Hallo, Vandaag heeft het CB ons geadviseerd om met rijstebloem te beginnen zodat haar maagje aan vaste voeding kan wennen. Maar nu zat ik me net te bedenken, waarom eigenlijk? Want ze went toch ook aan vaste voeding door de fruithapjes en groentehapjes die ik maak voor haar? Wat is de toegevoegde waarde van Rijstebloem? Voor het doorslapen hoeven we het niet te doen, want dat gaat fantastisch ( Oh oh hopelijk roep ik niet iets op ons af nu ik dit schrijf)
wij zijn ook begonnen met rijstebloem, maar nu alweer gestopt omdat ik toch het idee had dat hij er krampjes door kreeg. Nu is ons mannetje 4 en een halve maand, dus is het niet echt nodig. Wij zijn begonnen met een halve theelepel en zaten nu op een hele. Ik zag er ook nog niet de toegevoegde waarde van en daarom zijn we ook weer gestopt. We zijn ermee begonnen omdat onze kleine man niet genoeg had aan zijn 5 flessen (kwam steeds eerder voor de fles) ,maar omdat we zo weinig rijstebloem toevoegden werd de tijd ook niet langer. Gaan binnenkort (lees: 5 maanden) beginnnen met groente. Lees dat je al bent begonnen met groente en fruit; dan went hij toch ook al aan vast voedsel???
Je kindje is 6 maanden, gewoon beginnen met milde groenten zou ik zeggen. Rijstebloem kan je gebruiken maar hoeft echt niet. Sommige kindjes raken er van verstopt en het heeft verder geen echte toegevoegde waarde behalve dat het mild is voor de darmen maar dat kun je ook gewoon doen door milde groenten te geven. Het is trouwens voor de maag om te wennen maar de darmen. Ik denk dat het CB even niet door had dat je kindje al 6 maanden is EN dat je al begonnen bent met vaste voeding... Dat heet 'varen op routine'... en is een slechte eigenschap van een aantal CB's.........8)
Ik zie het nut er ook niet van in. Je zou gewoon met lichtgrof brood kunnen beginnen ipv pap te gaan maken. Is een stuk makkelijker!
rijstebloem hebben wij ook altijd bij de voeding gedaan en ja ze moeten er ff aan wennen maar daarna scheelt het een hoop is vaster
Ik ben net na de 6 maand weer opgehouden met de rijstebloem. Ik deed dan gewone papgranen (bambix ofzo) in de ontbijtfles en de avondfles gewoon zonder iets. Ik zie het nut er in jou situatie ook niet echt van in..
Hahha grappig al die reacties, allemaal hetzelfde Morgen maar even bellen met het CB. Doen we het denk ik gewoon maar niet. Iemand nog behoefte aan een nieuw ongeopend pak Rijstebloem (naturel)?
Pap mag, maar moet niet. Het voegt in elk geval niets zinnigs toe. Je kind went door de groente die je gaat geeft beter aan bijvoeding dan door wat pap. Als ze lekker groente en fruit eet kun je met granen gaan beginnen, volgende maand, maar dat kan dan gewoon in de vorm van ee boterham.
Hey Meis, Hier zijn wij begonnen met 4 maanden met de rijstebloem omdat Sven niet genoeg meer had aan alleen flesje. Toen ook snel daarna begonnen met potjes omdat hij ook daar niet meer genoeg aan had. Ik weet dat Sassie met Tycho er mee gestopt is met de rijstebloem vanwege krampjes en daardoor vaker wakker werd in de nacht. Het verschilt dus gewoon per baby. Als jouw gevoel zegt dat ze het niet nodig heeft dan zou ik het niet doen. Altijd je eigen gevoel volgen en de adviezen van CB aanhoren en zelf er mee doen wat je wilt. Verder alles goed?? Hier is het eerste tandje door aan het komen. Zo lief gezicht hiihihihii. XX Que
Wij zijn er met 3 maand al mee begonnen ook om hem eraan te laten wennen. Ik weet niet of het invloed heeft op langer slapen want mijn zoontje sliep al met 2 maand elke nacht over.
Kindje van ts is 6 maanden en heeft de juiste leeftijd om met groente en fruit te beginnen. De darmen zijn dan rijp genoeg dat er niet begonnen hoeft te worden met rijstebloempap oid. Rijstebloem pap is inderdaad vaak beter te verdragen dan groente (ook niet altijd!) daarom wordt er vaak bij 4 maanden, als het kindje het niet langer kan teren op kunstvoeding alleen, geadviseerd om te starten met rijstebloem.
ik zou lekker doen waar je jezelf het beste bij voelt. Inderdaad, als je kindje al genoeg krijgt overdag, waarom dan beginnen met rijstebloem? snap ik ook niet. Straks als het goed gaat, een fles laten vervallen door warm eten, fruit tussendoor, en probeer gewoon af en toe een broodkorstje. Als je kindje dat lekker gaat vinden, gaat een broodje er straks ook langzaam wel in. Pap doe ik ook weleens hoor, maar dan wel in plaats van een broodje Voor de afwisseling.
Aah ik vind dat altijd zon schattig gezicht die eerste tandjes!! Welke komt nu door bij Sven? Hier loopt het wel lekker.Combinatie met werk en prive is ook goed te doen! Ik vond het de afgelopen dagen wel druk met de kerst enzo. En ik ben net in een nieuwe functie begonnen waar het gelijk erg druk is dus dat maakt het wel wat vermoeiender dan normaal. Hoe is het bij jullie, bevalt het jou goed om thuis te zijn? Groetjes
Of het moet toeval zijn maar ze heeft nu 2 dagen rijstebloem ( ik denk 1,5 eetlepel) en haar ontlasting lijkt wel klei en het kost haar wat meer moeite dan normaal. Nog eenn dagje aankijken en anders stoppen er er gewoon mee. Begreep vandaag dat de rijstebloem is om te wennen aan vezels en niet zozeer omvaste voeding. Maar dat kan dus ook gewoon met kleine stukjes brood.
Een voortandje onder. Ja het is schattig maar hij bijt je graag dat is minder schattig hihihihi. Hier zijn we er achter dat Sven al die maanden van ellende en gezeur KMA heeft. Nu is hij rustiger en slaapt hij overdag super en s nachts ook. Tot 2 weken geleden. Ik ben geopereerd en moest 1 nachtje in het ziekenhuis blijven. DRAMA thuis met hem. Nu nog steeds. Geen idee waarom. Ik ben nog steeds blij dat ik niet hoef te werken. Zit nog in de ziektewet vanwege mijn rug en nu ook vanwege operatie aan mijn voet. Kleine doet zoveel dingen waarvan ik blij ben dat ik ze kan zien ontwikkelen. Hoeveel dagen werk jij nu?? Ontopic. Hier werd de ontlasting ook wat harder daardoor. Maar misschien ben je iets te hard begonnen. Ik ben begonnen met een halve eetlepel. Dit een week gedaan. Toen 1 eetlepel dit ook 1 week en zo rustig aan iedere week opgebouwd met een halve eetlepel erbij. Geen idee hoeveel hij nu krijgt. Ik vul bakjes en tel eigenlijk niet de eetlepels.
wij hebben savonds nooit rijstebloem gegeven... hij sliep gewoon door op melk.. smorgens kreeg hij eerst wel rijstebloem, probeer nu pap met een lepel te geven maar dat wil niet echt vlotten.. dus smorgens dus sinds 2 dagen weer wel...