Nieuwe wandelwagen, Kindje 6 mnd?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mus, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Hallo!

Onze kleine jongen is bijna 6 maanden alweer.. en ik zit te twijfelen of we nog een nieuwe kinderwagen zullen kopen.

We hebben namelijk ooit voor een prikkie een wandelwagen op marktplaats gekocht. Maar nu hij straks niet meer in de wandelwagenbak gaat, wil ik graag de zitting naar me toe kunnen plaatsen. Bij onze wandelwagen gaat dat dus niet!

Maar.. ik vraag me ook af wanneer wij evt. voor een tweede kindje zullen gaan. Ik denk dat ik wil stoppen met de pil als onze kleine vent een jaar wordt. Dan zou hij dus ongeveer 2 zijn als er een tweede kindje komt.

Hoe neem je die twee dan mee? Eentje in de wandelwagen, de oudste ernaast.. of is het dan alsnog handig een duowandelwagen te hebben??

Ik zit dus in dubio! wat is wijsheid...

Graag jullie hulp!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Tja, het is echt een kwestie van persoonlijke voorkeur!

Onze grote kleine man is straks 19 mnd. als zijn brusje komt. Wij hebben ervoor gekozen om Lucas dan in de wandelwagen te zetten en de baby tijdelijk in een goed draagsysteem te dragen. Zo kan ik toch met de kleintjes samen weg. Als we met het hele gezin weggaan, kan Lucas in de buggy en de jongste in de kinderwagen. Tegen de tijd dat de jongste te zwaar wordt om te dragen, is Lucas oud genoeg om bij ons in de wijk lopend een klein boodschapje te gaan doen of naar de PSZ te lopen.

Wij kiezen niet voor een duowagen omdat je daar bij ons het huis niet mee in of uit kunt en de schuur ook niet. Plus, ik vind het heel zonde om nu onze mooie nieuwe kinderwagen in te ruilen.
    Veel mensen vinden het echter wel praktisch, dus tja...

Ik vond het trouwens wel heel prettig idd om Lucas met zijn gezicht naar me toe te kunnen vervoeren in het begin. Met een maand of 9/10 ging hij met zijn gezicht van me af in de wagen. Toen was mama niet interessant genoeg meer, hihi ;)

Ik denk dat je even goed moet kijken naar het kosten-aspect en de praktische invulling. Waar ga je je evt. duowagen laten? En hoe snel kan je oudste lopen, is ook belangrijk natuurlijk! Onze man loopt nu praktisch zelf los, maar er zijn ook kindjes die pas met 1,5 of bijna 2 jaar zelf gaan lopen, dan is het ook weer anders natuurlijk...

Succes met je keuze! Als ik nog meer met je mee moet denken, hoor ik het wel!
    Liefs!

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

kijk eens naar een mutsy anders, die hebben een duo zit, die je op het onderstel van een enkele wagen kan zetten, dus je kan nu de enkele zit erop zetten en dan straks een duo zit.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113

Deel Deze Pagina