rapley vraag

Discussie in 'Voeding' gestart door xxxxx1974, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    M'n jongste man wil niet gevoerd worden met een lepeltje (mond gaat stijf op slot) dus zijn we op de rapley manier eten aan het aanbieden, dat vindt ie wel wat.. Het meeste gaat nog wel richting grond maar steeds vaker wordt er wat van geknabbelt. Dit is compleet anders dan bij de eerste die als een hongerig vogeltje steeds met z'n mond open zat. Daarom een paar vragen aan mama's met rapley-ervaring. Merk dat ik wat ongeduldig raak zo af en toe ;)
    - met hoeveel maanden ging jouw kindje echt eten binnen krijgen? En wanneer at het 'normaal' ?
    - wanneer merkte je dat de bv minder gevraagd werd
    - zou het ook kunnen dat als je minder bv aanbiedt, je kind vanzelf meer gaat eten? (zelf denk ik van niet omdat de link tussen honger en eten nog niet gemaakt is).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen...

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi!

Wij zijn op 6 maanden gestart met Rapley en toen onze zoon +/- 7.5maand was, kreeg hij effectief een noemenswaardige hoeveelheid binnen.
    Nog steeds krijgt hij geen volledige maaltijd binnen zenne via de bijvoeding maar wij vinden het al wel goed over het algemeen. Ik denk dat het voor jou vaak weinig lijkt omdat je gewoon bent om hapjes te voeren. ;)

Wat onze zoon ongeveer eet: 2x 1/2 snede boterham met boter, appelstroop, kaas,... een half of een heel stuk fruit, een paar happen groenten met aardappel of rijst of pasta (hier eet hij wel veel van als het spirelli is)
    Tussendoor krijgt hij soms nog een rijstwafel of gedroogde abrikoos ofzo, afhankelijk van hoeveel hij slaapt.

Onze zoon eet meestal nog steeds evenveel BV als een paar maanden geleden. Sommige dagen minder. Hij zit aan 5-8 BV.

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Vergelijken met de eerste probeer ik niet te doen, die eet als een bootwerker, ha ha

Jouw kleine eet wel een stuk meer dan hier... Ik zit op 8 bv ongeveer en hij eet 2 hapjes appel of een half schijfje komkommer, 1 hapje brood. Vanmiddag had ie een stukje brood doorgeslikt en hij kokhalst alles er weer uit...
    Ik moet echt wennen aan deze aanpak, er op vertrouwen dat ie het zelf regelt, wel moeilijk....

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Niet druk om maken. Wordt vanzelf meer.
    In het begin kreeg mijn dochter ook niets binnen. Denk met een maand of 7 dat dat telkens een paar hapjes waren. En ik denk sinds ze 8 maanden is (dus 2 maanden bezig met bijvoeding) dat het wel een beetje maaltijden te noemen zijn.
    Op dit moment eet ze wel heel erg goed! Ze vind alles heerlijk en vooral heel leuk om zelf te eten, dan is ze echt trots.
    Wat hier echt goed hielp (en nog steeds) is echt samen eten. Mama nadoen dus. :)

Deel Deze Pagina