Zondag moest ik naar het ziekenhuis omdat ik zo´n ontzettende pijn in mijn buik had en de baby bijna niet voelde, en is er direct een CTG gemaakt en hebben we de baby gelukkig gehoord en gezien en alles was goed met de baby alleen merkte ze op dat ze een hele lage hartslag heeft. Normaal zit een baby tussen de 120 en de 180slagen per minuut zoals ze vertelde maar onze baby zit tussen de 100 en de 120slagen per minuut. Ze zijden er verder niets van alleen merkte ze het op. Ik mocht een paracetamol nemen en naar huis en maandag hadden we toch al een afspraak met de gyn dus moesten we weer terug komen en dan zou de gyn verdere vragen stellen over hoe het is gegaan de rest van de dag en de maandag ochtend. De pijn werd met een paracetamol wel wat minder maar goed ging niet weg. Dus maandag weer naar de Gyn en alles verteld en ze heeft in de computer gekeken en vroeg of ik ook bloed had laten prikken en dat hadden we dus zondag niet gedaan dus moesten meteen naar boven voor bloedprikken en weer een CTG omdat ze op de ctg van zondag zag dat de hartslag wat laag was. Verder heeft ze ook niets gezegt erover dus dacht zal wel geslapen hebben toen en ben naar boven gegaan voor bloedprikken en CTG. Toen het CTG een poosje aan stond kwamen er steeds artsen binnen lopen en keken even naar het CTG voelde even aan mijn buik en gingen weer weg. Vond het wat vreemd maar goed dacht zal wel horen wat er aan de hand is. Toen het CTG klaar was en we aan het wachten waren op de bloeduitslag hebben we gevraagt of we daar niet thuis op konden wachten en dat was goed. Mocht er iets zijn om terug te komen dan moesten we wel direct spullen pakken en terug komen. Dus we zijn naar huis gegaan en ik heb helemaal nooit meer gevraagt wat die lage hartslag nou in hield. Ik vraag me af of er meerdere zijn die een kindje hebben met een lage hartslag en of er wat aan gedaan moet worden of dat er misschien met de bevalling complicatie´s zijn geweest. Ik was nog wel terug gebeld door de gyn maar die vertelde dat ik niet terug hoefde te komen nog maar wel een minimale verhoging in leverwaarden had en ik me lekker rustig moet houden en veel moet rusten als ik daar behoefte aan heb moet ik me er aan toe geven. En ik zodra er iets is meteen moet bellen en dan eventueel ter observatie word opgenomen. Hier zit in natuurlijk nog niet echt op te wachten maar goed alles voor de baby. Wie kan mij vertellen of het erg is dat een ongeboren baby zo´n lage hartslag heeft en of er dus wat aan gedaan moet worden of extra in de gaten gehouden moet worden. Ben toch wel onzeker geworden. Liefs, Kappie
Meid, pas goed op je eigen lijf. Verstoord leverfuncties kunnen duiden op beginnend HELLP syndroom, of galzuurzouten in je bloed(krijg je jeuk, noemen ze ook wel zwangerschapscholestase). Dit hoeft niet, maar ik heb het ook gehad. Begon bij ij met vesrtoorde leverwaarde, heel mild. Dus goed in de gaten blijven houden en volgende week weer even prikken. Bij klachten laagdrempelig bellen. Ons kindje had ook vaak een lage hartslag(jongetjes zitten vaak lager in hun hartslag) maar dat kon helemaal geen kwaad en ze doet het prima. Succes! En bij vragen pb je maar.
Dank je wel voor je snelle reactie, ja mag niet veel meer doen en veel rusten. Ze zeiden wel dat zodra ik maar wat anders voelde als ik me normaal voel ik direct langs moet komen liever voor niets als een keer te weinig. Ben wel blij dat ze zo goed controleren maar achteraf ga je denken waarom kwam iedereen zo binnen en waarom zeggen ze er verder niets meer over. Ach zolang ik de baby goed voel en de baby lekker beweegt ben ik blij en mag ze me soms best wel even pijn doen met haar schopjes.