Hallo, ik weet eigenlijk niet precies waarom ik dit post, ik heb niet echt een vraag, meer een frustratie. En als iemand een vergelijkbare ervaring heeft gehad of tips dan is dat natuurlijk fijn. Ik word een beetje gek namelijk... Donderdag op vrijdag nacht begon het, niet geslapen, pijnlijke, onregelmatige weeën. Vrijdag overdag om de 15 minuten, soms om de 10, vaak pijnlijk maar soms ook niet. Die avond ging het opeens hard, om de 7 minuten, toen zelfs 5, ik wilde net de VK bellen toen het weer terug ging naar 10 minuten en minder pijn deed. Uiteindelijk in slaap gevallen om 1 uur en werd wakker met weinig actie. Later die dag, eigenlijk het hele weekend weeën, meestal om de 10 a 15 minuten, soms pijnlijk soms niet zo. Ik word er helemaal gek van, waarom zet het niet door? Nu al de vierde dag dus. Het is de derde, en ik heb nooit zoiets gehad. Ja, bij de tweede een beetje, maar niet zo lang en heftig. Mijn lijf word er flink moe van en ik heb ook nog eens twee peuters rondlopen dus dat is behoorlijk zwaar. Ik baal dat het dit weekend niet gekomen is want nu is man weer aan het werk. Pfffffffffffff.. Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben? Duurde het lang?
Geen ervaring, ik ben nog niet zo ver maar wil je wel sterkte en succes wensen. Hopelijk zet het vandaag nog door. Misschien als je aangeeft dat je er erg moe van wordt dat je Vk kan zorgen dat het allemaal een beetje vlotter verloopt (mocht je dat willen) Is er niemand die op je andere twee kleintjes kan/wil passen, als het echt doorzet moeten ze ook ergens naartoe neem ik aan toch?
heel heftig voor werk dus! meid bel je vk en vraag om hulp. straks ben jij uitgeput als het echt begind. waarschijnlijk bied de vk aan om je een nachtje in eht ziekenhuis te laten slapen onder pijnstilling. en miscjien dat ze ook wel over wil gaan tot inleiding
Amfy, daar zit ik niet echt op te wachten, wil graag thuis bevallen... Dus ik houd nog even vol... Gelukkig is de oudste morgen naar de peuterschool, dat scheelt weer, en 's ochtends komt er iemand langs.
Sterkte! Ik kreeg zelf weeën met 28 weken en ben aan de weeremmers gelegd. Daardoor is de kracht van de weeën afgenomen en toen ik er weer afgehaald werd heb ik nog 9 weken met weeën gelegen. Echt een hel. Gelukkig kan het voor jou nooit meer zo lang duren!
Pff lykt me echt geen pretje nee.. Mag ik vragen wat voor werk je man doet?? Is hy toevallig ook chauffeur?
Nee, geen chauffeur... Maar wel een uur reistijd van werk naar huis... Het ging gisteren beter, vanmorgen weer twee uur lang sterke weeën om de tien minuten, heel pijnlijk. Nu zwakt het weer wat af. Hopelijk krijg ik vandaag een VK te zien, kan ik even overleggen...
Pff wat een elende zeg bah zou inderdaad ook helemaal gek worden ja. Hier heb ik alleen s´avonds last van harde buiken en voorweeen maar hier weet ik gewoon dat het niet door zet. Mijn lijf draagt graag over en deze baby zit nog veel te lekker volgens mij haha. Ik word over 2weken ingeleid ivm medicatie en ik niet thuis mag bevallen met kans op bloedingen die dan niet meer stoppen. Dus ik maak me nu niet echt zorgen. Dit is ook mijn 3de zwangerschap en ik heb het ook nooit eerder gehad bij de andere 2 dus ik was in het begin ook echt een beetje bang dat het veel te vroeg zou komen. Ik sta onder controle van de gyn en die heeft gekeken of ik al ontsluiting zou hebben. Als dat meer als 1cm was wilde ze me wel strippen (ze zijn hier niet zo moeilijk geloof ik met iets eerder halen als je medicatie krijgt) zodat ik snel van die lastige harde buiken en voorweeen af was maar dat wilde ik nog niet ben nog niet helemaal klaar thuis haha en ik word toch met 37weken ingeleid. Als het echt pijnlijker gaat worden dan wil ze wel eerder actie ondernemen. Ik had 1cm ontsluiting dus ik vond het nog wel even best. Die cm kan er al heel lang zitten vorige keer heb ik weken met 2.5cm gelopen voor de baby kwam. Maar ze vertelde dus dat als je al wat ontsluiting hebt en ze wroeten een beetje binnen in dat de baarmoeder zou kunnen gaan reageren. Dus misschien een idee om te vragen of ze gewoon even wil strippen je bent immers toch al ruim 39weken als ik het goed heb gezien in je handtekening. Succes in iedergeval! Gewoon even bellen en zeggen dat je het al best zat bent dat je al zolang voorweeen hebt die pijn doen en niet door zetten. Groetjes, Kappie
Heb in totaal een week of vijf, zes met voorweeen gelopen, soms pijnlijk, soms niet. Zat soms ook wel een dag tussen waarin het rustig was. Maar gelukkig ben jij al bijna zover, zou inderdaad eens aan de vk vragen of ze niet eens kan toucheren, misschien dat het toch al wel wat heeft gedaan, en misschien kan ze iets voor je betekenen voor het vervolg? Bij mij werd het op een gegeven moment rustiger, ben toen uiteindelijk nog gestript omdat het weer helemaal stil werd.