ook vaak als ze bij mijn ouders ging logeren als logeerbedje. Maxi cosi gebruikte ik wel eens op het onderstel als ze sliep bijvoorbeeld en het maar een kwartiertje was ofzo... maar verder niet.

8. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Sorry... maar vind het echt erg als ik kind alleen maar in de maxi-cosi zit. Is niet goed voor de heupen en een kind is in mijn ogen niet goed beschermt

In een reiswieg ligt ie prettiger en krijgt hij (bijv. in een winkel) minder mee van de drukte om hem heen. In een maxi-cosi krijgt je kind alles mee.

Absoluut een reiswieg dus!
    Hier heeft hij er ca 8 maanden ingelegen 'en hij zou er nog steeds inkunnen.

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Onze jongens hebben er ook bijna 8 maanden in gelegen. Toen werden de bakjes echt te klein en te smal.

10. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben de reiswieg ook heel veel binnen gebruikt, als de kleine niet goed kon slapen liep ik er gewoon mee door de kamer, en lekker slapen dat ze deed :)

Deel Deze Pagina